Sinn only (Deel 3)

Van dit soort plaatjes krijg je spijt dat hij in de verkoop is…

9 likes

Thx Milan, geniet van je tudor!

1 like

Zojuist de Zealande band voor de U50 ontvangen. Ben benieuwd.

14 likes

Mooi bandje hoor. Zal binnenkort mijn ervaringen delen na een paar dagen dragen.

17 likes

Graag! Ziet er goed uit :+1:

1 like

Net het eerste model specifiek only topic aangemaakt voor Sinn. Dat verdient het merk wel. Het is uiteraard niet de bedoeling om de ambiance hier weg te trekken, dus ik blijf hier ook foto’s posten hoor :blush:

9 likes

Morgen weten we het!

Ik zou het mooi vinden als Sinn Japan een jubileum versie van de oer 356 zou uitbrengen, en dan zoals de eerste versie een handopwinder en bij voorkeur zonder dag.
Ik vond ooit dit plaatje van zo’n Sinn, maar het is onbevestigd of dit horloge daadwerkelijk heeft bestaan (mogelijk is het een computer render, hoewel, als je naar het bandje kijkt, derde gaatje, het toch een licht gebruikt horloge is…?)

9 likes

Ff met mn nieuwe telefoon aan het spelen :smile: die van mij gaat nooit meer weg

11 likes

Mooie foto’s! Wat voor telefoon is dat?

Ik ben eigenlijk ook gek :laughing:

Thanks!
Oppo Find X9 Pro, tot nu toe super blij met de camera’s!

Ik zou bijna denken dat dit een vintage 7760-uurwerk/wijzerplaat/wijzers uit een 103 in een 356-kast is. Bij mijn weten had de Japanse 356-voorloper al wel een dagaanduiding en het woord ‘FLIEGER’ op de wijzerplaat.

Klopt, de Japanse 356 uit 1996 heeft dagaanduiding en datum.
Ik heb ooit eens aan Sinn gevraagd of bovenstaand model bestaan heeft, en ze zeiden toen dat dit een limited edition was. Maar naast deze foto nog never een andere foto gezien van dit horloge, en ik vraag me af of het geheugen van Sinn 100% betrouwbaar is, het is toch 30 jaar geleden waarschijnlijk….
Hoedanook, een dergelijke Sinn 356 zou echt top zijn, temeer een handopwinder wat dunner is (de automaat 356 is toch wel een dikkertje).
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie Japanse Sinn 356 uit 1996, maar die zijn lastig te vinden….

Mogelijk alternatief?

Puur op foto gezocht. Ik weet niet wat er te lezen staat.

Volgens AI
Dit is een handopwindbaar model dat in 1996 werd gepland en gerealiseerd door PX Co., Ltd., de toenmalige importeur van Sinn in Japan, en werd geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 300 stuks. De kast is gemaakt van roestvrij staal (SS) met een diameter van 38,5 mm en is voorzien van een versterkt acrylglas. Het horloge was uitgerust met het handopwindbare chronograafuurwerk Cal.7760 van ETA (17 jewels, 28.800 trillingen per uur, gangreserve van ongeveer 48 uur). Het nieuws over dit Japanse initiatief werd een gespreksonderwerp onder Sinn-liefhebbers in Europa, en Sinn ontving talrijke verzoeken om het horloge ook buiten Japan uit te brengen. Als reactie op deze verzoeken lanceerde Sinn in 1999 het automatische model “356 Flieger”, dat tot op de dag van vandaag wordt geproduceerd en verkocht.

3 likes

Zitten we klaar? Nog 4 minuten.

En? En?

4 likes

Nou nou, wat een desillusie.

2 likes

Pffff….
Dat valt tegen inderdaad….
Stevige prijzen ook: €4k voor die witte 144 ?! Krijg je wel die mooie tekst erbij waar normaal “pulse” staat… :crazy_face:

1 like

Jullie zijn gewoon haters :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like