Voorstellen + op zoek naar mooi horloge

Mark.
Veel plezier met de zoektocht!!

Welkom aanstormend horlogefanaat. Er zijn hier al een boel goede suggesties gedaan zag, maar ik zou zeker een paar respectabele horlogezaken en juweliers binnenlopen om te kjken, te passen en te voelen. Zeker met het budget wat je te besteden hebt zou ik dat aanraden. De echte kenners en fanaten hier kunnen je ook erg goed adviseren nadat je een aantal hebt gepast en fotos deelt hier van die horloges die jou het meest aanspreken. Hier op het forum loopt een wereld aan kennis rond, maar het moet ook goed voor jou voelen en dat kunnen we niet namens jou invullen. Veel succes met je zoektocht.

Your lucky day!

Welkom :grin::v:t3:

PB doet wonderen :wink:

of een 2de handse INOX:

Welkom op het forum Mark. :hugs::pray:

Veel goede tips zijn er al gegeven, waarvan die van @fredpanarai1 er bovenuit steekt. Ga idd eens rustig aan passen. Maak er met je vriendin een leuk uitje van. Met een hapje en een drankje tussendoor en of achteraf.

Ik heb 18.5 cm polsen en ik draag dagelijks een 36,5 mm horloge.

1 like

Maar die Aquis heeft dan ook een extreem draagbare lug-to-lug, zelfs om mijn bescheiden 16,7cm polsen heeft ie vele jaren mogen doorbrengen voordat ik hem weer verkocht.

Ik sluit me aan bij de andere adviezen: ga passen! Het heeft me wat leergeld en tijd gekost voordat ik enigzins kon inschatten hoe een horloge op mijn pols past en ook nu zit ik er nog regelmatig naast.

Dan nog de techniek, wel handig je hierin op basis iets te verdiepen qua voor- en nadelen en eventuele kosten over de jaren qua onderhoud.

1 like

Welkom en veel succes met de zoektocht.

Deze donkerblauw

Welkom hier bij HF !
Kijk ook eens in het blauw hier

Wekom op het forum!
Zoals je zelf al gemerkt had geven plaatjes niet altijd een goed beeld van het horloge “in het echt”, dus zullen ook de in dit topic aangedragen opties moeilijk goed in te schatten zijn vanaf een plaatje…
Met zo’n ruime criteria als door jou genoemd wordt het ook niet gemakkelijk om een gericht advies te geven.
Ik sluit me dan ook aan bij de adviezen om een dagje “horloge kijken” te plannen. Lekker een dagje struinen met vriendin langs meerdere juweliers waarna je waarschijnlijk al iets duidelijker weet wat je zoekt of juist niet zoekt.
Succes!

Welkom hier

Een “standaard” automaat loopt 10 a 20 seconden per dag te snel / langzaam. Rolex 2 seconden per dag.

Een quartz uurwerk van 5 euro van de kruidvat zo’n 15 seconden per maand

Welkom! In het kader “de kracht van herhaling”. Wat je op een foto ziet zal er 9 van de 10 keer in het echt behoorlijk anders uitzien. Soms beter, maar het kan ook een teleurstelling zijn. Bestel - zeker je eerste horloge - absoluut niet online zonder het horloge eerst in het echt gezien te hebben en op je pols geprobeerd te hebben. Hier geldt ook, de ene 40mm is de andere niet qua pasvorm. Kleuren zien er op een foto anders uit dan in daglicht en de ene kleur fotografeert beter dan de andere kleur.

Succes met alle tips en vooral veel shop plezier.

2 likes

Of een blauwe G-Shock:

https://nl.firstclasswatches.com/casio-mens-bluetooth-g-shock-blue-solar-power-watch-with-resin-strap-ga-b2100-2aer-p-99982/

Ja, eens. De reis is ook leuk en moet TS misschien ook gewoon doen. En toch is het voordeel van een plek als Horlogeforum dat hier heel veel ervaring zit. En na dertig jaar horloges kopen en verkopen, kan ik alleen maar zeggen: koop nou maar een Squale. Dan ben je gewoon klaar.
Of kom gewoon eens lekker in de Squale kroeg kijken. Pak een kruk en drink een biertje. :beers: Dan zul je zien dat na microbrands, Seiko, Omega, Rolex of whatever, mensen toch gaan voor een Squale. Het is niet voor niks dat zo’n beetje alle afleveringen van Nederlands grootste horlogepodcast ‘Mannen van de Tijd’ worden afgesloten met ‘Squale’. :person_shrugging: :shark:

Squale 1521 || Squale Official Website

2 likes

Dat is en heel mooi cadeau :+1:

Dit dus :ok_hand:

1 like