Toch heerlijk therapeutisch zo een horlogehobby

Gisteren was ik even bezig met wat cosmetische wijzigingen van de beperkte collectie die nog over is. Ik had onlangs mijn Zodiac Seadragon weer eens uit een la getrokken. Ik had al een haat liefde verhouding met dit ding omdat hij altijd kuren had. Hij lag ook in de la omdat de chrono het niet meer goed deed. De minuten wijzer was niet meer naar de nul positie te zetten en de secondes stonden in de nul stand op 59 seconden. Ik loste dit op door hem gewoon een seconde aan te zetten en te stoppen.
Ik was van plan er een nato band op te zetten. Dit was echter verdomd moeilijk omdat de pushpins erg dicht op de kast zaten en de band er gewoon niet tussendoor wilde. Na flink deschuif geduw en getrek kreeg ik hem er wel doorheen maar het lukte gewoon niet om hem lekker erop te krijgen.
Dunnere pushpins had ik natuurlijk niet in voorraad. Het zweet stond op mijn voorhoofd van de inspanning. Dan maar weer de oude stalen band erop. Potverxxxx! dat lukte ook niet lekker. Een lastige endlug en weerbarstige pin zorge ervoor dat ik het nog warmer kreeg. Kramp in mijn handen je kent het wel. Waarom geen lugholes?!
Na een voor mij met mijzelf afgesproken echte laatste poging schoot ik uit en maakte op de voorkant van de kast een lekkere diepe kras.
Even uitblazen en de schade opnemen. Vooral niet in paniek raken.
Ik stond rustig op en pakte een washandje uit de kast. Voorzichtig deed ik het horloge erin om hem op de balkonvloer te plaatsen. Even kijken in de gereedschapskist. Ja deze is erg mooi. Ik ademde nog één keer rustig en toen kwam het er allemaal uit.
Met mijn hamer sloeg ik dat pokkeding helemaal naar de kloten. Zeker 14 slagen heb ik er op los gelaten. De inhoud netjes in de vuilnisbak gegooid waarna ik met een voldaan gevoel ben gaan zitten. Ik voelde me bevrijd en helemaal zen.

1 like

Hoofdstuk afgesloten!

P.S. er staat er nog te koop mocht het toch gaan kriebelen. :wink:

Na het hele verhaal uitgelezen te hebben begrijp ik deze zin ook iets beter: ‘…van de beperkte collectie die nog over is’

eric128 Schreef:

Hoofdstuk afgesloten!

P.S. er staat er nog te koop mocht het toch gaan
kriebelen. :wink:

Hahaha. Nee die komt er nooit meer.

Zeer herkenbaar! Ik heb ook eens ruzie gehad met “dat verkeerde type pushpin” bij het verwijderen van een band. Uiteindelijk lukte het om de helft van de band te demonteren. De andere helft lukte simpelweg niet, dus de ene helft (met nieuwe pushpin) maar weer gefrustreerd gemonteerd en het horloge weggelegd.

Uiteindelijk lukte het , zonder beschadigingen, in de 2e poging

dreski Schreef:

Ik stond rustig op en pakte een washandje uit de
kast. Voorzichtig deed ik het horloge erin om hem
op de balkonvloer te plaatsen. Even kijken in de
gereedschapskist. Ja deze is erg mooi. Ik ademde
nog één keer rustig en toen kwam het er allemaal
uit.
Met mijn hamer sloeg ik dat pokkeding helemaal
naar de kloten. Zeker 14 slagen heb ik er op los
gelaten. De inhoud netjes in de vuilnisbak gegooid
waarna ik met een voldaan gevoel ben gaan zitten.
Ik voelde me bevrijd en helemaal zen.

Toch maar goed dat je geen automonteur bent geworden…eh… toch ??

shit…, waar is dat nummer van m’n garage gebleven, ff checken

If it don’t fit… get a hammer… if it still don’t fit… get a BIGGER hammer… :slight_smile:

Mooi verhaal (tu). Zou mij ook zo kunnen gebeuren.

Hahahaaaa…herkenbaar!
Ik heb het echter nooit ‘ook echt’ gedaan! (tu)

Ik wens je veel geestelijke rust toe!

Groet,
Ronald

Had ik laatst met mijn planetarium van CvdK, klote-maan wilde maar niet goed…hamer erop weg ermee!

Wat een opluchting!
:smiley:

Ik heb vorig jaar een duikhorloge die ik ooit bij de Lidl heb gekocht tegen de grond gesmeten en vertrapt. Die verrotte minutenwijzer versprong steeds als ik de kroon terug drukte na aanpassing zomertijd naar wintertijd. Om stapelgek van te worden.:X

Wat is het toch heerlijk om over al die herkenbare emoties te lezen. Mooi topic! Ik voel me meteen een stuk beter.

