Ruhla chronograf die gemaakt is omdat Karl Rexer uit West-Duitsland en eigenaar van Karex horloges wilde dat ze in Ruhla een simpele chronograaf wilden ontwikkelen zodat hij ook Karex chronografen kon gaan verkopen. Nou heb ik nog nooit een Karex chronograaf gezien, maar wel een Anker. Dus wellicht dat Karl Rexer ze alleen onder de naam Anker heeft verkocht. En ook die kom je maar zelden tegen.
En sterke mannen zoals jij ook dus! Weer thuis en goed bezig begrijp ik. Hou je taai!
Ik ben inderdaad weer thuis, maar nog niet helemaal de oude en een conditie beneden het nulpunt momenteel. Het heeft er toch meer in gehakt dan ik gedacht had. Komende week weer terug voor onderzoeken dus ik ben er nog niet af.
Da’s een mooie plastic fantastic voor Marjolijn (Emdee) ![]()
Ik zou zeggen een Ruhla. Als je de doorschijnende achterkant laat zien weten we meer.
Yep Ruhla’s
Zo mooi aan de buitenkant en zo eenvoudig (of mag ik primitief zeggen?) aan de binnekant.
Welk kaliber is dit?
Inderdaad erg mooi, Lex.
Het blijft een kwestie van smaak, natuurlijk, maar ik vind veel horloges met penanker zeer geslaagd van vormgeving.
Het uurwerk is volgens mij een Lorsa, een Frans exemplaar; nu eens niet uit Besançon of de Jura, maar uit Annemasse, Haut-Savoie.
![]()
Eens!
Zoals ik al schreef in het topic “Welke vintage draag je vandaag” is dit een Lorsa 651.
You loose some, you win some! ![]()