Bedankt mannen! Erg tof horloge! Wel significant groter dan mijn BB58, maar dat was te verwachten.
Als hij te groot is,stuur maar een bericht
Gefeliciteerd
Dat had ik wel door hoor
Ik kan het niet lekker uitleggen… Het verschil in grootte van de getallen doet mij aan als een soort optische mismatch. Het verschil is net te klein. Het is ook eigenlijk onzinnig want de grotere cijfers passen blijkbaar prima. Kies dan gewoon één maat. Doet een soort rommelig aan… Dunno…
Enne, while I’m at it… Ik kan niet eens het onderscheid maken in al die 40.000 streepjes op de minute track
Maareh… Dit is ik aan het mierenbatsen hoor… Neemt niet weg dat die Tudor rond de 10 ook wazig is opgelost, maar dat zelfde zie ik op m’n Seiko duikers terug. Blijkbaar algemeen goed
Ik vind de dial en de wijzerset mooi. Maar nu heb ik ook nog opgemerkt dat er 3 streepjes tussen elke minuut staan…
Terug naar de Tudor maar
Leuk om te vergelijken zo
Daar lijkt de Pelagos inderdaad niet zo veel groter dan de BB58, denk dat het vooral ligt aan waarop de foto’s genomen zijn.
Op de foto van @Veblen lijkt het verschil ook niet zo groot.
Toch vind ik t blauwe van de normale Pelagos wel mooier
De vernieuwingen misstaan de FXD niet. Tudor timmert hard aan de weg. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.
In het echt is er wel een significant verschil tussen de twee. De BB58 is beduidend kleiner. Vind de FXD best fors dragen, ook voor zijn maat. Maar ik draag ook al een enorm lange tijd geen 42mm duikhorloges meer, dus kan aan mij liggen.
Dat maak je enkel jezelf wijs
Die snap ik niet
Van precies de onderkant van de foto naar de bovenkant van het meetlint is 52mm, en het horloge wat aan beide kanten kleiner is (ietsje aan de bovenkant, iets meer aan de onderkant) is ook 52mm? kan iemand mij dit uitleggen?
Het lijkt dan ook zo op bepaalde foto’s dat het verschil niet zo groot is maar 3mm is toch al snel groot verschil
De fixed lugs zijn gebogen dus de max diameter tussen de 2 lugbars (in het midden ervan) is dus 52mm, maar echte lugs, die ook zichtbaar zijn tijdens het dragen op de strap, zijn net als de gewone Pelagos slechts 50mm.
Dat snap ik, maar misschien dat ik mijn vraag niet zo duidelijk had gesteld; als je naar de centimeter naast de FXD kijkt lijkt het dat de “maximale” lug to lug ongeveer 49mm is. Maar het is 52?
Misschien kan @Veblen of @Franktudor even een schuifmaat boven halen en meten + duidelijk foto’s ervan plaatsen?