Venezianico Only

Ik heb er ondertussen menig om de pols gehad en ik blijf telkens terugkomen naar dit merk.
Goede tot zeer goede kwaliteit, afwerking is ondertussen echt wel premium aan het worden imo, en ze komen met frisse ideeën. (Minpuntje voor sommigen ~ geen tot weinig nieuwe modellen, maar alternatieve versies van bestaande modellen).

Ik ben en blijf grote fan van dit huis.
Huidige (drastisch gesnoeide) collectie.

11 likes

Moest je nog geen keuze gemaakt hebben… Zou ik voor één van de GMT’s gaan. Echte toppers.

2 likes

Ik had die paarse two tone opt oog, de grand tour en nog een neride met aventurijn dial. Geen idee of t gmts zijn. Maar alsk eindelijk 1 koop, post ik em hier wel.

1 like

Wie niet snel genoeg was… Eerste batch blijkbaar uitverkocht op 5 minuten :face_with_peeking_eye:.

2 likes

Ik vind de lijnen die ze in hun kasten en banden maken erg fraai :heart_eyes:

Ik zag die mail ook voorbij komen inderdaad. Het is ook echt wel een mooi horloge. De ruitenwisser stoort mij geheel niet, al snap ik dat puntje wel. Hij zou inderdaad wel sierlijker zijn geweest zonder.

1 like

Voor mensen dat een limited edition willen kopen. Ookal staat er sold out, je kan aan sommige nog geraken als je het vraagt.

Gistere stuurde 1 van de 2 broers mij via whatsapp en vroeg naar 2 limiteds en kon mij nog 1 van die 2 regelen.

Klein tip voor zij die er naar keken.

Zojuist binnengekomen: mijn Redentore Bronzo
Lees hier meer over deze NA

10 likes

De Grand Tour en paarse zijn beide gmt’s.

Hier ook 3 venezianico’s in de verzameling (3 van de 7 horloges). En ik moet bekennen dat het merk me blijft trekken, ondanks de (naar mijn bescheiden mening) veel te hoge frequentie van iteraties op modellen.

Ik vind bijv de redentore enigma nog steeds tof, alleen de kroon beschermers hadden ze weg moeten laten :sweat_smile: de nieuwe GMT is tof, alleen schuurt te veel met mijn Grand Tour, de Arsenale 37mm is tof alleen voor mij geen integrated meer.

2 likes

Hey! Nog een paarse… Best een leuk ding toch!?

Wat betreft de kwaliteit. Ik denk inderdaad dat ze steeds beter worden. Kast kan je weinig aan verzieken, alleen op de Venezianico Tungsteno39 Mop dial springt de band wel eens open. Kwestie van bijstellen. Dit was eerst niet, zo oud is hij niet eens maarja als dat het enige is. Naar mijn idee lopen de uurwerken prima. Bezel action is dikke prima en vind de details heel leuk gedaan. Caseback is echt leuk.

6 likes

8 likes

Cross post :crossed_fingers:

10 likes

Zeker. Kek kleurtje ook :purple_heart:

1 like

I spy I spy with my little eye…
Opzettelijk of toch een foutje bij het reviewen van het beeldmateriaal?

Ziet er alleszins interessant uit.
Rood/Oranje plaat met fijne gravure op de dial.

1 like

Als je de tekst van het scherm leest dan zie je dat het een AI gegenereerde afbeelding is

Heb ik ook opgemerkt.
Is misschien een vroeg hersenspinsel voor een volgende release…
Heb het even doorgegeven aan het Venezianico team, ze zeggen dat het geen opzettelijke easteregg is

De meervoudige karakters van de Redentore Ultra Black. :smiley:

2 likes

Gisteren een appje van het team ontvangen over de nieuwe release Molzanite in 37mm met MoP dials. Beetje bling, maar toch serieuze overweging! de 40mm Arsinale was mij simpelweg te groot en wellicht wil de vrouw deze dan ook wel dragen!

Ik sta op de lijst voor een zwarte :slight_smile:

De vorige fumé zoals op de arsenale (paars/blauw) vond ik uiterst geslaagd.
Deze gemstone + MOP variant is echt minder m’n ding.
De donkere MOP is dan weer wel een mooi plaatje (dezelfde als in m’n Nereide Tungsteno :face_with_peeking_eye::sweat_smile: )

Collectie is momenteel wel ok.

(vrouw had haar witte Nereide 39mm bronzo aan)

Het enige wat ik nog overweeg is een redentore enigma :grin: (al zou het mooi zijn moest deze even dun kunnen zijn als de Utopia versie… Welke niet binnen budget valt :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:)

Zijn er nog mensen die een aankoop op het oog hebben? :grin:

1 like

Nope.
Te veel glinsterende zirconia kristallen. :sob:

1 like