Seiko SKX of nieuwe Sports Divers?

Welk alternatief zou jij voorstellen voor deze twee horloges?

1 like

Als je en kleine SKX op het oog hebt dan zou je ook de SKX027/031 kunnen bekijken.

Ik zou zelf de NY serie een leukere keuze vinden.

2 likes

Die gele is gaaf! Heb je toevallig een typenummer?

SKX is de oerduiker voor mij. En omdat ze zo lekker goedkoop waren en je zo makkelijk aan onderdelen kon komen die ook nog eens plug en play waren is er een ware cult ontstaan rondom de skx. Helaas is seiko gestopt met het los leveren van onderdelen en dus is die voorraad opgedroogd met als vervelend nadeel dat er veel wordt nagemaakt omdat de modsvene toch gevoed moest worden. Daarnaast is seiko zelf in het modgat gesprongen door zelf alle mogelijke versie van de 5kx op de markt te brengen, de een geslaagder dan de ander.

Ik blijf bij de skx, maar dan wel gemod met een beter uurwerk, saffier en minder saaie wijzerplaten. Maar wel zo origineel mogelijk.

3 likes

Die laatste met die Rolex ring is wel lekker opvallend. Gaaf ding toch wel hoor.

1 like

7 likes

Briefjes van 5 worden door veel meer mensen klakkeloos aangenomen, terwijl 500 meer controle oproept. Dat werkt ook zo bij horloges. :slight_smile:

Ik heb twee SKXen gehad, omdat ik SKXen kocht vooraleer de 5KX überhaupt bestond. Ik begon te verzamelen op het hoogtepunt van de verkrijgbaarheid van cheap ass SKXen voor zo’n 180-250 Euro.

Maar los van de SKX heb ik nog een paar Seiko duikertjes mogen bezitten:








Mijn bevindingen:

  • De Stargate en Baby Tuna waren te dik en zwaar op de pols. Allebei twee keer gehad, allebei net niet.
  • De SKXen waren super cool, maar schoven toch nog wat op de pols. Veel gedragen, maar lang niet zoveel als de dark horse, namelijk:
  • De Mini Turtle! Briljant horloge, ondergeschoven kindje, en veel te snel gediscontinueerd. Je kunt ze in Azië nog vinden met een rode secondewijzer er op, maar ik had de OG release. Heel, heel veel gedragen.
  • De Uemura was te groot en te groen om dagelijks te gebruiken. Moeilijk qua banden, net een tikje te dik ook.
  • De SPB147 die ik van m’n neef probeerde was ook te hoog en te topzwaar.

Dat voert ons naar de ne plus ultra van de betaalbare Seiko duikers: De SPB317. Ik zou ten allen tijde iets meer geld investeren om een SPB31x te kopen. De mijne is gunmetal grijs met antracieten plaat, en is erg plat, gefocust en tooly:


Als ik nu een goedkoop *KXje moest kopen zou ik waarschijnlijk niet moeilijk doen en een 5KX halen in zo klassiek mogelijke kleuren, maar de SPB317 blijft de primus inter pares.

5 likes

Hhmm,

Nooit 779 of 781?

Dan heb je toch wat gemist in je leven… :wink:

1 like

Nope… Een 171 met 007 bezel en saffier, en een OG 009. De 13 vond ik altijd te hoog voor de breedte, en Monsters heb ik nooit voor mij gevonden. De Monsters zijn wat mij betreft ook geen SKX maar echt Monsters.

De Sumo heb ik gepast, die was te groot naar m’n smaak, maar wel heel erg mooi. De Samurai greep me niet, eenmaal om de pols. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik geen OG Shogun heb gekocht, ooit. Ik had de kans voor 800 Euro, maar toen niet gedaan…
image
Deze, in titaan met diashield coating. Man, wat een cool ding was dat.

3 likes

SSK017, alleen in de USA te krijgen.

1 like

Het is laat, bijna 24 uur, tijd om te gaan slapen.

Wil je dit soort verschrikkelijke verminking voortaan achterwege laten?

Dank!

Welterusten.

1 like

Wow, flinke collectie! En welke is nou jouw top favoriet?

1 like

Topper!

4 likes

:slight_smile: Toevallig ook het horloge waar drie foto’s van staan. En de enige die ik nog heb van Seiko, wat duikhorloges betreft.


Maarrrrrrrrr… Als ik van mijn huidige verzameling maar één duikhorloge mocht houden… Tja.

Dan was het exit Seiko, vrees ik. :slight_smile:

1 like

Mooi ding die Yema, ken ik nog niet. Kan je iets vertellen over de heritage van dat merk?

1 like

Kan altijd mooier

Het logo van de 5KX vind ik niet eens storend, maar heb er er ook geen 1.

1 like

Ik zou ze allebei laten liggen. Voor dagelijks horloge te log te (top) zwaar en draagt hoog op de pols. De nauwkeurigheid is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik heb een SKX, maar ik draag hem om bovengenoemde redenen eigenlijk nooit meer. Wegdoen? Nee, te leuk voor de heb :grin:

Doe nou 's niet! :grinning:

Sorry, @Fate_Amenable_To_Change :face_with_peeking_eye::wink:

2 likes

:joy::joy:

1 like

Seiko skx013. De oer duiker van seiko.

Ik heb er ooit een nieuw gekocht voor een appel
en een ei, super leuke duiker met een mooie geschiedenis.

Toen begon mijn zoon die te dragen. En toen heb ik voor hem nog maar een (tweedehandsje) via het forum gekocht. Dus nu hebben we er 2 in huis. :see_no_evil:

Dus ja indirect maar wel bewust geen 5sk in huis hier. Kijk eens hoe cool die skx is! :smile:


.

2 likes