Verleidelijk! Maar ben bang dat dit bij mij ook zou zou zijn.
Ik ga voorlopig naar iemand die er ook een heeft en die er verstand van heeft. Heb ook wel een paar horloges met 30 sec plus.
Ik ben iets ouder, maar idd waar ik heb ook nog twee seiko
5 waar van één Arabisch dag aan duiding 12 jaar gelden gekocht in Iran. nooit gedragen zit nog in de verpakkingJan, ik heb een horloge die loopt ook niet helemaal zo als het hoort ,beter iets voor lopend dan achter, daar ken ik niet tegen
Dat is wel een dingetje bij Vostok, de variatie in snelheid bij verschillende houdingen.
Voordeel is weer dat ze redelijk simpel af te regelen zijn en ze na sluiting gewoon weer tot ruim 200m diep waterdicht zijn. Eenvoudig maar in Zwitserland kwamen ze niet op dit idee…
Maar je hebt m net! Een vrij uniek horloge…
Klopt, maar ik heb inmiddels een andere zomerknaller in huis
Zo hé Bill, die is leuk. Die gouden kast benadrukt de ignition helemaal. Dit is mijn exemplaar. Ben ook helemaal weg van de uitvoering. Super gave modellen.
Helemaal mee eens Richard! Heb een hekel aan te laat komen, of mensen die te laat komen.
Inderdaad. Het geniale is dat ze de steeds hoger wordende waterdruk laten meehelpen de waterdichtheid te verhogen. De brede pakking van het achterdeksel wordt dan extra aangedrukt. Dit is mogelijk doordat het deksel vlak aandrukt en een losse schroefring heeft. En het zeer dikke maar flexibele glas komt iets hol te staan en drukt zich steeds vaster in de zitting rand.
Stil hier! Maar even een Electronica 55 in het wild!
Ja, ik zit te prutsen aan een kleine partij horloges die ik gisteren op de kop tikte. Inmiddels de eerste gerepareerd. Om het goed te maken een foto van een Zaria.
Altijd weer spannend wat je tegenkomt zeker?
Precies. Inventariseren al achter de rug. Zo zitten er twee horloges bij die ik kan samenvoegen tot één werkend, compleet exemplaar. Wish me luck.
Deze ligt hier ook al een tijdje ongedragen in de kist. Het los liggen van de jaarschijf irriteert mij waardoor ik er toch telkens een andere uithaal… misschien eens opendoen en kijken of ik niet zelf met een washer oid iets kan regelen.
Zonde, snel repareren inderdaad!