Vintage incoming (Deel 2)

Wat maakt die zo speciaal?

Op zich is het niet heel speciaal, maar wel gewild. Ze zijn schreeuwend duur. En dan zie je dit voorbijkomen voor een bedrag, waar het al de moeite is om alles los te verkopen…
Dus vanwege de prijs is het een grail horloge. Want op een andere manier had ik me dit nooit kunnen veroorloven.

3 likes

Pakjesdag vandaag. Twee uit Japan, geinige twotimer:

…met als bijvangst een Tissot Gildys zakhorloge:

En uit Duitsland een zilveren 1920’s Tissot polshorloge dankzij een tip van @MartijnV

15 likes

Wat heb ik.nou aan mijn fiets hangen?

Zou een Montblanc moeten zijn…
Maar daar geloof ik niks van…

7 likes

Blanc is hij wel, masr de mont zie ik nog niet…

Ik wel: het is wel degelijk een Mont Blanc, maar niet te verwarren met dat dure pennen-/horlogemerk Montblanc.
Er zijn dus twee Mont Blancs met een verschillende schrijfwijze :slightly_smiling_face:

IMG_0402

5 likes

En daar is’ie! Ik weet nu al zeker dat het een blijver zal zijn!:heart_eyes: Een 7005, prachtig groot van kast, met iets vanillekleur in het zilver van de wijzerplaat. Plexi kan gepolijst worden, en hij loopt al direct, da’s ook fijn :blush:

18 likes

Deze komt er binnenkort aan, Ricoh quartz colab met WWF uit 1996, dames model

8 likes

Montblanc, die van de pennen, “maakt” pas horloges sinds de jaren-1990.

Dit is, denk ik, nog een “oude” Mont Blanc, van F.Suter uit Biel, CH, sinds 1889…(bron: Mikrolisk)

Al eens eerder dit (oude) merk hier op 't forum gezien: Montblanc vintage

Interessant projectje, vermoed ik. Weet je wat erin zit ?

3 likes

Blanc Friday :innocent:

3 likes

Lekker die bracelet :slightly_smiling_face:

1 like

Ik niet, maar jij vast wel :grin:?

4 likes

Dat meende ik al te zien ja. Ik had ook op ons eigen forum gezocht, maar deze niet gezien! Dat verklaart een boel!

Is deze ook van Prins Bernhard geweest?

2 likes

:joy:

…een (Franse !) Lorsa. Type 236 misschien ?

1 like

Ja Frans zou goed kunnen… Er staat ook geen Swiss Made op… Dat is m wel ja!

1 like

Had gezien ja, zal hem daar ook eens posten? :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Wat leuk! En nog volledige set ook.

1 like

Ja, grappig hè? Beetje grof gemaakt, niet van Seiko maar wel uit die tijd denk ik. 18mm ipv 19mm, ik bewaar hem voor een ander horloge uit die tijd.

1 like