Vintage incoming (Deel 2)

Ok, ok, schuldig. :face_with_peeking_eye: Deze kon ik niet voorbij laten gaan

12 likes

Hola. Zodiac? :ok_hand:

Iets voor in Polen. Ga je veel horen. :rofl:

3 likes

Zeker en vast :smiley:

2 likes

?
Het schijnt een Marokkaans merk te zijn…Curwal… Felsa mouvement…

Een L op het eind is redelijk stil, en dan kom je uit bij het meest gebruikte woord in het Poolse woordenboek. :joy:

2 likes

Ik versta het niet, maar begrijp het wel!:grin:

1 like

Deze Enicar vond ik wel leuk, met zijn zwarte wijzerplaat. Qua design gok ik zo op eind jaren '60, begin jaren '70. Die komt dus ook deze kant op.

14 likes

Ook gij Brutus?
Leuke vondst, zie je niet zo vaak :+1:

Et tu…
Ja, daar kon ik even geen weerstand aan bieden…

Ik had me ook nog een Modaine Big Date gekocht, maar ja, die is (nog) geen vintage…

1 like

Doxa 300T prof. 2de of 3de generatie synchron opknapper op komst
op de kroon na, lijkt alles mij origineel - vooral blij met de band

19 likes

Die vind ik gaaf! Ik heb hier de hommage van, helaas niet het origineel!

1 like

Ben benieuwd wat ik in huis heb gehaald, heb al eens de zilveren searambler gedaan en op basis van de foto’s was die nog verder heen

1 like

Binnengekomen voor de dochter. Vond het wel een tof ding met vierkante kast, diadeem glaasje, blauwe wijzerplaat.

Binnenwerk zegt me niet meteen iets, diameter een 12tal millimeter. Ik zie een stuk van een merkteken onder de balans maar dat vogel ik wel uit eens ik er echt kan aan beginnen. Loopt niet, maar wel schokbeveiliging en de spiraal ziet er prima uit. :crossed_fingers:t2:

11 likes

Inderdaad, denk ik. Een zeemeeuw; Chaika / Чайка in het Russisch. Type 1600 waarschijnlijk.

4 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

Bull’s eye, alweer :ok_hand:t2:

image

4 likes

Een Gruen dames zakhorloge ca 1910-1920.

En dan ook maar een bijpassende slide chain/sautoir. Geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt.

Dit is een “Amerikaner SP”. Een van oorsprong Duits merk van vergulde sieraden uit Pforzheim. SP staat voor Speidel, jawel, de familie is naar Amerika vertrokken en heeft daar de Speidel company opgericht. Welbekend van de harentrekkende Twist-o-flex horlogebanden. :crazy_face:

21 likes

Poging 2 :crossed_fingers:

31 likes

:four_leaf_clover:

1 like

Kamelenleer?!! Krijg je bulten van toch?:thinking:

6 likes

In eerste instantie herinnert het mij aan vulpennen - als horlogebandenmerk zegt het me niets maar zal wel Scandi zijn toch?

2 likes