Show your Chinese specials

Haha mooie benaming. Ik zag die video ook net voorbij komen. Heel gaaf ding, maar ik ga niet 250 euro betalen voor een Dan Martin met een ETA clone :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

M’n Ali-uurwerkjes:

Van links naar rechts:
Pagani, Cadisen, Cadisen, Pagani, Parnis.

7 likes

Voor een day date homage met deze specs van San Martin zou ik geen seconde twijfelen…maar idd dat geld voor een soort van DJ…tja. Wel redelijk toffe “marmer/stone” dials :drooling_face::thinking:

1 like

5 likes

Deze met normale wijzerplaat staat al een hele tijd in m’n winkelwagentje. Hoe is 'ie? Uurwerk ziet er heel gaaf uit.

Ik vind het een leuk horloge. Prijs / kwaliteit zeker in orde. Enige wat ik mis, is een titanium band.
Enkele pluspuntjes:

• Comfortabel
  • Titanium, dus zeer licht
  • Skeleton

Enkele min puntjes:

• De ‘60’ op de bezel was niet 100% mooi afgewerkt
  • De eerste paar dagen hing er een chemisch luchtje aan van uit de fabriek

Je vind nog meer info in 2 bestaande reviews. Eentje van @kwartvoortwaalf en eentje van mij:

1 like

Top. Dank je wel!

70 euro heb je ze

Waar heb jij het nou over?

En soms verzenden ze ook uit Spanje;

Pagani “design”? Dat design team maakt het zich er gemakkelijk van.

Zoals iedereen. Iedereen heeft wel iets gekopieerd een keer. Anders waren er niet meerdere merken, want anders heb je gelijk iets gekopieerd.

Ik begrijp je punt wel, maar de gekopieerden zijn ook niet heilig.

Ja geen probleem, maar zet dan niet design in je naam.

Constant gezeur over het “design” van/uit China. Ja, we weten het. Ze kopiëren alles. Niet alleen horloges. Echt álles. Laat het los. Sommige mensen interesseert het niet.

3 likes

Maar je moet even verder kijken , deze horloges komen uit de zelfde “ fabrieken “ waar de fakes ook vandaan komen.

Met alle ellende die daar aan verbonden is. Dus wil je daar je geld aan geven?

Ja. Als ik horloges middels de reguliere legitieme route koop steun ik immers ook in Syrië een jihadistische beweging, of draagt mijn belastinggeld bij aan een Nederlandse luchtaanval in Irak die zeker zeventig burgerdoden veroorzaakt. Dus jij wil daar je geld aan geven? Zo dagen we allebei bij aan iets waar we niet achter staan.

2 likes

Wat mij opvalt bij een Chinese special met stalen band is dat ze lekker dragen, net zo lekker als een Seiko 5 sports bijvoorbeeld. En dat je ze vooral heel zorgeloos kan dragen.

Zand/water/zwemmen etc, dollen met je kleine neefje. Pagani design kan er tegen met z’n NH35 en saffier glas. En waarschijnlijk krijg je nog een complimentje ook van een onwetende. :slightly_smiling_face:

1 like

Koop dan, koop dan, koop dan, :sunglasses:

Kan het bijpassende gifje niet vinden :crazy_face:

Is dat werkelijk zo? Heb je daar bronnen van of is dat een aanname?

100% een aanname. Zullen er vast bij zitten, (Net als Ginault geloof ik), maar veel ook niet. En ook dat is een aanname overigens. :wink:

Denk ik dus ook. Ik kom nog wel eens in Bangkok en heb wel eens fakes in handen gehad. Die voelen kwalitatief beduidend minder aan dan de Chinese specials.