Vintage incoming (Deel 2)

Gokje, maar kostte niet de hele wereld, nu wachten op een pakje uit Italië.

16 likes

Ah je hebt op Tradera geshopt, die gozert had ook een paar doosjes balansassen maar die werden me te duur.

Klopt Tim. Hij had ook nog veren, maar die werden me ook te duur. Er stond ook nog een doos van Nilax vol veren en daar viste ik net naast……. :cry:

1 like

Deze 2 vandaag in ontvangst genomen.
Doen het (nog) niet maar wil me erin gaan verdiepen hoe het werkt.

11 likes

Ik verwacht deze Franse skindiver binnenkort.

Dit merk Comete zou aan Lip gerelateerd zijn, maar kan er eerlijk gezegd weinig over vinden. Ben benieuwd.

13 likes

Herkenbaar :slight_smile:
Hele leuke duiker met een mooi stevig bol hard plexi glas :+1:
Ik draag 'em nog af en toe

2 likes

Deze kwam vandeweek op MP voorbij toen ik toevallig een blik wierp, direct (vroeg) gereageerd en direct gekocht.

Nu in bezit en loopt prima, zoals beschreven, heel fijn!
Heb vroeger meerdere bullheads gehad. Ook ooit een mooie Walter Wolf verkocht aan @MartijnV (nog steeds spijt van :grin:)
Een 8110A ‘spider’ had ik nog niet eerder, en nu dus wel :slightly_smiling_face: Op zn originele band, onaangetaste wijzers plaat en draaiende bezel. Gewoon lekker 100% origineel. En, in mn handen valt de slijtage vd kast 200% mee
Uiteraard werk nodig, ik denk dat ik het glaasje tzt ga restaureren (of een nieuwe aftermarket en bezel via Seikosis, ben er nog niet uit en heeft geen haast)

Mocht ik het glas gaan restaureren, dan pak ik deze

ook direct mee, die ligt hier ook nog op te wachten…

Leuk koppel ook!

16 likes

Hey wat leuk dat jij precies zo’n zelfde hebt! Ik had niet verwacht zo snel een dubbelganger tegen te komen.
Voorlopig is de mijne nog niet hier. Wel benieuwd hoeveel werk er nog in zit om m goed lopend te krijgen.

1 like

Is het niet beter dat je oude horlogemakers of de familie van die al overleden zijn benadert, die zijn dikwijls blij dat ze van alles af zijn, doe je dat eerlijk en met respect dan gaat je naam rond, en iedereen in dat kleine wereldje belt je als ze iets hebben zitten, die horlogemakers hadden vroeger veel contact met elkaar of clubjes, goed voor gereedschap en onderdelen

5 likes

Wat heb je hier Wolter? :slightly_smiling_face:

1 like

Zeker, op MP doe ik dat altijd, maar dit is een profi verkoper lijkt het en ook nog eens een veilingsite.

1 like

Een paar doosjes met onderdeeltjes van Japanse horloges, en ook Zwitserse horloges.

En een doosje met secondewijzers

En deze kon ik ook niet laten liggen voor het geld. Waar koop je tegenwoordig nog een King Seiko voor €75… Er is wel wat werk aan, maar wordt een leuk project. Ik heb er ook al plannen mee, dat zal je later nog wel een keer terugzien.

16 likes

Ik kon me niet inhouden toen ik deze zag. Wat een beauty :heart_eyes:
Zit net als bij de Basis een penanker uurwerk in, maar loopt heel even en stopt dan volgens de verkoper. Zal vuil zijn schat ik in.

Kwam samen met een ander horloge in één advertentie. Een Rayor, wat me zo niets zegt. Die heb ik maar voor lief erbij genomen. Ziet er netjes uit, maar de kroon is kapot gebroken. Geen idee wat daar mee is gebeurd.

17 likes

Héél mooi, die Fero !

Het merk Rayor zegt mij ook niets, het uurwerkje lijkt mij een Franse Lorsa uit de P62-familie.

Glas zit zo op de foto’s te zien een scheur in, maar die heb ik vast wel op voorraad om te vervangen.

1 like

Mooie vangst!! Zijn 2 mooie horloge’s

2 werkende Bulova Accutrons onderweg.
Beide met een 218 uurwerk er in.

16 likes

Daar worden echt mooie horloges en onderdelen gekocht hier, goed bezig mannen.

2 likes

Die Fero is heeeeel mooi.

2 likes

En daar pieste ik dus BIJNA naast. Horloges zijn emotie en soms moet je gewoon direct toehappen zolang het nog te koop staat.
Ik wilde als echte Hollander natuurlijk pingelen.
Stond hij ineens gereserveerd :flushed::scream::scream::scream:

Bleek iemand de vraagprijs te willen betalen maar onder optie. Dus ik kwam met een bericht dat ik de vraagprijs direct wilde betalen. En toen kreeg ik ze :sweat_smile::face_exhaling:

Mag je weten…… vraagprijs was 45 voor beide. Te veel? Geen idee, maar die Fero wilde ik gewoon HEBBEN ……

5 likes