Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Dank je. En leuk topic trouwens. :+1:t3::sunglasses:

1 like

Van de kringloopwinkel.
Ding is flink aangepakt door @Aad57 en er moest ook een donor aan te pas komen maar het is gelukt !

Trouwens, voor de liefhebber :
Deze heeft mankementen / versleten onderdelen. Loopt niet meer. Ik stuur m kosteloos op als je gaat proberen m te redden.

d718792e50fc7b59b7f58100a26990bccdf852d9_1_374x500

19 likes

Mooi Sybren :hugs: ,eens iets nieuws je weet maar nooit dat er een goede ziel is die deze wil repareren …maar goede afspraken maken goede vrienden :innocent:

1 like

De afspraak is dat de mechanieker het horloge mag houden. :slightly_smiling_face:

2 likes

Bij deze Cauny moest ik direct aan @pmannaert denken. Geen idee waarom maar voorlopig loopt die niet langer dan 10 sec dus eigenlijk in het verkeerde topic :innocent:

3 likes

Met de gepaste aandacht gaat die Cauny weer Prima zingen Don :heartpulse:

1 like

Mijn ZentRa Electronic Date hoort hier zeker thuis :smiley:
In februari als niet-werkend gekocht.
Toen een nieuw electronisch circuit met spoel gemonteerd en vandaag ook nog een nieuwe kroon met stem :hammer_and_wrench:


:blush:

8 likes

Top prestatie, Electronics zijn zo ‘verplicht’ voor een beetje verzameling - vind ik dan :innocent:
:confused::roll_eyes:
Was net mijn oude Zentra Quartz weer een beetje vergeten - ok geen tronic maar toch nog steeds jammer van zo’n classic vind ik!


6 likes

Thnx :blush:

Op het hoogtepunt stoppen. Ik doe het nooit meer :grin:

Ps. Zoek voor die mooie ZentRa van je een lelijke maar wel werkende donor :thinking:

2 likes

Under construction maar al mooi resultaat behaald

4 likes

Ook een zorgenkindje dat sinds deze week weer netjes loopt:


Walter Wolf Racing (by Citizen).
Een erg platte quartz, waarvan de spoel door een ondeskundige batterijwissel (nee, niet door mij) onherstelbaar was beschadigd.
Heel lang moeten zoeken naar een donor quartz Citizen 2830, bijna niet te vinden :persevere:
Sindsdien vervang ik batterijen zelf wel :nerd_face:

8 likes

Prachtig en toevallig heb ik in de jaren 80 een Suzuki 2 takt 250cc Walter Wolf gehad (een giftig motortje) :yum:

2 likes

Vet hoor, dit dus:
image
:+1:

Juist wel in een andere kleur combinatie

2 likes

*** Het pointerdate horloge uit bericht 91 heeft een nieuw baasje ***
:slightly_smiling_face:

3 likes

…En nu afwachten dat het nieuwe baasjet ze weer HIER laat verschijnen :hugs:

1 like

Als ie weer netjes loopt (of definitief niet) laat ik dat hier weten.

@SybrenAnne bedankt voor het vertrouwen. Ik hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen.

4 likes

Net klaar: Tissot hi-beat dameshorloge uit 1974.
Haakje van de veer was afgebroken en de balansspiraal niet helemaal vlak, maar de grootste uitdaging was het zwaar bekraste gefacetteerde mineraalglas. Mineraalglas polijsten is pokkewerk :smirk:
Heb het bovenste facet en het vlakke deel aangepakt, die waren het ergst. rest zo gelaten. Perfect is het niet, maar dat is de rest van het horloge ook al niet meer. Maar het zier er weer toonbaar uit. :sunglasses:

17 likes

Een mooi project alweer Edgar ,ben benieuwd :hugs:

1 like

Prachtig werk Wilko :heartpulse::heartpulse:

1 like