Ok, ok, schuldig. Deze kon ik niet voorbij laten gaan
Hola. Zodiac?
Iets voor in Polen. Ga je veel horen.
Zeker en vast
?
Het schijnt een Marokkaans merk te zijn…Curwal… Felsa mouvement…
Een L op het eind is redelijk stil, en dan kom je uit bij het meest gebruikte woord in het Poolse woordenboek.
Ik versta het niet, maar begrijp het wel!
Deze Enicar vond ik wel leuk, met zijn zwarte wijzerplaat. Qua design gok ik zo op eind jaren '60, begin jaren '70. Die komt dus ook deze kant op.
Ook gij Brutus?
Leuke vondst, zie je niet zo vaak
Et tu…
Ja, daar kon ik even geen weerstand aan bieden…
Ik had me ook nog een Modaine Big Date gekocht, maar ja, die is (nog) geen vintage…
Doxa 300T prof. 2de of 3de generatie synchron opknapper op komst
op de kroon na, lijkt alles mij origineel - vooral blij met de band
Die vind ik gaaf! Ik heb hier de hommage van, helaas niet het origineel!
Ben benieuwd wat ik in huis heb gehaald, heb al eens de zilveren searambler gedaan en op basis van de foto’s was die nog verder heen
Binnengekomen voor de dochter. Vond het wel een tof ding met vierkante kast, diadeem glaasje, blauwe wijzerplaat.
Binnenwerk zegt me niet meteen iets, diameter een 12tal millimeter. Ik zie een stuk van een merkteken onder de balans maar dat vogel ik wel uit eens ik er echt kan aan beginnen. Loopt niet, maar wel schokbeveiliging en de spiraal ziet er prima uit.
Inderdaad, denk ik. Een zeemeeuw; Chaika / Чайка in het Russisch. Type 1600 waarschijnlijk.

Type 1600 waarschijnlijk.
Bull’s eye, alweer
Een Gruen dames zakhorloge ca 1910-1920.
En dan ook maar een bijpassende slide chain/sautoir. Geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt.
Dit is een “Amerikaner SP”. Een van oorsprong Duits merk van vergulde sieraden uit Pforzheim. SP staat voor Speidel, jawel, de familie is naar Amerika vertrokken en heeft daar de Speidel company opgericht. Welbekend van de harentrekkende Twist-o-flex horlogebanden.

Poging 2

4 stuks leren bandjes voor 17 euro
Kamelenleer?!! Krijg je bulten van toch?
In eerste instantie herinnert het mij aan vulpennen - als horlogebandenmerk zegt het me niets maar zal wel Scandi zijn toch?