Voor de tweede keer een dagje Amsterdam :)

Een vervolg op dit topic.

Woensdag 5 augustus,

Door de coronacrisis helaas aan het werk bij een nieuwe werkgever vanaf 1 juli, bij het sollicitatiegesprek werd meteen aangegeven dat het bedrijf 3 weken met bouwvak ging vanaf 3 augustus, en dus op de eerste dag van de week dat de Amsterdamse winkels open zijn, een dagje Amsterdam ingepland.

Dit keer de Kalverstraat parkeergarage gereserveerd in plaats van hopen op een plekje, en met een mondkapje op kon de dag beginnen.

De dag begon rond een uurtje of 11 met een heerlijke bak koffie biertje bij @AmsterdamVintageWatches

Voor de mensen die mijn eerdere topic gelezen hebben, weten jullie dat ik vooral gecharmeerd ben van Rolex en Omega, echter is er één Cartier model dat de heren in Amsterdam al eens eerder in de verkoop hadden, en die ik helaas ben misgelopen.
Een aantal weken geleden kwam er een vergelijkbaar (zelfs mooier) model voorbij en toen heb ik meteen toegeslagen :wink:
Vlak voor de uitlevering kwamen ze er echter achter dat de wijzerstelling niet perfect was waardoor het horloge terug gestuurd is naar Richemont voor reparatie. Nog eventjes wachten dus, maar als het goed is komt er snel een NA topic vanaf mij jullie kant op :wink:

Als excuses voor de vertraging mocht ik wel een extra band uitkiezen, en hier begon de dag dan ook mee, hierna nog even twee GMT-Master modellen gepast, een op Jubilee en de ander op Oyster, om even te kijken wat fijner zat. Als afsluiter nog even een Audemars Piquet gepast, maar dit geeft mij niet het gevoel wat een mooie Day-Date of een Two-Tone Sub/GMT doet. Er stond trouwens nog een mooie Day-Date, helaas met champagne plaat, maar wel met Arabische cijfers in de minute-track inplaats van de Romeinse. Uiteindelijk gewoon veel gepraat over horloges in vijf kwartier en druk bezig geweest met de extra band voor de VendĂŽme

Hierna even een heerlijke minute-steak bij Lion Noir gegeten voordat we verder gingen.

Na de lunch even gestopt bij Amsterdam Watch Company. Van te voren contact gezocht met de fijne verkoper die ons de vorige keer ook heeft geholpen, en ook hier een klein uurtje doorgebracht.
Hier vooral gericht op de Omega Speedmaster ‘Pre Moons’, ook een aantal Day-Dates gepast.

De rechter met champagne wijzerplaat en diamanten is dezelfde die we de vorige keer gepast hebben, maar de linker was nieuw. Ik vind de Bark-finish opzich wel tof, maar ik vind toch de ‘normale’ mooier. Wel blijft voor mij de champagne plaat niet top, een zilveren (zoals deze linker) wijzerplaat is echter wel fantastisch, en ik zie die dan ook graag in mijn bezit later :wink:
Een Onyx dial was bij beide winkels niet op voorraad helaas om te passen.

De echte topper bij AWCo was echter deze.

De Omega Speedmaster 105.003 ‘Ed White’ is voor mij toch wel een prachthorloge, ik zie liever een model waar het tritium mooi geel/bruin gekleurd is dan dit groene, maar het horloge gaf mij wel een zeer warm gevoel :wink:

Alleen wel jammer dat ze in de winkel er de verkeerde beschrijving hebben bijgezet :wink:

Zoals de lezers van het vorige topic misschien nog wel weten ben ik zeer gecharmeerd van een 16613 met blauwe bezel en wijzerplaat, echter ben ik weleens zo lomp om tegen een deurpost aan te lopen met mijn horloge waardoor ik toch even wou kijken bij GASSAN op de Dam naar de 116613LB, deze was echter niet op voorraad, maar de volledig geelgouden was dat wel.

Een tof horloge, en ik heb geen probleem met de bredere lugs, maar de grotere plots op de wijzerplaat zijn toch echt wel een no-go voor mij.

Hierna de Tudor Black Bay Bronze gepast, een supertof horloge, al geef ik de voorkeur aan het vorige (2016) model met de bruine bezel en wijzerplaat. met 43mm vrij groot, maar op het moment draag ik nog 46mm en dus lijkt dat nu allemaal nog wel mee te vallen :wink:

Op de terugweg naar de parkeergarage nog even bij AVW binnengestapt voor een foto-tje van de Day-Date, die waren we vergeten :face_with_hand_over_mouth:

Al met al een geslaagde dag, nu hopen dat de Cartier snel (en hopelijk nog voor mijn vakantie) terug is bij @AmsterdamVintageWatches zodat we snel een NA topic kunnen schrijven :wink:

Garfield.

47 likes

Lekker dagje, mooie foto’s. Thx!

1 like

Dank je wel!

Oehh, hier ben ik ook benieuwd naar!

