Twijfels tussen Sinn 556i en Damasko DS30

Goedenavond mede horloge fetisjisten!

Ik ben begin vorig jaar helemaal bevlogen met het horloge-virus, nadat ik van mijn broer zijn oude SKX009 had gekregen voor mijn verjaardag. Tot ik uiteindelijk zelf rond kerst een Seiko 5 heb gekocht.

Enfin, lang verhaal, ik wil graag een nieuw horloge kopen. Ik zat te kijken naar de Sinn 556i of de Damasko DS30. Voor welke zouden jullie gaan? Ik hoor veel positieve dingen van mijn broer over Sinn (hij heeft een 903) maar over Damasko hoor je niet zo veel, is iemand bekend met dat merk?
Ik draag het liefst mijn horloges op staal, zijn de banden van Sinn een beetje goed? en kan je de Damasko ook op staal krijgen?

Alvast bedankt en groetjes Piet!

3 likes

DS30 vooralsnog niet op staal, maar men zou hier mee bezig zijn.

1 like

Ha, Sinn. Damasko is op alle vlakken beter. En mooier. Maar dat vind ik.

7 likes

Eens :+1:

En TS…neem hier ook eens een kijkje…

4 likes

Als je persé een stalen band wil dan is de Sinn de beste keuze. Vooralsnog is er geen staal voor de DS30. Ook is de Sinn band iets vriendelijker dan de zeer ruige stalen band die Damasko aanbied op de DA3x series

Qua looks is de DS30 naar mijn mening net iets leuker doordat er wat kleur inzit. Ook het staal van de kast is iets anders van materiaal en kleur.
De lederen banden van Damasko zijn overigens zeer goed.

Succes met kiezen! :smiley:



6 likes

Alle Damasko fanboys verzamelen :joy::joy:, ik zou ook voor de DS30 gaan en wel deze
7e19ac43853cf33ac8045a3c5beee9f2f138ad61_1_690x388
De OBO, en dan hopen op die geweldige stalen band van Damasko

7 likes

:+1: :+1: jaaaa, de blauwe met oranje wijzer! Prachtig :slight_smile:

iemand interesse in een blauwe SmpC? :zipper_mouth_face: dan kan ik die OBO voor mezelf verantwoorden :grin:

2 likes

Ik raad je aan om de zoekfunctie van HF te gebruiken. Er is genoeg geschreven over de Sinn 556i (o.a. door ondergetekende). :sunglasses: Over Damasko is ook genoeg geschreven. Sinn en Damasko zijn beide geweldige merken die zich vooral richten op het “tool”-aspect.

Je moet je afvragen wat je voorkeur heeft: het industriële, überdegelijke van de Damasko DS30 of de iets elegantere en meer allround Sinn 556i. Succes!

3 likes

En 38mm vs 40mm. Ook niet onbelangrijk.

4 likes

At your service :smile:

3 likes

Het is toch een halve millimeter :upside_down_face:

2 likes

Normaal gesproken ben ik de eerste die Sinn van de daken schreeuwt, omdat je me voor bijna alle modellen midden in de nacht wakker mag maken.

Maar in dit specifieke geval zou ik echt wel voor de Damasko DS30 gaan. :+1:

Is in dit geval gewoon “by far” de beste van de 2.

En om je andere vragen te beantwoorden: Persoonlijk loop ik niet zo warm voor de stalen banden van Sinn, ik heb liever een top milanaise band van Duitse makelij. Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de stalen Sinn banden, het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Als het over de mat gestraalde modellen van Sinn gaat dan vind ik de mat gestraalde stalen Sinn H link band weer wel mooi staan.

Voorbeeld van een goede milanaise band op een Sinn:

Groeten,

Noel.

2 likes

Ik vind de Sinn mooier, Damasko trekt mij niet. Kwestie van smaak.
Je moet alleen kopen wat jij zelf mooi vind. Met geen van deze 2 horloges heb je een miskoop.
Maar hoe toolish wil je het?

1 like

De Sinn draagt waarschijnlijk subtieler.
Persoonlijk zou ik voor de Sinn gaan.

Ik heb een Sinn 556-a gehad en ben momenteel erg blij met m’n Damasko DS30. Het grote verschil voor mij? Bij de Sinn nam mijn enthousiasme langzaam af, bij de Damasko daarentegen… afijn, je snapt het. Ik zou voor de DS30 gaan!

1 like

Damasko, any day of the week :+1:t2:

2 likes

:+1: Any time…any where!

1 like

Jou kan ik niet serieus nemen, jij hebt ze het meest verkocht van iedereen op dit forum. Wat is er dan mis mee vraag ik me af?

ook gekocht trouwens :joy:

1 like

:blush: Niets…maar dan ook helemaal niets mis met Damasko. Er is eerder iets mis met mij…

:laughing:

3 likes

Ben ook een fan van staal, daarom de Sinn… any day of the week. :wink:

Ja.

2 likes