Ik heb zelf geen smartwatch, dus ik weet niet welke functionaliteit het meest gebruikt wordt, maar ik heb het idee dat het toch vooral de simpelere dingen zijn die veel gebruikt worden (fitnesstracker, notificatie van berichten o.i.d. etc.) Dingen die je met een āconnectedā watch ook prima kunt. Ik denk dat er weinig mensen zijn die berichtjes gaan zitten typen op hun smartwatch.
Wat voor mij belangrijk zou zijn bij de aanschaf van een dergelijk horloge is of ik er over 10 jaar nog iets mee kan of dat hij dan de prullenbak in kan omdat we bijvoorbeeld inmiddels bij bluetooth x.x zitten en het ding niet meer ondersteund wordt.
Ik heb zelf twee ānormaleā T-touch horloges, en die hebben over 10 jaar nog steeds een kompas, hoogtemeter, thermometer, etc. die ik kan gebruiken. Uiteraard hebben elektronische horloges altijd een mindere houdbaarheid en ārepareerbaarheidā dan mechanische horloges, maar als ik binnen 5 jaar mān smartwatch weg kan gooien omdat ik er niks meer mee kan ga ik daar geen 1000 Euro in steken.
Ik denk dat je bij āconnectedā horloges in elk geval de āofflineā functionaliteit nog steeds kunt blijven gebruiken, dus dat hij als een ānormaleā T-Touch blijft werken mocht de connectiviteit niet meer ondersteund worden.