Hoe herkenbaar:)-D:)-D Op een moment is het geduld op en is het tijd voor rigoreuse maatregelen:}X(X(X(

Troost je met het idee dat iedere Goeroe zover te brengen is:}:}:}:}X(X(X(X(, het verzadigingspunt ligt alleen iets verder:D

Hmn, Marnix, ik had toch eerst even de lotushouding geprobeerd om terug tot Zen te komen.
Jouw yin/yang balans zat wellicht een beetje scheef.:smiley:

Nogal een drastische oplossing, maar ergens kan ik het ook begrijpen.

Zal op het moment zelf wel heel bevrijdend geweest zijn, maar zit je achteraf met geen wrang gevoel ?

Marc-B1 Schreef:

Hmn, Marnix, ik had toch eerst even de
lotushouding geprobeerd om terug tot Zen te komen.

Jouw yin/yang balans zat wellicht een beetje
scheef.:smiley:

Nogal een drastische oplossing, maar ergens kan ik
het ook begrijpen.

Zal op het moment zelf wel heel bevrijdend geweest
zijn, maar zit je achteraf met geen wrang gevoel ?

Echt totaal geen spijt van. De laatste tijd gaat het toch niet goed met me. Ik heb al maanden geen nieuw exemplaar gekocht. Ik heb nog maar 4 G-Shocks en totaal geen behoefte aan iets nieuws. Ik heb mijn andere goedkope horloges opgeborgen en nog maar 6 analoge in een kist waar er twaalf in kunnen. Op mijn hoogtepunt van mijn verslaving had ik wel 50 exemplaren.
Soms heb ik s’morgens niet eens zin om een exemplaar te kiezen en al zeker geen automaat als hij stil staat.

Ik zou alleen nog eens een Seiko Sumo willen hebben. Gewoon één beater om iedere dag te dragen. Geen gedoe meer.

Misschien gaat er vanavond wel weer één onder de hamer. :wink:

Daar hebben ze praatgroepjes voor he… Of beter gezegd, tegen :slight_smile:

Misschien is het voor jou tijd om ipv polshorloges zakhorloges te gaan dragen, geen gedoe met bandjes, lekker relaxed…maar niet hip natuurlijk. Je zou ook de bandjes van je G-Shocks kunnen verwijderen, en de kast in je broekzak stoppen, dan heb je wel ineens een modern zakhorloge (… huh, bedank ik daar nu ineens een nieuwe productsoort/nieuw marktsegment…? :# :D).

Met de groenten van

Haha mooi om te lezen dat ik niet de enige ben die nogal gefrustreerd van zoiets kan raken.

dreski Schreef:

Misschien gaat er vanavond wel weer één onder de
hamer. :wink:

Das wat anders dan eBay…

Zag op 2/3 de bui al hangen. Washandjes… dat kan nooit wat goeds betekenen :stuck_out_tongue:

Raak geregeld ook behoorlijk gefrustreerd van sommige vastzittende bandpinnen. Stukje eruit drukken ook, maar de rest wilt er met de tang er maar niet uit. En m’n tooltje is niet lang genoeg. Dan maar eruit tikken. Maar vaak zit dan het tooltje voor het tikken dan gevangen in de band :X
Op zo 'n moment heb ik ook zin om een washandje te pakken. Maar even afkoelen helpt ook.

marnix.moed Schreef:

dreski Schreef:


Misschien gaat er vanavond wel weer één onder
de
hamer. :wink:

Das wat anders dan eBay…

Zag op 2/3 de bui al hangen. Washandjes… dat kan
nooit wat goeds betekenen :stuck_out_tongue:

Raak geregeld ook behoorlijk gefrustreerd van
sommige vastzittende bandpinnen. Stukje eruit
drukken ook, maar de rest wilt er met de tang er
maar niet uit. En m’n tooltje is niet lang genoeg.
Dan maar eruit tikken. Maar vaak zit dan het
tooltje voor het tikken dan gevangen in de band
:X
Op zo 'n moment heb ik ook zin om een washandje te
pakken. Maar even afkoelen helpt ook.

Lijkt wel of je zondag bij mij bent gaan kijken toen ik het bandje van mijn Deep Blue inkortte…:wink:
Tooltje was te kort, zat vast in de band en brak ook nog eens af! Gelukkig met naaimachine was het eea op te lossen en eruit te krijgen.