Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Als je al een Rolex op een Jubilee hebt zou ik deze vergeten. Teveel overlap en de Rolex gaat het altijd winnen. Zoals @TagEd al aangaf zou ik, als ik jou was, eens kijken naar de Von Büren kast (De Squale 1521, de Matic of bijvoorbeeld de Master) als je op zoek bent naar een duiker! Die zijn er ook in blauwe varianten.

De GMT die je laat zien is erg fraai, maar zo op afstand ziet niemand iets bijzonders. Het is meer van hetzelfde. Vind ik … :sunglasses:

… (ook) een man met smaak! :star_struck:

7 likes

Tja. Zit in de familie :joy:

5 likes

Ja, zo’n 2001tje is wel heel erg lekker! :star_struck:
Onbegrijpelijk dat deze zo slecht scoort, tegen een veel minder leuke Yema, in dit topic! :grimacing: :thinking:

Squale amici, hier moeten we wat aan doen. Stem even op die mooie Squale! :white_check_mark:

4 likes

Ik ging inderdaad kijken voor een 1521 bij Van Willegen (en een Nivada F77, maar die viel tegen). Ik vond de 1521 een super mooie kast, en qua afwerking echt goed, maar de 1545 zat gewoon lekkerder. Dus dat icm de kleur blauw van de 1545 GMT gaf de doorslag qua keuze. Tot ik dus ineens rationeel ging nadenken over de “concurrentie” vanwege kastvorm.

Maar goed. Met rationaliteit kom je nooit lekker los in deze hobby.

Het wordt m’n eerste Squale dus wellicht in de toekomst nog een keer een mooie 1521. Kan niet alles in 1 keer kopen natuurlijk. Thanks voor het meedenken iig. Als ik de knoop heb doorgehakt zal ik een fotootje delen.

7 likes

Zomaar een plaatje van een Squale :grinning:

12 likes

Snap ik ook niet zo goed. In het echte leven denk ik dat de 2001 het dik wint eerlijk gezegd.

Ik heb zelf ook een Yema Superman (GMT) gehad en die lag bepaald niet fijn op de pols. Ook deze Superman heeft weer zo’n langwerpige/vlakke kast. Ik kon er niet aan wennen. Hij oogt wel lekker, maar de Squale oogt vele malen frisser! Maar goed, ik ben niet heel erg objectief want ik ben een groot fan van de 2001.

Misschien dat @royke74 er nog eens een wristshot aan wil wijden, gewoon omdat het kan … :wink:

Had ik uiteraard al gedaan! :sunglasses:

baby_minion

Klopt, dan droegen we allemaal een horloge van de HEMA… want die geven ook de tijd aan! :joy:

4 likes

Hey da’s voor het eerst dat ik dat hoor, dat iemand een 1545 lekkerder vindt zitten dan een 1521. :thinking: Maar geen pols is hetzelfde, natuurlijk! :person_shrugging: Sowieso doe je met een Squale geen slechte aankoop! :shark: :muscle: Al is het alleen maar omdat je hiermee een lidmaatschap koopt van de gezelligste kroeg van HF! :beers:

7 likes

Dat is inderdaad de keuze: zo’n Yema of een 2001. Ik heb hem al geadviseerd….:nerd_face:

6 likes

Even beiden op de pols leggen en jouw advies voor de Squale 2001 komt uit. De Squale draagt 1000x beter, daar durf ik een (oude!) koelkast om te verwedden. En ik vind 'm ook gewoon leuker met een heerlijk frisse vintage vibe, net zoals de echte ouwe (rechts op de foto).

Gewoon een heel geslaagde knipoog naar het verleden. Vind ik … :beers:

9 likes

Eens, en daar komt ie wel achter hoor. Toch vreemd dat ik met precies 1 week Squale ervaring hem adviseer. Hij heeft al vele jaren ervaring met Rolex, Tudor en omega en zo.
Denk dat ik een virusje heb opgelopen😂.
Maar die Squale is zeker veel mooier!

4 likes

Ik heb zelf ook van alles al gehad, in meerdere vormen en maten. Van de merken die jij noemt heb ik in ieder geval alle dikke duikers geprobeerd (Suppie, Dweller, Pelagos, SMP300 et cetera). Allemaal met plezier gedragen. Prachtig spul!

Squale is gewoon een leuk merk. Betaalbaar, met een mooi verleden/verhaal en kwalitatief dik in orde. Sinn heeft een beetje hetzelfde DNA, vind ik. Ook niet zo mainstream.

Je moet er wel van houden natuurlijk, bijvoorbeeld van de oranje frivoliteit is niet iedereen fan. Dat zie je ook bij de poll die @TagEd hiervoor aanhaalde. De meesten kiezen voor saai grijs … :see_no_evil::joy: de veilige keuze.

welcome-to-the-club

:joy:

7 likes

Oké, eentje dan! :crazy_face:

16 likes

… 't plaatje klopt hè! :joy:

dfeda59544834b0484c2fd8fd516e2ec

3 likes

Ik loop vandaag weer eens met de iconische 1521 Blue blasted rond. Morgen weer de 2001 eens uit het doosje halen dan :blush:

13 likes

Yes, me is a happy man!

3 likes

Blijft ook een tof ding! Zeker op de stalen band.
Lekker een Italiaanse 0.0% erbij, het leven is goed in huize Roy … :beers: :wink:

4 likes

Dank voor je advies hoor!:grin:

Ik vind de Squale frisser. Springt er echt uit. Daarmee ook meer een gelegenheidshorloge dan de Yema. Die is meer all round. Ik word meestal langer blij van wat meer ingetogen horloges. Aan de andere kant heb ik die dus ook al ‘voldoende’, dus iets met meer uitgesproken kleuren is ook weer een mooie aanvulling.

Draagcomfort is natuurlijk moeilijk vooraf te beoordelen.

5 likes

Sodeju 53 berichten :hushed:

2 likes

spit-take-laughing

Jaja, … je broertje heeft er verstand van Tom! :wink:

Dat jij niet eerder een Squale hebt gehad?! Jij flippert toch ook aardig wat weg. Nou ja, voor alles is een eerste keer!

De 2001 ‘Heritage’ is echt een heel tof ding volgens mij enne mocht je een beetje gevoelig zijn voor een verhaal … Jacques Cousteau gaf de oude cadeau aan Michel Laval, first officer van de Calypso. Is toch leuk! :shark: :diving_mask:

5 likes

:joy:

1 like