Even voor de duidelijkheid, toen ik de afspraak voor de 5e maakte, had ik de Cartier ook nog niet aangeschaft hoor, en was deze ook nog niet in de verkoop/was hij ook nog niet (zowel de site als via Instagram) online gepost. Ik kwam in eerste instantie om te oriënteren net zoals de vorige keer, en door de vertraging van de Cartier is dat uiteindelijk ook zo gebleven :wink:

2 likes

Het zal denk ik ook een beetje afhangen van de drukte op dat moment (of zoals nu op afspraak ivm Corona). Ik ben al een paar keer binnengelopen op dagen dat ik wegens werk in Amsterdam moest zijn en ook na aangeven dat ik niet van plan was iets te kopen was het geen probleem om een paar interessante horloges te bekijken. Volgens mij was ik wel steeds de enige of met 1 andere klant in de winkel.

2 likes

Ik mag hopen dat ze mensen die alleen wat komen passen, maar nog niets kopen ook kunnen appreciĂ«ren. Het tijdelijk laten beleven van een mooi product is juist een manier om meer klanten te werven. Wanneer jij graag een keer een Rolex wilt passen (terwijl je nog niet genoeg geld hebt), maar een verkoper je niet serieus neemt denk je ook “flikker maar op”. Wanneer je over vijf jaar wel de centjes bij elkaar hebt is de beleving gelijk een stuk minder. Door mensen dure horloges/auto’s etc voor een korte periode te laten ervaren willen ze het product in kwestie alleen maar meer, helemaal als ze ook nog eens vriendelijk behandeld zijn. Het is gewoon een psychologisch verkoopspelletje.

8 likes

Een horloge in deze prijsklasse koop je toch ook niet meteen de eerste keer. Misschien sommigen, maar ik geniet ook van de ontdekkingsreis en ja, diegene die mij het beste behandeld daar kom ik terug.

Windowshoppen vind ik erg negatief klinken.

3 likes

Wat bedoel je precies?

1 like

Waar heb jij het over? Ik kan nergens een homofoon ontdekken in zijn bericht.

1 like

Soo
 die laatste day-date
 wat een afgekloven poot
 BAH!

7 likes

Klinkt mega cliché en afgezaagd maar we gemeend. Ik heb mijn team meegegeven dat het enige wat ze moeten verkopen een goed gevoel is, het geld komt daarna als gevolg van zelf wel. Vond het voorheen altijd super tof dat voornamelijk vrijdag in de namiddag en zaterdag de winkel helemaal
packed was met mensen. Meeste hiervan ook niet directe kopers maar iedereen pakte een drankje en kletste wat over horloges; ook met elkaar.

Dat gezegd hebbende is het nu ivm Corona

enkel op afspraak. Een voordeel hiervan is dat de conversie hoger is en je vaak weet waar mensen voor komen en ze daar je onverdeelde aandacht aan kan geven. Alleen hierdoor prioriteren we wel de mensen die voor iets specifieks komen (kopen vaak ook niet direct) over de mensen die even gezellig langs willen komen.

Totaal los van dit verhaal; als ik zelf in de winkel sta vind ik het wel altijd prettig als een bezoeker gewoon aangeeft als hij niet (op dat moment) komt kopen. Niet zodat ik hem dan minder aandacht kan geven maar vind dat er vaak een beetje rare sfeer ontstaat als iemand interessant doet maar niet de intentie heeft geld uit te geven.

20 likes

Dit is zoeter dan zoet. Heb je al eens het idee gehad om shirtjes drukken in gelimiteerde oplage? Al denk ik dat Xenos die inspirational quotes ook zo van je koopt, voor op een houten plankje. :joy:

6 likes

Haha als je Amerikanen helpt en ze willen niets kopen maar beleefd blijven vragen ze voor vertrek ALTIJD: “What time do you close?”
 alsof ze dan nog even voor sluitingstijd langskomen om te kopen. Blijkbaar is “bedankt en tot ziens” niet goed ofzo :joy:

5 likes

“Home is where the watch is”

9 likes

Idee voor nieuwe merchandise?

3 likes

Soms weet je zelf nog niet zeker of je het gaat kopen toch? Dan moet je het even laten bezinken alvorens je de knoop doorhakt. Meestal doe je het dan niet idd. Maar soms heb ik wel gehad dat ik echt terug kwam om tot aankoop over te gaan :slight_smile: Na het beruchte nachtje slapen of de vraag:

1 like

Daarom doe ik dat dus niet. Ik ga mij niet verlekkeren aan mooie spullen die ik mij niet kan veroorloven of wil aanschaffen :wink:

2 likes

Ik slaap er altijd een nachtje over. Sterker nog, de Chopard heb ik twee keer bekeken voordat ik hem kocht. En ik laat sowieso altijd netjes wat weten.

Inmiddels toch een aantal horloges gekocht bij dezelfde juwelier. Ze hebben mij altijd correct geholpen. In Duitsland ben ik regelmatig minder goed geholpen, daar keken ze mij vaak de winkel uit helaas. Dus dan schaf ik daar ook niets aan.

2 likes

Dat kapen is toch goed gelukt.

Dat lijkt me een perfecte vakantiedag :ok_hand:t2::hugs:

1 like

Leuk verhaal en heel toffe foto’s!
Vind vooral de speedmaster die je hebt gepast heel gaaf. Vind die groene kleur juist wel wat aparts hebben. Benieuwd naar je NA topic!

1 like