Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

Als je het trucje doorhebt hoeft het geen probleem te zijn.

Tell me-)!

Met de nadruk op “misschien”, dan.

Lijkt heel erg op Alpina, ik meen type 594, de versie met “Secondes Central”. Ik kan geen afbeelding vinden. Iemand met een goed naslagwerk, misschien?

3 likes

Hier lijkt ie heel veel op inderdaad. Die van mij lijkt net wat groter om in een grotere kast te passen. Wat ruimer in zijn vel zeg maar.

3 likes

Ik heb me vergist! Waar hebben we het nu over? De Valory en de Olma? Of die naamloze?
Het is inderdaad veel betere kwaliteit dan Cupillard/Jeambrun/Femga.
Alphons heeft vast gelijk!. Die Valory en Olma hebben dubbele datum? Dat is meestal geen goedkoop uurwerk!

Dit is de naamloze Ancre 15 rubis.

De Olma en Vadory zijn triple Date. Eta 1164.

1 like

En die naamloze was al geserviced?
Wat is er mis met die Eta’s?

Deze Pontiac Memodate op de kop getikt, loopt nu wel weer alleen zo’n 10 uur te langzaam in 24 uur, wie zou deze een service beurt willen geven?

3 likes

:crazy_face:
Zo zeg, lopen de wijzers wel continu mee? Klinkt als een gevalletje van te weinig wijzerspanning.

1 like

Ja, die loopt weer. Ook op tijd. In elk geval netjes voor zo’n oudje.

De Etas zou teveel slijtage aan zitten om weer helemaal goed te krijgen/teveel mee geknoeid zijn (niet door mij). Wat precies weet ik niet.

Balansen lijken goed en de stalen loopt zelfs (alleen op de kop maar toch)

1 like

De goede Johan Cruijff zei al: Je begrijpt het pas als je het door hebt… :wink:

2 likes

Wie ?

1 like

Alle wijzers lopen mee, verder heb ik niet het gereedschap en kennis om het probleem te achterhalen helaas.

1 like

Voor een gewaardeerd forumlid heb ik een aantal Cupillards 233 proberen op te knappen. Met maar heel weinig succes overigens. Op de Rikketik vond ik er een met incabloc’, en één andere kreeg ik ook nog aan de praat.
Maar bij het zoeken naar onderdelen kwam ik deze van mezelf weer tegen en die heb ik ook weer lopend .
Het lijkt wel een NOS.
Alleen kan ik de rosékleurige minuten wijzer niet meer vinden…
Ik vind hem wel apart. Met grijze wijzerplaat

14 likes

Dat is K… (met DT) Maar verder wel een mooie. Misschien ook even zoeken in mijn eclectische verzameling wijzertjes? Je weet maar nooit…

1 like

Ha, ja wie weet. Maar ik heb nog niet heel hard gezocht.

Hij is wel echt vierkant hè!

2 likes

Hij is hasseke vierkaant, Bas! Ook even kruisposten naar V&V?

Edit: Oh is al gebeurd, zie ik nu.

2 likes

Hele mooie zeg!

1 like

Het duurde meerdere seconden voor ik die snapte. :joy:

3 likes

Dat is Utrechts…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like