Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Zo’n bronzen pilot in 36mm is eigenlijk best prettig. :slight_smile:

1 like

Ben tot nu toe nog niet verder gekomen dan mods van Rob te kopen en wat met bandjes te klooien.
Maarrrr, daar gaat verandering in komen. Ik heb gisteren een kast en bezel van Cincomentes Horology aangeschaft. Heb nl nog een mooie dial liggen en daar moet toch een horloge omheen gebouwd worden. Daar kom ik later op terug, maar nu eerst de mods die ik heb.
Een skx171, want die heeft zo’n mooie dial, met de 007 bezel en nato strap. Deze heb ik al zo’n 20 jaar en draag ik nog altijd veel. En als tweede een mod waar ik zelf het bandje bij bedacht heb. Hij kwam op een metalen band. Ben even het type Seiko kwijt. Ook alweer zeker zo’n 5 jaar geleden aangeschaft.

4 likes

Net een verhaal rond deze twee Mods gepost (2 X NA, lang (on)verwachte Mods en namedropping). Fijne dag!

8 likes

Nog steeds een van m’n favoriete horloges

5 likes

Die ‘Top Hat’ doet wel wat hé? Prachtig!

1 like

Onderdeeltjes verzamelen voor m’n eerste build!

Een nh35 met kroon op 3 uur en zwarte dag datum schijf😍 net binnen gekregen.

En een hele knappe OEM dial over kunnen nemen. Afkomstig uit een SNZH55.

Plan is om dit in een datejust 36 case te bouwen.

Al een beetje zitten oriënteren maar er staat ook een hoop zooi tussen. Kasten met veel te dikke gepolijste lugs… maar ook wel een mooie gevonden met nieuwe type endlinks voor een schappelijke prijs. Wel gepolijste lugs maar wel slanker.

Zoiets zal het gaan worden denk ik.

Edit: vergeet ik een foto van de plaat​:joy::joy:

3 likes

Ik vind die wijzers doodzonde. Zo’n mooie plaat die ten ondergaat aan in-your-face wijzers.

1 like

Mm200 of 300 wijzers was/waren beter geweest idd.

1 like

@Jur staat dit dit topic ook te wachten :interrobang:

2 likes

:no_entry_sign: :point_right: :bear:

:man_facepalming:

1 like

Ben erg slecht in achterhalen wat iemand kan bedoelen met wat random emoticons.
🤦 deze is me wel duidelijk hoor :yawning_face:

Bij deze toch een plaatje van een brouwsel.
Back to show only - topic, #stille_hoop 🤦

Wijzerplaat en wijzers zijn OEM Seiko.
Op een NH34 met AM wijzerplaatring, in een AM Crystaltimes MM kast met saffierglas.
Kroon, MM bezel en insert zijn ook aftermarket.

En wat een lelijke insert is het toch :grimacing:
Gauw terug op MP met dat ding, kunnen bepaalde internethelden weer onnozele berichten sturen en lachwekkende biedingen plaatsen.

1 like

Jur komt hier alleen wanneer voor flags.
Wat dat betreft heeft koekoek er wel voor gezorgd dat al het nep weg is :+1:t4:

Overigens ben jezelf ook niet zo gevat @Chlorophyl

:wink:

Op Catawiki staat een turtle, en op de wijzerplaat staat onderin doodleuk NH36.

Melden op MP heeft vrijwel geen nut

:round_pushpin: Centrale Groothandelsmarkt Amsterdam
Even genieten in de zon van mijn mod.

Steeldive Capt Willard, met NH35, AliExpress parelmoer-look wijzerplaat en AliExpress wijzers.

Mooie en sterkte lume die lang blijft.

4 likes

5 likes

Dit hele topic gaat op negeren door jou. Als jij je nou eens gewoon niet bemoeit met anderen was het hier misschien nog wel leuk. Jammer weer van zo’n leuk topic.

2 likes

Helaas is de wijzerplaatring iets verschoven.
Ik denk omdat die geen contact maakt met de wijzerplaat

Maar dit geeft ook net wat extra diepte aan het geheel.
Onbedoelt geluk houd ik het op.

To-do list:
Wijzerplaatring opnieuw plaatsen en vooral beter vastzetten.
En de bezel insert opnieuw plaatsen, of een betere plaatsen want deze is schuin.

Voor de rest heel blij mee… alleen nog een doel vinden voor de andere 2 wijzerplaten :thinking:

1 like

Denk eerder dat @Chlorophyl bedoelt dat je “adviezen” zeikerig en neerbuigend overkomen.
En daar heeft hij wel een punt.
Je goedbedoelde “adviezen” hebben het topic in ieder geval niet leuker gemaakt.

Jij als persoon geniet er blijkbaar van om een beetje rumoer te maken, en als iemand hapt dan ga je bijvoorbeeld of op iedere reactie van diegene in allerlei topics reageren en/of alle foto’s van diegene af om foutjes in mods breed uit te lichten.
Net zoals je bij mijn Retro5 mod deed… of dacht je dat ik dat vergeten was :wink:

Wat je niet beseft, of wellicht juist op uit bent, is dat je iemand publiekelijk te kakken zet.
Om jezelf goed te voelen…??
Mogelijk, onbewust, wil je als vakkundig en ongeëvenaard beschouwd worden.
Wellicht dat je zelfs aanbeden wilt worden :thinking:

Vreemd genoeg plaats je ook wel berichten met: "Als jezelf een mod maakt dan ben je al een king/koning :crown: "
Maar eigenlijk probeer je met die tekst weer een ander onderuit te halen die het daadwerkelijke ombouwen uitbesteedt.

Kort gezegd kom je op mij over als een sociaal onhandig persoon.
Iemand die meer een kluizenaars-bestaan heeft dan dat er echte interactie met andere levende gedaantes is. Een beetje een toetsenbord-held.

Ik heb al genoeg “adviezen” van je gehad, geen enkele was dusdanig constructief dat ik die kan herinneren… dat ligt aan de altijd aanwezige dubbele ondertoon in je berichten die je vaak extra aandikt.

Ik er van uit dat velen hier (of in ieder geval de mensen die je nog niet verdreven hebt) deze reactie lezen, en hier een :heart: opzetten wanneer men het mij eens is.
Wellicht geeft dat een signaal aan je af dat je doet beseffen hoe men je als persoon ziet.

Als dat besef uitblijft… ik voorzie wel een stortvloed van denigrerende reacties van jouw kant.

Die blokkade zit er dan weer sneller op dan je denkt🤣

9 likes

Poehee, wat is dit een godvergeten zeiktopic geworden zeg.
Dacht dat het over horloges ging.
Maar goed, als we dan toch off topic gaan:

download (9)

8 likes

Jep, jammer dat het topic zo zuur geworden is. In kattentermen gesproken is het topic geloof ik meer zoiets geworden ipv een lieve kitten :rofl:

5 likes