Behalve als het een…
… is. Want we stellen onze mentale gezondheid tenslotte toch nog een beetje op prijs.
Behalve als het een…
… is. Want we stellen onze mentale gezondheid tenslotte toch nog een beetje op prijs.
Ja klopt. Ik twijfelde al of ik het erbij zou zetten want er zijn mensen in de Timex facebookgroep die gewoon 4 Timexen op een dag servicen. En dan bedoel ik helemaal uit elkaar halen, schoonmaken en weer monteren.
Wow respect!
Ik ben het in ieder geval niet. Ik heb me 2 x gewaagd aan een Timex…nie wieder.
We gaan het meemaken ben zelf ook geen penanker fan maar hij schijnt het helemaal goed te doen.
Ja zeker, dit is een fraaie uit de oude doos.
Zo te zien in metalen onderdelen gegoten en gemonteerd.
Hoe krijg je dat weer mooi, misschien eerst goed schoonmaken in benzine en met een koper borsteltje de erosie eraf zien te krijgen.
Ik zou er niet al te veel aan doen, het is immers vintage.
wel nieuwe bekleding erop plakken. De kleur die veel werd gebruikt was roze achting en/of mosgroen.
Dan als laatste het juiste zakhorloge erop zetten en uiteraard als decoratie neerzetten.
Ik zou dit exemplaar melden op de topic porte-montres, daar hoort het thuis.
Leuke aanwinst.
dixi
.
Opgedoken uit de krochten van het internet, moet uit Frankrijk komen. Ben benieuwd!
Staal als 't goed is.
Hallo allemaal, kan iemand mij meer informatie geven over dit horloge. Kan er niks over vinden op internet.
Dit staat op de wijzerplaat:
Pierre Laro
Antichoc
Incabloc
17 Rubis
Kan geen foto uploaden…
Ha, stel je voor. De zoon van de stichter zit/zat op HF.
Maar dus, Rotterdams “plakmerk” met toch enige geschiedenis. Als ze trots “incabloc” en “antichoc” op de wijzerplaat zetten moet het eerder van de vroegere lichting geweest zijn, dus ik zou hoogstens jaren 60 gokken.
Als de vader van @dlangendam in 2019 al “geruime tijd” op pensioen was - stel 10-15 jaar ofzo - en die heeft het merk dik 40 jaar eerder gelanceerd, dan kom je ergens in de 1960s uit inderdaad.
Tof ding. Nu nog even een fatsoenlijk (dat wil zeggen, op z’n minst van de juiste breedte zijnd) bandje erbij.
Zeker wel, maar daar kwam nog niks uit
Bedankt voor de informatie! Hebben deze horloges nog enige waarde eigenlijk?
Dit is geen forum voor taxering, maar grosso modo, tenzij de kast volledig in goud is… nauwelijks. Behalve emotionele natuurlijk.
Oké ja dat begrijp ik. In ieder geval bedankt voor alle informatie. Ik zal proberen om een foto ervan te uploaden
kan iemand hjelpen met identificatie horloge art deco aub
graag een pm want ik ben ten einde raad enzou graag willen herstellen
Even een apart topic voor openen, dan houden we de discussie hier zuiver op de aanwinsten.
ok lukt niet, misschien moet ik eerst goedgekeurd worfden om topic of foto te mogen plaatsen, ik wil gewoon wat advies voor reparatie van merkloss oud horloge. dat is alles wat ik vraag