Dat onderdelen lastig zullen zijn geloof ik direct zonder enige twijfel. Hoe ouder en minder massa productie hoe moeilijker het zal worden. Maar een poging ondernemen kan natuurlijk nooit kwaad. Toch?
Ik herken hier een AS210 in.
Ben echt geneigd om naar boven te lopen en de boel open te sleutelen
Deze twee komen binnenkort binnen, beide lopen wel maar hebben wat TLC nodig
De eerste een Certina Waterking215
En de tweede, weer en Ricoh erbij dit is een Auto just
Goed gezien !
Volgens mij is het een AS 210, maar Patrick was me al voor…
Lastig te vinden, want niet in de Ranfft database.
Dan heb ik hier voor de andere speurneuzen ook een aardige want ik vond op de R’tik ook een horloge met cylinder uurwerk, wat sterk lijkt op dat van @Betula. Deze loopt zelfs behoorlijk goed, maar het werkje zat in een ontzettend afgeragde behuizing, de wijzerplaat was, rekening houdend met de vermoedelijke leeftijd, nog wel goed.
Toeval bestaat niet, want in een doos losgestorte junk die ik bij een ander standje kocht (bij de hippiemeiden met de krulletjes en het roze haar) zat tussen de rotzooi van ‘een doos vullen voor één tientje’ ook een vrijwel ongeschonden kastje van het zelfde type en als bonus ook een doosje met jaren '20/'30 n.o.s. bolle mineraal glaasjes in courante maten.
E.e.a. leidde, schoongemaakt en samengesteld, tot dit horloge van het mij onbekende merk Lancyl. (Lanco Cylinder?)
Mikrolisk zegt dat het een Lanco submerk is.
Het uurwerkje lijkt heel erg op de hierboven geïdentificeerde AS 210, maar is het net niet helemaal, maar zou een Lanco kaliber kunnen zijn, ik ben er alleen nog niet achter welke.
Assistentie gevraagd dus bij het speuren.
Dit is het uurwerkje
En dit is (hieronder) het horloge zoals het geworden is nadat het in een ‘nieuw’ kastje is gezet met een origineel ‘klik en het paste’ vintage mineraal glaasje. Blij mee!
Het oude kastje
Overgezet
Bandje is ook vintage dank zij de handvol oude bandjes die ik van @Betula kreeg op de R’tik.
Als nieuw en ik schat toch zo’n 80/90 jaar oud! Loopt nu al een week vrijwel spat op tijd. Ik ga 'm nog wel een keer laten servicen.
Aan de pols. Niet zo groot, maar groot genoeg voor mijn 18 cm.
Ricoh verzamelaar? Ik zie ze af en toe hier ook passeren, vond het altijd al apart. Ik ken Ricoh alleen van de scanners en printers.
Staat er nu weer eentje:
https://aukro.cz/naramkove-hodinky-ricoh-automat-nove-rok-cca-1975-7075976286
Ter aanvulling:
Lijkt op een Lanco (Langendorf) 108, maar is het ook niet helemaal.
Maar wat verderop de pagina:
De Lanco 10118! Dat staat dus ook keurig onder de balans gestempeld, maar dat nummer leverde bij eerdere zoektochten geen referentie op.
Heb ik het toch zelf kunnen vinden. Grote blij !
Leve de Paulson catalogus met grote dank aan @wbcoupe !
Nu nog uitvissen uit welk jaar dat ding is, want daar geeft ook Paulson geen antwoord op.
Wel een complete beschrijving / tekening van het uurwerk gevonden. Dat wordt toch makkelijker als je het kalibernummer + het merk weet.
In de wording…laten we het daar op houden, als ik kijk welke merken steeds terugkomen bij mij dan zijn dat toch , Ruhla en Ricoh
Ricoh maakte , inderdaad scanners, printers ,camera’s, typemachines ,scheerapparaten, wapens en nog veel meer ,dus ook horloges.
En de horloges zijn mooi en zitten erg goed in elkaar.
Hoeveel is 2400 czk ?
Weer geniaal speurwerk! En een leuk horloge
Alleen een mede-rikketikker een tikkie jaloers gemaakt?Nietwaar Arie?
94,89 Euro
Beetje nieuw hier, dit is er ééntje van mijn overleden schoonvader
ben er best wel een beetje trots op
Hoezo beetje
Mooie Mido
Bandje vind ikzelf dan weer niets maar is mijn eigen smaak
Leuke Mido, oud quartz werk vermoed ik ??
Scherp, had ik nog niet gezien.
Ik zag het toevallig omdat ik wat tekst miste - en toevallig eenzelfde model in automatic heb