Vintage incoming (Deel 3)

Het is blauwe wijzerplaten dag vandaag, incoming:

17 likes

Mooi exemplaar :+1:

In beslag genomen vanwege aanwezige radium. Radioactief materiaal is nu nodig!

Nabrander van blauwe wijzerplaten dag. Ik had een bod gedaan maar niet verwacht dat dat geaccepteerd zou worden, maar deze ochtend blij verrast…dus onderweg

16 likes

En deze zo uit de envelop om de pols. Hij loopt keurig op tijd en ziet er nog helemaal niet slecht uit. Het bandje is heel gaaf en origineel, het glas volgens mij ook, een paar krasjes maar. En behoorlijk smerig dus gewoon lekker schoonmaken. Wijzerplaat en wijzers lijken wel nagelnieuw!

15 likes

Heel mooi, ik vind de combinatie kastvorm en de lange indexen geweldig staan. De rest is bonus, dus een dikke 10.

1 like

27 likes

Mooie :+1:

1 like

Eens kijken wat er van te maken valt.

9 likes

He … heb jij hem gekocht. Ben benieuwd wat je er van maakt :slight_smile:

1 like

Ik vrees dat er sowieso een stuk wijzer en een marker ontbreekt :grimacing:
Succes in elk geval :+1:

1 like

Eerst eens kijken welk nummer er in staat en welk uurwerk er in zit. Ik denk een 265 of 266.
Daarna op zoek naar wat onderdelen zoals wijzerplaat en wijzers.

2 likes

Klopt, had ik ook gezien.
Vreemde is ook dat de verticale streep van de crosshair niet door het midden van het Omega logo gaat, misschien is de wijzerplaat als eens een keer opnieuw opgemaakt?

1 like

Was me ook al opgevallen, maar ik ben niet genoeg Omegakenner om te weten of dat origineel misschien ook voorkwam.

1 like

Ach, eerst een kijken als hij binnen is wat het nummer in de deksel is en dan uitzoeken hoe het horloge er uit hoort te zien. Misschien ergens een mooie wijzerplaat scoren met een set bijbehorende wijzers.
En misschien dat ik wat ga hobbyen op deze wijzerplaat!

2 likes

Hier niet zoveel moeite. Wijzerplaat en wijzers nog geheel in mint conditie, uurwerk is mooi schoon. Kast en band heel gaaf maar smerig, zij mogen in de ultrasoon🥴

Deksel zat zeer vast, 'k denk dat ik de eerste was😊

9 likes

Ziet er mooi uit!

1 like

Voor een grijpstuiver op Tradera binnengesleept. Vandaag aangekomen. Loopt niet, zie dat de balans “ernaast” staat en tegen het anker aan tikt :thinking:
Binnenkort maar eens kijken. Zit een ST 96-4 uurwerkje in.

10 likes

CONSTANTA 17 jewels :grinning:
Deze heeft opgelegde indicen met als extra in de bulls-eye wijzerplaat een dierenriem/zodiac.

6 likes

Vandaag deze, wat zeldzamere, Seiko Professional Diver “Mini Tuna” 7C43-6020 kunnen kopen.

Deze is nog in vrij redelijke staat, met een intacte shroud. Nu is het wel nog even afwachten, of het uurwerkje het nog doet, maar mocht dat niet zo zijn, dan heb ik nog een goedwerkende donor hier…

5 likes