Tips bij verkoop van een horloge

Pff, stelletje beginners… Ik sluit deals gewoon waar de koper wil, geen enkel probleem. Werkelijk nog NOOIT problemen gehad.

PS wel wat ondersteunend personeel meenemen, want eenmaal een schildpadje (op je rug vallen) met zo’n outfit en je staat niet meer zelf op.

Alternatief, op de factuur de adresgegevens afdekken, kopiëren, en die kopie factuur geven aan de koper. Afspreken heb ik wel eens bij de hoofdingang van het politiebureau gedaan. Dat wekt vertrouwen en schrikt dieventuig wel redelijk af.

3 likes

Bij een deal wordt voortaan een HF team samengesteld die als Mission Impossible team zorgen voor een soepele overdracht. Easy.

4 likes

Typisch gevalletje van buy the seller en andersom.
Dit soort deals doe ik alleen met mensen die ik gesproken heb via de telefoon en een fijne reputatie hebben op het HF.
Tot op heden heb ik grote aankopen altijd bij het HF lid thuis gedaan samen met een aantal fijne kopjes koffie omdat het altijd gezellig wordt.

Pure zakelijke transacties (marktplaats / echt onbekenden) doe ik liever niet, want bij een bank, politie bureau of hotellobby gaat je echt niets brengen anders dan een licht afschrikkende reactie wellicht. Maar camera beelden opvragen als je getild bent, ik wens je veel succes in de praktijk zul je van een koude kermis thuiskomen en is echt pure schijnveiligheid in mijn beleving.

1 like

Lekker man. Alsof ik in een auto zou stappen met een bak geld in de broekzak terwijl twee schichtig ogende figuren strategisch om me heen gaan zitten. Om dan naar een afgelegen parkeerplek te rijden.

Dude. What. The. Fuck.

Als ik een koper niet genoeg vertrouw om 'm thuis te ontvangen, naar 'm toe te rijden en het horloge aan te bieden of gewoon met T&T op de post te knikkeren verkoop ik m’n horloge niet. Zo simpel is het.

Mijn tip: Kijk uit met wie je zaken doet.

:rofl:

Terecht. Het is verdomme een bankkantoor en geen louche parkeerplaats. Als ik bankdirecteur was moest ik ook geen schimmige horlogenerds in m’n lobby hebben.

Bah.

Als ik eigenaar was van wat voor zaak dan ook, uitgezonderd horeca waar je gewoon wat zit te consumeren terwijl je een horloge over tafel schuift, zou ik niet accepteren dat willekeurig volk mijn zaak voor dit soort transacties zou gebruiken.

Je gaat toch ook niet bij een keukenboer zitten om een halve stier te verhandelen? Wat is dit voor rariteit?

:rofl: :rofl:

Er zijn miljarden webwinkels, postbodes, buren, verenigingen en internetbedrijven (jawel, Google) die weten waar ik woon. Ik vrees dat er mensen veel vreemdere dingen met je adresgegevens kunnen doen (neem nu de KVK die ze gewoon verkoopt) in digitale zin dan dat één knakker met een papieren bonnetje kan.

Wat is dit voor raar paranoide topic, jongens?

11 likes

Dit topic is eigenlijk nog beter dan het 'ervaringen met…" topic.
Hier kun je mooi schiften op potentiële kopers/verkopers :rofl:

6 likes

Wel, als jij een horloge van mij Cash zou kopen dan wil ik zekerheid of dit echt is alvorens jij deze uberhaupt zou mee krijgen. En dan is een bank de aangewezen plaats om dit te doen… (aangezien de koper geen overschrijving wou doen, en ja het was een HF lid) het is niet dat het daar een leuk uitje moet worden met een wijntje dabij :wink: gewoon alles checken en op 5min waren we klaar.

1 like

Ik vind dit een van de leukste topics die ik heb gelezen hier. Horlogenerds die teveel films hebben gezien. Houd ervan!

7 likes

Fantasie slaat op hol? :wink: niets raar aan just my 2 cents
:call_me_hand:

2 likes

Of via paypal is mij geleerd door iemand van het forum.

2 likes

Sorry. Het is maar goed dat ik geen komediant ben geworden. :roll_eyes:

5 likes

Hartelijk dank allemaal voor de feedback. Klein beetje verdeeldheid hier en daar maar toch mooie tips gekregen! En ik heb hardop gelachen :rofl:

1 like

Maar dat wou de koper niet. Zoals ik aangaf : hij wou geen overschrijving…

1 like

Dat kan maar één ding betekenen, moeders mag er niet achterkomen.

3 likes

Al gedacht aan de koffiehoek in (een wat groter) benzinestation?
Voldoende mensen om je heen, camera`s, goed bereikbaar, warm, en tenslotte ook gelijk bakkie :coffee: pleur…

2 likes

Precies dit dus !

2 likes

Logisch dat het zo gaat als je in Albanië woont.

2 likes
1 like

Get ready or get wreckedddddd

216-2167633_buy-vaseline-petroleum-jelly-original-vaseline-petroleum-jelly (1)

Jullie denken teveel na. Ik heb gewoon Rabobank een mailtje gestuurd en gezegd dat ik het ging doen, in de lobby en dat ik bijna 20 rug in de hand zou krijgen die ik op mijn dooie gemak in de automaat zou duwen.

Toen kreeg ik een mailtje dat er wel een kantoortje beschikbaar was voor de overdracht. Je kan er ook een mailtje of een belletje aan wagen.

Man the fuck up en wees niet zo’n schuwe nerd. :joy:

11 likes

Ik zou het erg leuk vinden als blijkt dat het om een Seiko 5 gaat.

12 likes

Het is moeilijk je delivery en je timing te beoordelen als je het schrijft.

Als je nou de volgende keer even een videootje opneemt waarin je het voordraagt, dan hebben wij wat om te lachen.

Ik stel als props een flat-cap, set leren racing-handschoentjes en een herringbone tweed jas voor. En dan graag in een breed Londens accent.

Weer eens wat anders dan The Godfather.

Als jij, zoals hier voorgesteld is, je eigen bankkantoor belt of je een grote transactie kan maken en het geld direct kan afgeven, fine, dan heb je een koppeling aan die bank en een legitieme reden om daar te zijn.

Maar een willekeurige bank binnenstappen? Nee. Sorry. Dat blijf ik raar vinden.

Wat was dat voor raar figuur joh? Want ik vind het juist wat aanstootgevend om bedragen van boven de 50 Euro in de broekzak te moeten hebben.

Dat doet me aan die keer denken dat ik mijn in Israel opgebouwde pensioen uitkocht. Ik verhuisde terug naar Nederland en wilde geen holdings meer hebben in Israel. Het resultaat was dat ik 80.000 Shekels kreeg.

Dus ik geef die miep mijn BIC/SWIFT en Rekeningnummers in Nederland (het was voor IBAN-tijd), kijkt ze me over dat bureau blanco aan met zo’n “wat is dit dan” blik.

Ik zeg “om het geld over te maken”, waarop ze me uitlegt dat wij hier bij het pensioenfonds alleen cash zaken doen (ik poep je niet) om vervolgens 10 minuten te verdwijnen en met een zweterige rol shekels terug te komen.

Uitgeteld, in m’n palm gedrukt, en ik verliet het pand in een staat van shock.

Tuurlijk, het is leuk om op de hoek van de straat een koffie en een verse shoarma af te rekenen van een enorme dikke rol doekoe, maar het voelde niet goed.

5 likes