Wat maakt die zo speciaal?
Op zich is het niet heel speciaal, maar wel gewild. Ze zijn schreeuwend duur. En dan zie je dit voorbijkomen voor een bedrag, waar het al de moeite is om alles los te verkopen…
Dus vanwege de prijs is het een grail horloge. Want op een andere manier had ik me dit nooit kunnen veroorloven.
Pakjesdag vandaag. Twee uit Japan, geinige twotimer:
…met als bijvangst een Tissot Gildys zakhorloge:
En uit Duitsland een zilveren 1920’s Tissot polshorloge dankzij een tip van @MartijnV
Blanc is hij wel, masr de mont zie ik nog niet…
Ik wel: het is wel degelijk een Mont Blanc, maar niet te verwarren met dat dure pennen-/horlogemerk Montblanc.
Er zijn dus twee Mont Blancs met een verschillende schrijfwijze ![]()

En daar is’ie! Ik weet nu al zeker dat het een blijver zal zijn!
Een 7005, prachtig groot van kast, met iets vanillekleur in het zilver van de wijzerplaat. Plexi kan gepolijst worden, en hij loopt al direct, da’s ook fijn ![]()
Montblanc, die van de pennen, “maakt” pas horloges sinds de jaren-1990.
Dit is, denk ik, nog een “oude” Mont Blanc, van F.Suter uit Biel, CH, sinds 1889…(bron: Mikrolisk)
Al eens eerder dit (oude) merk hier op 't forum gezien: Montblanc vintage
Interessant projectje, vermoed ik. Weet je wat erin zit ?
Blanc Friday ![]()
Lekker die bracelet ![]()
Dat meende ik al te zien ja. Ik had ook op ons eigen forum gezocht, maar deze niet gezien! Dat verklaart een boel!
![]()
…een (Franse !) Lorsa. Type 236 misschien ?
Ja Frans zou goed kunnen… Er staat ook geen Swiss Made op… Dat is m wel ja!
Had gezien ja, zal hem daar ook eens posten? ![]()
Wat leuk! En nog volledige set ook.
Ja, grappig hè? Beetje grof gemaakt, niet van Seiko maar wel uit die tijd denk ik. 18mm ipv 19mm, ik bewaar hem voor een ander horloge uit die tijd.