Das een schande ![]()
Mooi ding!
Al een tijdje geleden kwam deze binnen, een 7625a horloge uit '68. Ik was benieuwd naar dit caliber:
Een afschuwelijk bandje trouwens, het leek wel blik: superdun metaal en je kon het zo verbuigen. Niet het bewaren waard, dat bandje.
Vanavond lukte het eindelijk de bezel eraf te krijgen en het glas (dat al stuk was) helemaal te verwijderen. Het is zo’n bezel die om het glas heen klemt en het zo vasthoudt.
Een nieuw glas is besteld en onderweg. Het uurwerk wil niet lopen dus er volgt nog een demontage en schoonmaak. Op het eerste gezicht lijkt het uurwerk op Orienten uit dezelfde tijd.
Hier zonder rotor:
'68? Lijkt me eerder 1973…
Inderdaad, is soms ook moeilijk te zien met bepaald lichtinval…
Incoming deze Bell Matic uit november '68. 27 jewels versie, en ik viel op die prachtige bracelet. Het alarmknopje is vervangen door een gewone kroon, daar moet ik wel weer een goed knopje voor vinden. Verder doet hij het prima, volgens de verkoper.
Tijdje geleden kocht in een Citizen Homer, deze moet nog wel een keer voor een service, alvast een donor erbij gezocht.
Dit vind ik dan ook weer leuk, echt voor 'n prikkie een afgeleefde 7005, die (hoop ik
Voor in mijn projectenlade - ik heb de hele tijd het idee dat er iemand door het bovenste ronde gaatje zit te gluren
Ja…zoiets zie je niet als je de foto maakt, maar als je de foto later bekijkt, kun je er niet meer omheen kijken🫣
Vandaag kwam de Bell Matic binnen, niet gek. Wanneer leer ik het nou eens om meteen een paar goede foto’s te maken in plaats van gelijk te gaan demonteren om te kijken wat er gedaan moet worden🤦♂️.
Het buisje waar de opwindkroon omheen valt zat los en kwam met de stift mee naar buiten. Op de as van het alarmknopje zat een gewone kroon geschroefd en die zat heel erg los. De alarmindicatie die rood zou moeten zijn is bijna onzichtbaar. Verder lijkt alles prima in orde, het uurwerk loopt mooi, de staat is goed en het belletje klinkt ook erg mooi.
Omdat er een klein barstje in het glas zit heb ik een nieuwe besteld. Ook vond ik op Ebay een alarmknopje dat op de as moet passen. Ik weet niet hoe ik de alarmindicator weer wat duidelijker moet maken. Zelf iets maken van rood kunststof, polijsten en er voorzichtig op lijmen?
Haha. Inderdaad, nu je het zegt.
Ik had deze ook gezien.
Modelbouw verf?
Of een stukje rode isolatie tape?
Suverän van DOM Watch 17 juwelen ter renovatie
Afdekplaatje wordt gemist,heb ik in voorraad/
Prachtige plaat. Dit wordt een leuk opknapprojectje.