Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Очень красивый, waar heb je die gevonden? Kom je niet iedere dag tegen. Goed gedaan, veel plezier ermee.

1 like

9 likes

even een tijdelijke tabje gemaakt van een kapot horloge onderdeeltje zodat alles mooi flush in de kast zit.


De plaat is nog helemaal gaaf, geen vochtschade zoals je veelal tegenkomt.


bijbehorende achterkant


volgens mij een periode correcte uurwerk

15 likes

Volgens mij ook. Tussen 1981 en 1986 gemaakt. Voor 1981 nog kroontje op de brug gestempeld. Na 1986 de reset “pal” uit 1 stuk gemaakt. De wijzerplaat met iets grotere Okeah lettertype past daar ook in. 4 digit nummer klopt ook hiermee. Ik hoor het graag als ik me vergis. :wink:

3 likes

Poljot Sturmanskie 31659 Fixed bezel, RVS kast, hèt horloge voor de Sovjetluchtmachtpiloot!

9 likes

Ik hou het op 83-86
Nooit meer wegdoen.

3 likes

Ik gooi hem er hier ook even in:

Bedankt voor het advies, maar hij is niet van mij Hans. :wink:

(Je hoort het @skylge. Nooit meer wegdoen)

1 like

1566243816047

8 likes

Ik zie een mooie Okeah en 3017 Strela geloof ik. En een blauwe scuba die wat scherper mag maar ook leuk is. Behoorlijke collectie in ieder geval. Graag wat scherpere fotoos. :wink:

12 likes

8 likes

11 likes

Zaterdag, krantje, biertje en mijn Poljot Sunburst Blue (zijn broertje staat overigens in het blauwe gedeelte :wink:)

13 likes

image

Ik ben dr weer blij mee :smiley:

image

image

12 likes

7 likes

12 likes

Die wijzerplaat zou ook leuk zonder datum zijn.

https://www.horlogeforum.nl/t/show-hier-zowel-je-cccp-sovjet-union-als-russia-horloge-deel-ii/209995/1177

1 like

Staat opmerkelijk goed met die clean bezel!

1 like

Ja he, vond ik ook. Ik heb de kast geborsteld en dan in combinatie met die glimmende bezel maakt het een mooi sportief geheel zonder dat het meteen een dikke duiker is. P.s ik zoek overigens nog zo’n clean bezel voor op mijn 420 kast, dus wie o wie? :grin:

1 like