Vintage horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Dank voor de input :pray:

Deze gaan we even skippen.

Bij dit referentienummer zie je juist veel zonder Swiss Made. Wel opletten, zoals Ruud zegt en bij twijfel extra kennis raadplegen.

Laatst een lezing bijgewoond over die periode bij Omega en dan hoor je hoe ze daar toen te werk gingen. Erg interessant, want het was bij lange na nog niet uniform, qua materiaal, afwerking en kwaliteit (voorbeeld: waarom de ene wijzerplaat wel ging werken, nog voordat het patina wordt, en de ander niet).

Waar woont men een lezing bij over vintage Omega?

Dat ging op uitnodiging.

Nog even wat langer gekeken. Het lijkt wel of ze bij deze de plaat hebben opgeschoond, maar niet volledig. Dat hoeft overigens niet, maar dit zou je met een loup willen checken. De kast oogt als een moderne satin finish. Het verschil tussen de binnenkant deksel en de kast geeft goed weer dat het “pink gold” ooit een andere uitstraling moet hebben gehad, maar ik zou dat zelf graag laten checken bij een kenner.

Tig foto’s van de kast en slechts eentje van het uurwerk. Juist die ene foto geeft weer hoe het horloge er ooit uit heeft gezien. Best veel krassen daar. Ik vind het zelfs vies en vlekkerig rond de centrale as. Eens met Ruud, deze oogt teveel gepolijst en dan lijkt er al met al teveel aan gerommeld. Of dat klopt durft ik niet te zeggen als leek.

Bij dit ref nr. is er behoorlijk wat aanbod. Kies de beste en ga niet over één nacht ijs.

Roségoud is wel fraai bij dit horloge. En ze bieden garantie. Het is natuurlijk geen 10k die ze vragen voor een 18k horloge. Is er in Londen een plek waar je een second opinion kunt vragen? Ook al koop je deze niet, wellicht leerzaam voor een volgende die je tegenkomt.

1 like

Twee leuke vintage

Benrus pointer date

https://ebay.us/m/yaqa7H

En een Northfield

https://ebay.us/m/ObCC6N

Is dit een GMT, en waar dient de rode stip voor, en heb ik van de week hier ergens nog een horloge met zo’n stip gezien ?

1 like

Het lijkt meer op een wekker, en de rode stip geeft aan dat de wekker actief is.

1 like

Hier zag ik die stip ook…wat een toeval

1 like

Een Precimax Ultra thin

https://ebay.us/m/8T3UDU

3 likes

Oprechte vraag; wat is hier de deal aan? ik zie 31mm, gold plated, incourante kastvorm, ‘b/c’ merk ?

1 like

Ik vind een deal hoeft niet altijd goedkoop te zijn toch , en wat voor de een een incourante kastvorm is ,voor een ander juist iets leuk is , dus iets aparts kan dan best een ‘deal’ zijn…toch

1 like

Bedankt voor de tip ! Die Benrus heb ik pas geleden eentje gekocht. Maar die wekker is een Venus 230! Die stip geeft aan of de wekkers ingeschakeld ! Heb er alvast een bod op gedaan !

2 likes

Die Horlac van Peter is iets heel anders. Die ken ik ook niet

2 likes

Als dat aparte te duur is, is het alsnog geen deal. De term deal kan verdraaid te worden (naar mijn mening) om een product naar iemand te brengen omdat bijvoorbeeld de kast de vorm heeft dat geen andere van heeft. Maar het is alsnog geen ‘dealtje’. Het is dan een aparte horloge waar veel geld voor wordt gevraagd omdat de kast anders is dan zn broertjes.

Idd, best leuk ding, zeker als je niet weer het zoveelste ronde horloge wilt :wink:

1 like

Lekker uniek door de numerals, nette conditie

Behoorlijk aan de prijs voor een klein handwindertje.
Funky klokje, maar denk dat ie goedkoper te vinden moet zijn.

Dealer staat open voor voorstellen. Het is zeker niet de goedkoopste, maar in deze staat en met die numerals komen ze ook weer niet heel vaak voorbij. Het is jammer van de importkosten vanuit :uk: , die maken het wel weer onaantrekkelijk

Is die wijzerplaat origineel? Hij lijkt nog zo netjes

Heb deze modellen vaker gezien. Weet niet waarom maar deze late 60s/70s platen zijn vaak netjes.

Edit: volgens verkoper 32mm. Dacht iets groter.

1 like

Kreeg net een berichtje van Ebay dat de verkoper me al 10% korting aanbood. Enkel omdat ik de advertentie volgde. Er zit dus zeker ruimte in de prijs