Vintage incoming (Deel 2)

Tadaaaa Paaaaatinaaa!

5 likes

Deze trok mijn aandacht en na een laag bod zomaar gewonnen. Op de foto’s vind ik het een mooi horloge. Ben benieuwd hoe het er werkelijk uitziet als ie binnen is. Iemand die er iets over kan vertellen?

15 likes

En nog steeds lukt het niet, stoppen met kopen :grimacing:
Deze komen er aan:

16 likes

Na een lange zoektocht naar een gouden dresser deze via eBay op de kop getikt.

De Japanse aanbieder heeft meer schappelijk geprijsde horloges!

10 likes

De verwachtingen werden niet beschaamd. Wat een bijzonder horloge! Alle tinten onder het iets doffe glas leken hetzelfde, waardoor het wel leek of het glas zelf geelkleurig was.

Maar nu, na schoonmaken en polijsten, en een volledige service van het uurwerk dat aanvankelijk amper lopen wilde is er een prachtig horloge tevoorschijn gekomen. Bijzonder aan deze 7002 (mijn eerste 7002) is dat de datumring helemaal goudkleurig is. Een paar leuke plaatjes:

14 likes

Had dit natuurlijk niet meer in incoming hoeven posten. Het is met stip een van de mooiere horloges in mijn bescheiden verzameling geworden. Grappig dat de 7002 ruimte over heeft voor een dagschijf. De 7005 heeft dat niet, en is bijna een halve millimeter platter.

1 like

Lijken wel NOS

1 like

Is de Sportsmatic wp blauw of paars?
Ik denk wel dat deze opnieuw is opgemaakt…

Oei, ja zou kunnen. Ik dacht blauw. Maar zie nu toch meer paars.We gaan het zien!

2 likes

Op deze zat ik al even te azen, het hoogtepunt van the Battle of the Jewels. Ik had al de 64 jewels versie, nu dus ook de 100 jewels versie, de Oriënt GrandPrix 100 Triostat. Deze kon ik tegen een redelijke prijs kopen, en nu hopen, dat het mechaniek nog goed is.

18 likes

Waar worden die 100 voor gebruikt?

Voor marketing :laughing:

2 likes

Verminderde hete lucht wrijving :sunglasses:

1 like

Deze prachtige Takano komt deze kant op.

Ricoh bracht dit model in 1998 uit om het 60 jarige bestaan van het merk Takano te vieren, een gelimiteerde oplage.

Horloge ziet er prachtig uit en loopt ook goed volgens verkoper, en ook de originele doos is er nog bij, vandaar dat ik stevig heb moeten bieden.
Maar voor mij een mooie toevoeging voor de groeiende verzameling Ricoh en Takano.

19 likes

Er zitten wel 100 jewels in, maar ze waren niet allemaal nuttig. Een groot deel zit in de rand om het uurwerk heen, waar het als een soort glijlager voor de rotor dient. In het lager van de rotor zitten dan ook nog wat jewels, en dan heb je er al een stuk of 40 verklaard…
Of het zin heeft? Nee. maar destijds was de marketing zo: Meer jewels is beter. En daar is dit een mooi voorbeeld van. Maar het heeft wel wat om zoiets in je collectie te hebben. Orient was trouwens niet de enige, die een uurwerk met 100 jewels had. Er waren er wel meer, die dit hadden. Maar ze hebben toen afgesproken, dat men geen uurwerken meer zou maken, waar nog onnodige jewels in zouden zitten. Een jewel moet nu ook nuttig zijn.

2 likes

Je hebt hem dan toch gewonnen? Mooi en bijzonder model.

1 like

Was spannend ja, we liepen i het tuincentrum, iedere 10 minuten telefoon erbij om bod te doen :grin:

2 likes

De prijs valt me nog best mee. maar ik begrijp je spanning.

1 like

Gaaf ding! Wel een aparte keuze om een ETA erin te zetten en niet iets Japans?

1 like

Hebben ze later met de 80th anniversary wel gedaan, daar zat een Miyota in.

2 likes