Klein sprankeltje geluk. Hier zie je een scope beeld van een 6Hz (6beats per seconde) uurwerk. Mijn diy solution meet 3Hz. Exact de helft dus. Ik zie mini pulsjes op mijn scope beeld op 6Hz.
Mijn verwachting is dat mijn filter te agressief is en ik nog meer versterking nodig heb.
Geweldig project!
Is het ook mogelijk om de microfoon van de weishi 1900 te gebruiken? Of van een oude analoge timegrapher? Heeft iemand dat al geprobeerd?
Ik zou graag met bv het programma time grapher inzicht willen krijgen of er bijgeluiden zijn. De microfoon van de weishi heeft een stekker met 3 pinnen. Waarschijnlijk 1 voor voeding en 1 voor signaal en 1 voor aarde?
Kan je die microon zo los kopen?
Elektronica erna is ruimgezien hetzelfde.
Ik heb het erg druk met school en werk vandaar dat er weinig progress is. Mijn 1ste versie werkte niet goed. Ik ben nu met v1.1 bezig. Compleet nieuw elektrisch design. Kan er wel dieper op in gaan voor de elektronica nerds onder ons.
Ik denk,maar weet niet zeker, zou je mijn pcb zo op je pc kunnen aansluiten en kunnen gebruiken met timegrapher kunnen gebruiken. Maar let op. Mijn doel voor nu is alleen de bph meten. Hoe je derest āgoedā meet en bewerkt weet ik nog niet.
Voor 90 euro ongeveerā¦
Ik weet net niet genoeg, denk ik⦠maar als je 8v gelijkstroom geeft op pin 1 en 3 en je sluit een mini-jack aan op 2 en 3 zou dat dan werken?
Ik heb ook nog 2 microfoons liggen van een oude Virbrograf. Hoe dit microfoons werken ben ik nog niet achtergekomen.
op pagina 16-19 zoiets hoop ik te kunnen gebruiken.
Aha!
Zou theoretisch mogelijk moeten zijn
Top document zeg! Erg duidelijk
Hoi,
Vandaag wat onderdelen binnenkregen om 8 volt te genereren en stekkers om eea aan te sluiten. Maar ik bedacht net wat⦠Ik zou toch ook de weishi en de microfoon aan elkaar kunnen laten zitten en alleen het signaal āaftappenā? De versterker in de microfoon krijgt dan het correcte voltage en ik het signaal?
Ja dat kan, je wilt dit signaal wel kunnen zien dmv oscilloscoop . Verder weet ik niet helemaal wat je bedoelt
Bedankt voor je antwoord!
Hmmm ik dacht dat het signaal een geluid was. Dat is het dus niet? Ik was van plan om het signaal dmv een mini-jack in mijn computer te brengen.
het signaal is weldegelijk een āgeluidā. geluid is ook een signaal
probeer het uit. je moet wel rekening houden met de input van je computer. deze verwacht geloof ik een waarde van ±0.5v
Dat waren volgens mij kristalmicrofoons; de werking is gebaseerd op het Piëzo-effect. De uitgang heeft een hoge impedantie, meestal rond de 1MΩ. Ze zijn in onbruik geraakt voor alle toepassingen waarbij een goede geluidskwaliteit essentieel was. Blijkbaar was het goed genoeg voor de Vibrograf.
Is er nog voortgang? Ik ben inmiddels erg benieuwd
Leuk dat je er aan denkt!
Afgelopen tijd een ander project tussen door gehad.
Ik heb de nieuwe timegrapher pcb vorige week besteld.
Het is nu chinees nieuwjaar dus verwacht deze binnen 2/3weken. Ook moet ik nog de behuizing upgraden.
Daarna volgt een update!
Ik ben erg benieuwd. Leuk project in elk geval.
Ik heb een aantal threads en info hier samengevoegd voor een beter overzicht
Leuk! Bij tijd ga ik dit zeker doorlezen. Mijn hobby projecten liggen op hold vanwegen een groot werk project
Ik ga dit weer oppakken! Meer info binnenkortā¦