"TWIJFEL" over horloge vader

Aanvullend op wat ik al zei lijkt onderestaande me erg duidelijk, toch?

1 like

Ah dan heb ik het verkeerd gelezen, waarvoor excuses!

4 likes

zo nu en dan dragen. Niet wegdoen. Je krijgt spijt.

2 likes

Met respect voor de situatie, en puur op gevoel:

Koop de hengel en je zult merken dat juist bij het vissen een gevoel van contemplatie een passend onderdeel zal uitmaken van de gebeurtenis.

Bedankt voor alle reacties tot zover.
:hugs:

Heel interessant om te lezen. En sommige beredeneringen zetten mij echt aan het denken.
Uiteraard nog geen keuze gemaakt maar die maak ik zeker niet te snel. Waar ik ook aan denk is een deel aan KWF of Kika schenken.

6 likes

Lastig, maar doen waar jij je goed bij voelt. En bij twijfel gewoon nog in de kast laten liggen.

1 like

Je vrouw/vriendin wil wel maar durft niet i.v.m. beschadiging?
Gewoon maar wel dragen, niet verkopen, en de trend is naar kleinere horloges dus wellicht heb je er t.z.t. zelf ook plezier van :innocent:

3 likes

Ik draag zelfs onderstaand horloge van mn overleden vader regelmatig dus mijn advies mag duidelijk zijn :grimacing::grin:

En dat wazige ligt niet aan de kwaliteit van de foto…:slight_smile:

5 likes

Draag je het horloge niet (na een aantal keer proberen) en zo te lezen was je vader nuchter… opruimen en echt inderdaad iets doen met het geld waar jij gelukkig van wordt. Mijn vrouw had hetzelfde met haar opa’s goud. Opgeruimd tijdens een hoge wisselkoers en heeft er iets anders voor gekocht dat haar dierbaar is omdat ze er dagelijks plezier van heeft. Zou haar opa veel gelukkiger gemaakt hebben dan goud in de lade dat er niet meer uit komt.

Maar overweeg het een tijdje, probeer het horloge zo nu en dan eens te dragen en stel jezelf de vraag; ga ik dit horloge missen over 5 jaar, als ik het verkoop?

4 likes

Optie 2. Blijkbaar dacht je vader er ook zo over, en aan iets onder in je kast heb je geen ruk aan. Verkopen, en iets er voor terug halen wat hij en jij leuker zou vinden.

1 like

Lekker houden en dragen en gewoon nog een hengel kopen .

2 likes

Duidelijk verhaal. Gecondoleerd en verder veel geluk gewenst; moge vrouwe lot ff je deur voorbij blijven gaan.

Heb je (of een broer/zus) nog een zoon of dochter? Dan zou ik hem houden en doorgeven.

Verder goed bij jezelf en familie te raden gaan of er emotie aan het horloge hangt. Zo niet? Gewoon verkopen en iets kopen dat jij en je vader leuk hadden gevonden. Desnoods een horloge dat je wel draagt, daar kan je dan mooi het beruchte getal achterop laten graferen als herinnering plezier te blijven maken

Succes bij je afweging

2 likes

Dit. En wat een ander daar van vind is iets om volledig te negeren.

1 like

Mijn broer draagt af en toe het horloge van mijn overleden vader. Is een “kermis” klokje, maar ben iedere keer toch geëmotioneerd als ik het zie.

4 likes

Kan niet anders dan het eens zijn met Robert…

1 like

Alleen als je geen hengel meer kunt betalen…

2 likes

Mijn vader is iets meer dan 2,5 jaar geleden overleden. Zijn Oris Depth Gauge draag ik best vaak, maar die heb ik hem ooit cadeau gedaan.

De rest van de collectie ligt bij mij in de kluis. Variërend van een Citizen Promaster tot een Fortis B42 chrono. Die Fortis wil ik nog eens opknappen, de rest ga ik waarschijnlijk toch niet dragen.

Wegdoen vind ik lastig (ben ook wel een hoarder :joy:) Achter ieder horloge zit een verhaal en veel herinneringen, dat maakt het lastig. Zeker als horlogeliefhebber. Daarbij eten ze geen brood. Aan de andere kant kun je met die redenatie alles wel houden.

Belangrijkste is dat je je gevoel volgt!

6 likes

Maar vergeet niet dat de ene beslissing altijd ongedaan te maken is, maar de ander niet. Weg is weg.

5 likes

Zolang je twijfelt uiteraard houden, verkopen kan altijd nog.

1 like

Precies. Zo ook mijn vader die een Speedy Pro draagt. Weet ik tenminste wat ik moet doen :yum:.

Optie 1 zou ik kiezen. Wat levert de GS nog op? 1000 piek? Geen idee wat een hengel kost, ik heb alleen een schepnetje, maar als je graag vist, heb je die vast al. Dat horloge kun je tenminste nog dragen en af en toe terugdenken aan je pa.

6 likes