Timegrapher

Ik gebruik om mijn horloges te meten de app van Timegrapher. Mijn ervaring is als je met de microfoon die in een bedrade headset zit tegen de kroon aan houdt je best goeie resultaten kunt meten. Natuurlijk weet ik als je een Weishi aanschaft dat het makkelijker en waarschijnlijk ook nog wat accurater is maar ik vind dit geen slechte optie.

Hoe denken jullie hierover, wie heeft er ervaring mee?

3 likes

Er zijn hier 1 of 2 interessante topics over. Zoek eventjes. Er staat best leuke info over.

Gevonden:

3 likes

Eerste wat in mij opkomt als horlogemaker: wordt de juiste ankerhoek ingesteld die bij het uurwerk hoort.
Tweede opmerking: Weishi is een goedkope Chinese kopie van het Zwitserse Witschi.

En ik zie een aantal extra puntjes die wijzen op verstoring van het geluid. Een beat error van 0,0 kan niet bij het getoonde beeld passen.

Dus om een goede beoordeling van de app te kunnen geven zou je het te meten horloge op een aantal verschillende afregelmachines moeten plaatsen en de gemeten waarde vergelijken. Dan heb je een duidelijk vergelijkbaar beeld.

5 likes

Ik heb een horloge waarvan het anker hoek niet voor komt in de Witschi lijst… ook Google kan me niet helpen. Wat doe je dan?

Kijk eens in deze lijst…
https://www.lepsi.ch/lift-angle/

1 like

Voor huis tuin en keuken gebruik is de Chinese kopie echt wel prima eigenlijk, en veel makkelijker dan een app.
Heb er destijds een gekocht voor ca. 100 euro en nooit spijt van gehad. Gebruik hem best vaak.

Voor het geld wat ze kosten zijn de Weishi apparaten goed genoeg voor hobby-gebruik.
Natuurlijk niet te vergelijken met Witschi apparaten van > 3.500,- euro

Welk kaliber is het? Van Chinese uurwerken heb ik geen info omdat de kwaliteit van 99,…% niet reparabel is.

Het gaat over mijn Montblanc Nicolas Rieussec. MB R 200.

Kan de ankerhoek hiervan ook niet vinden. Amplitude is ook optisch te zien, aan de hand van de spaken kun je het op ongeveer 5 graden nauwkeurig zien. Is in het begin wel moeilijk om te leren.

1 like