Show je stoere CWC

Ik heb dr geen verstand van :joy:

Vond hem gewoon erg leuk!

7 likes

En de hoogte is nog acceptabel, maar het is wel een “blokje” qua model inderdaad…

Ze zijn van 1980 tot en met 2006 gemaakt voor het Britse leger. Daarna nog steeds in productie, maar dan alleen voor de standaard verkoop.

Volgens mij heeft die uit 1980 een niet omcirkelde CWC logo, daarna wel met cirkel. Die van 1980 -1983 noemen ze “fat boy” en zijn 13mm hoog. Die van 1984 en 1985 noemen ze “medium fat boy” en zijn 11.8mm hoog. Alles daarna is 10.2mm hoog. Ik denk dat die laatste inclusief een nato bandje wat mooier op de pols ligt. Achterop hebben de codes deze betekenis:

British Army (W10)
Royal Navy (0552)
Royal Marines (0555)
Royal Air force (6B/6BB)

2 likes

Yep de Fatboy! Zeer zeldzaam aan het worden.

1 like

Ik zal me eens wat meer verdiepen in de geschiedenis!

1 like

11 likes

Gefeliciteerd! Toch toegeslagen :grin:

1 like

Deze zijn er inderdaad niet.
Maar…ik heb onlangs gezien dat er iemand die pinnen verwijdert heeft van een diver.
Als ik het artikel en de plaatjes kan terugvinden post ik ze hieronder.

https://www.watchuseek.com/threads/a-cwc-rn-diver-with-removable-spring-bars-au-revoir-fixed-lugs.5383446/

3 likes

:grin:

12 likes

Volgens mij zijn die staafjes er gewoon in geramd met een hamer
Als je goed kijkt zie je het uiteinde van de pins aan de zijkant van de kast
zie je een ronde stift. Mss met gepast geweld eruit te tikken. .

Foto effe geleend van @Batossai

Ander model hetzelfde principe.

4 likes

Alleen zijn dan de gaten te groot.

1 like

Ja, die kans zit er in.

Hoewel geen CWC wil ik jullie deze niet onthouden. Zoek eens op MP naar “vintage Hamilton military watch”. Hier is de oplossing op een andere wijze gevonden. Een militaire case uit de USA (geen fixed bars) met een UK wijzerplaat en om het af te maken met volgens mij niet-originele wijzers.

1 like

Deze RN Diver heb ik al een tijdje, het is de SBS Diver waar ik ook nog naar aan het kijken ben :sweat_smile:

Ow :rofl:

1 like

heeft iemand ooit de NATOs van omega uitgeprobeerd?

Ja ik die zijn 2x Super, Super goed! En Super DUUR! :rofl::rofl:

1 like

haha ja mee eens hoor, zit er al een tijd tegenaan te hikken, maar ze hebben een helemaal zwarte die denk ik super staat op de SBS, aan de andere kant, iets breder getrokken, andere soorten banden kunnen ook meer dan dat kosten :slight_smile: mocht ie er komen, zal ik het posten

Eerlijk gezegd zijn het echt de beste natos die ik heb, en de duurste :rofl:

4 likes