Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Das toevallig…zit net naar zo’n Orient te loeren

2 likes

Ik heb mijn antwoord op jou post ook verwijdert, maar wellicht was dit niet nodig en had men vroeger wel een extra kroon voor de veer?
@Climholland en @vouwfietser help ons even uit de droom? :smiley:

1 like

2 kronen op deze BOLDR!

6 likes

Zijn fijne horloges

3 likes

Vintage wekker of parkeertijd horloges uit Duitsland, Zwitserland en Rusland zijn nog redelijk te vinden vlg mij - succes :four_leaf_clover:

1 like

Yep, twee kronen, voor twee veertonnen.
Ik heb een topic waar ik dit uurwerk helemaal uitleg, ergens hier op het forum staan.

Hierzo @fredpanarai1 , @Macx

2 likes

Heb ik weer - stukje terug mijn Sicura duiker gepost die de tweede kroon mist, vind ik er nog eentje die er twee teveel heeft!! Wordt ik nu zeker gediskwalificeerd? :pensive:

10 likes

Nee joh, ben niet zo streng. Echter wel strafwerk natuurlijk, 25x “ik moet wel de regels van Ferry volgen” :wink:

1 like

Mijn excuses voor het slechte lezen

1 like

Niet nodig man, ik ben ook niet zo’n groot licht. :wink:

2 likes

1: ik moet de regels van Ferry volgen
2: ik moet de regels van Ferry volgen
3: ik moet de regels van Ferry volgen
4: ik moet de regels van Ferry volgen
5: ik moet de regels van Ferry volgen
6: ik moet de regels van Ferry volgen
7: ik moet de regels van Ferry volgen
8: ik moet de regels van Ferry volgen
9: ik moet de regels van Ferry volgen
10: ik moet de regels van Ferry volgen

4 likes

Heel goed Richard, jij krijgt minder strafwerk. Maar @domega krijgt er iets meer, loopt ook al wat langer mee hier :wink:

2 likes

9 likes

Dat is de Poljot kopie van de AS 1475.
De tweede kroon is om de tweede Veerton op te draaien en de Alarmtijd te verzetten.
Die Poljot wekkers zijn erg goedkoop en zelden stuk!

3 likes

Mooi ding hé, en niet duur ook. Misschien koop ik 'm wel, maar ik heb al zoveel en ik ben nog niet klaar met uitpakken. Dus ik wacht maar even.

2 likes

Hij geloofde me niet die @fredpanarai1 :rofl::wink:

1 like

Nu wel hoor Bill, sorry dat ik je niet geloofde maar je weet van vintage heb ik weinig kaas gegeten :innocent:

1 like

Het is een heel mooi horloge, kast,kleur; model, oogstrelend!

2 likes

Dit zijn geen pushers, je moet ze losschroeven en dan zijn het kronen om dag en datum te stellen.

1 like

Schande. Met alle liefde ruil ik er eentje met je lol :joy:

1 like