Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Fijne Vostok vrijdag iedereen.

11 likes

14 likes

“wolk” net zoals Boctok “wostok”.

Dit gezegd hebbende, iedereen een mooie Boctok vrijdag dag.
Soms is de achterkant ook mooi!

12 likes

En als een Rus zegt: (fonetisch) ‘wolka’ wat betekent het dan?

3 likes

Dan is het een vrouwtje, Wolkie is een meervoudsvorm dus een roedel.
(sorry, op mijn PC geen Cyrillisch toetsenbord ingesteld en te lui om mijn telefoon te pakken)

3 likes

Reuze dank! We zijn bezig met een Russischtalig liedje en de zangeres gebruikt ‘wolka’ in haar tekst. Dus dan hebben we nu de titel correct :+1:

3 likes

Kwam jij ook naar die GTG?
:grin:

2 likes

Sturmanskie Sovjet-ruimtechronograaf – Poljot 31659 – Pilotenhorloge Afghaanse oorlog – gedragen door kosmonauten – uiterst zeldzaam militair uurwerk.RVS kast

11 likes

Mooi setje. Nix mis mee maar vertel eens, …….
uiterst zeldzaam militair uurwerk(?).

2 likes

Mooi spul. De mijne is van 2e kwartaal 1988. Zouden alleen voor luchtmacht militairen te koop/bedoeld zijn geweest. Let op embleem.

De 31659 is de hacking variant van de 3133.
Let op het palletje bij het cijfer 8 van serie nummer 7871.
Daar zit een dun veertje aan dat tegen de balans drukt bij uittrekken van de kroon. Dan stopt het uurwerk en kun je perfect op tijd zetten en ook onderling met anderen synchroniseren. Niet onbelangrijk in het leger van de tachtiger jaren.

Deze horloges zijn wel zeldzaam wanneer in mooie staat. Maar is best aan te komen als je wilt betalen.

De orginele band kocht ik er later bij.

Voordeel van rvs is ook dat de pushers dan ook van rvs zijn. Dan heb je nooit dat wat armoedige doorslijten van de civiele verchroomde versie. Wat ik ook eens meemaakte.

Hier zie je dat goed.

Deze is van 4e kwartaal 1988.

Later een complete goede kast met pushers over gezet.

Ben namelijk erg gesteld op deze zwarte met vrij zeldzame cyrillische beschrifting. Nu met mooie pushers.

13 likes

11 likes

Snap ik volkomen, ik ook.

10 likes

Nou, ik zeker. In Wijk bij Duurstede toch?

2 likes

Bedankt voor de info. :+1: Even kijken of 'ie niet te groot is voor mijn pols en even speren (denk ik).

1 like

38.5 is die en vrij plat! Dat omdat het een handwinder is tevens zijn de lugs zijn iets wat gebogen. Draagt super om de pols!
Succes met de zoektocht in iedergeval :+1:.

1 like

Een tijdje geleden vroeg ik in het Russische topic of ik van iemand een Rus met een mechanische wekker kon overnemen. Helaas reageerde niemand op deze vraag.

Maar dan, de GTG Den Haag op 26 oktober 2025 zat ik in de box van @Phodebimos te kijken en zag daar een Poljot 18 MET wekker in de box. Dus vroeg aan Ed of ik deze niet van hem over kon nemen. Nee zei Ed, deze is gewoon voor jou. Toppertje is Ed toch :+1: en ik ben blij met mijn Poljot met wekkerfunctie. Misschien kom ik nu wat eerder mijn nest uit :wink:

En toch heb ik lekker een aparte NA aangemaakt :wink:

12 likes

Ben jij even een mooie mazzelaar. Ik had op je verzoek geantwoord en gevraagd welk type Poljot wekker je voorkeur had vergezeld van een foto met mijn drie wekkers. Aangenomen dat je volgende week ook naar Wijk komt had ik de drie in mijn koffer meegenomen. Maar geen probleem hoor, deze mazzel overkomt je niet zo vaak. Heel veel plezier ermee.

3 likes

Mijn NA: Sturmanskie Open Space GMT NH34-1891056

13 likes

Welkom in het gezelligste hoekje van het forum

5 likes

Meer kleur dan dit zit er niet aan, maar prachtig ding, deze Slava quartz tank.

14 likes