Dat is sowieso een feit, in de eind jaren '60 en begin '70 catalogi staat bijvoorbeeld de 105.012 afgebeeld in plaats van de 145.012 of 145.022 of een 1171 band op een Speedymoon in die Duitse 1985 catalogus.
Vaak werden foto’s en promotie al voor de release gemaakt, dus dan moet je het wel doen met wat je hebt. Daarom blijf ik bij prototype, wat heel gewoon was toen (en nu) om te zien hoe iets eruit komt te zien. Vooral als je 1014 gouden stuks gaat maken, waarin ook idd nog evoluties zijn geweest. De vormgeving van die “promotion no.6” schreeuwt overigens wel jaren '60 (crater box vormgeving) en dan is er nog geen serviceplaat. Voor een tekening is het wel heel strak? Heeft iemand een tijdmachine te leen?
In de vintage PloProf hoek wordt voor van alles wat niet standaard consensus is de term prototype of semi-prototype gebruikt, zoals een inscriptie op de achterkant case, een overprint dial, een “ander” movement (cal 1000 of 1001) etc. Vandaar mijn initiële weerstand tegen “prototype theorieën”.
Als jij bedoeld een nog niet af product, wat nog niet klaar is voor eindproductie, en wat dus ook nooit fysiek beschikbaar is geworden in de wijde wereld, omdat het weer uit elkaar is gehaald en vernietigd, dan kan ik het wel geloven. In principe is dat ook de definitie van prototype, maar onder de PloProf types/kenners gonzen er heel wat prototypes rond.
Ik heb begrepen dat Direction des ventes interne documentatie was binnen Omega, voor de distributie en verkoop.
Beetje pech misschien, maar het horloge is dus 7 jaar oud. Dat is 2 jaar de garantie voorbij.
Sinds de laatste reparatie/service ook alweer ruim 3 jaar. Dat is dus ook alweer meer dan een jaar voorbij de garantie op een service.
Ik ben met je eens dat 4 jaar wel korte intervallen zijn, maar misschien is dit meer uitzondering dan regel en is dit een beetje een pechgeval.