Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Ik zou de tandjes rondom de veerton van de Enicar even goed inspecren. Bij af en toe onverwacht stil staan kan dat heel goed de oorzaak zijn.

5 likes

Ga ik doen, thanks

Deze Seiko Sports 70m 6106-8120 uit 1968 heeft me heel wat grijze haren gekost, maar het is me gelukt! Het was al een beetje een Frankenwatch, er zat niet het juiste uurwerkje in, maar dat had ik gelukkig liggen. Er moet een 6106A in zitten en er zat een 6106B in. Past ook, maar is niet correct. Maar beide uurwerkjes liepen niet, dus een beurtje was wel aan de orde. En toen bleek er een probleem te zijn met het anker en ook nog met het tweede wiel. Die heb ik van het andere uurwerkje genomen. En dan was er nog een issue met de datumverzet, maar dat kon ik ook overnemen van het andere uurwerkje.

Maar eind goed, alles goed, deze kan er weer een paar jaar tegen aan.

19 likes

Een mooie aanvulling van je collectie Patrick :+1:

Ik heb er ook de blauwe versie van, maar daar moeten nog wat onderdelen van vervangen worden.
Maar die hoop ik ook ooit eens weer lopende te krijgen.

7 likes

Tijdgenootje :roll_eyes:

Deze lijkt ieg wel een 1010 in de machinekamer te hebben - maar vlg mij is er geen merk waarbij zoveel geswapped wordt (en werd?) in onderdelen als Enicar :grimacing:

1 like

Om het sluitend te maken, het horloge is wat het thuishoort, om de pols.

14 likes

Mijn nieuwe project :smiley:

Een ds2 ph1000:

Waterschade

Plaat al goed schoongekregen, zat veel wit spul op de wijzerplaat soort aanslag maar nu netjes:

Er zit een compleet 2e uurwerk bij, de wijzers zijn gered los van de secondewijzer die brak af met de seconde as er nog in. Wellicht is deze ook te redden

17 likes

Ik heb nog wat liggen… Mag je zo hebben. Ik weet niet zeker of het lager goed is. Heb het ook maar gekregen…

5 likes

Die rotor alleen al zou zeer goed van pas komen!

Stuur maar je adres in een pb!

3 likes

Deze prachtige Sicura verdient wel een betere foto :slight_smile:

Zo ziet het horloge er echt uit

12 likes

Leuk project, ben benieuwd :+1:

1 like

Update na opnieuw lakken en relumen van de wijzers :smiley: Morgen de seconde wijzer lakken en relumen.

Bezel ook opgeknapt door deze te schuren en daarna te polijsten.

Before

Na het schuren van de bezel van korrel 800 tot 7000:

Je kan hier goed zien hoe het deel van boven tot de 15 marker al gepolijst is met het polijstmiddel

Eindresultaat:

23 likes

Die is heel erg netjes geworden zeg. Sowieso een pracht Certina.

1 like

Dank! Is inderdaad een topper!

1 like

Deze doorleefde Pobeda met ZiM 2602 uurwerk.

Voor wie geen trauma heeft van oude Windows blauwe schermen kan je mijn topic hierover doorlezen. Ook voor als je alleen wil kijken waarom ik die referentie maak naar blauwe schermen van Windows…

8 likes

Ziet er weer prachtig uit Martijn :ok_hand:

2 likes

Dankjewel :smiley:

Goed bezig!!

1 like