Vragen over vintage horloges en zakhorloges

Nee, niet naar mij sturen. Ik ga geen Timexen uit elkaar halen.
De rest kan me niet schelen, maar Timexen niet.

4 likes

:rofl:

Dat heb ik eerder gehoord. Timex heeft wel een zekere reputatie zo :joy:

4 likes

Het is de hel op aarde :crazy_face:

4 likes

Is er iemand, een Dante misschien, die de hel wil trotseren en een poging kan en wil wagen?

Voor eer, roem, kerstgedachte, pecunia, anders?

1 like

Is het niet makkelijker om op zoek te gaan naar een vervangend uurwerk? :sweat_smile:

1 like

Heb je ook verguldlijm besteld?

2 likes

Ja, dierlijke lijm en een soort goudmes

2 likes

Ken je deze sites met exploded view tekeningen etc?

1 like

Ik ga het nog niet naar je terugsturen, je hebt veel informatie gegeven hoe het uurwerk in elkaar zit, ik ga dat rustig lezen en bekijken, en misschien ga ik een poging wagen om het los zittende onderdeel weer vast te krijgen.

1 like

Ik kende het niet, ook omdat ik me niet met Timex uurwerken bezig heb gehouden, ook door de vele negatieve geluiden, dat gepiel aan die penankers, nu ik het lees en zie, zal ik misschien nog een poging wagen. Maar beloof niets.

1 like

bij de 2, 10, 8, 4,

1 like

Zijn heel veel leuke Timex modellen te vinden toch @Cricket33 . :hugs: Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=Gh_rP7d3ido

2 likes

Qua modellen heb ik hele mooie Timex horloges gezien, ik heb er vanavond nog twee in de Elma gehad waarbij die van mij weer is gaan tikken, ik heb de tapjes geolied en ben niet aan de balans as geweest om te oliën, ik heb dat de vorige keer gedaan bij een andere Timex die ook weer goed liep na een Elma beurt, maar om dat balans asje onder en boven ook te oliën is het mis gegaan, dus daar kom ik niet meer aan. De Timex van Derk, de lipjes van de plaat zijn er afgebroken en de regelaar boven het balanswiel zit los, het heeft nog wel een Elma beurt gehad, maar door dat loszittende onderdeel loopt het niet. Het is natuurlijk te repareren, maar ik durf er niet aan te beginnen. Is er iemand die het aandurft en het horloge wil nakijken en misschien wel weer aan het tikken krijgt?

1 like

Ook een leuk filmpje over de Timex.

Ik ben benieuwd of ik ermee om kan gaan, het lijkt makkelijk, maar wijzers zijn zo klein. Ik heb wel een idee hoe ik het ga aanpakken, ik geef uitleg als het lukt zoals ik in gedachten heb. We zullen zien.

Ik heb medelijden met de Rotterdammer.
Aan zo’n vernageld project zou ik niet willen beginnen.
Voor hobby moet het wel leuk blijven.

2 likes

Gelukkig ben jij hem niet, op zich is het te repareren en voor zo’n mooi uurwerk doen we wat meer moeite om het weer in orde te krijgen, Lemania met een zwarte [plaat zie je niet vaak.

Dit zijn de drie horloges die een nieuwe lume krijgen.
De Cyma is vandaag binnengekomen en zoals je ziet, brokkelt de lume uit de minutenwijzer, dus dat is jammer, maar er zit dan niets anders op dan voorzien van nieuw lume. Die kleur zal ik niet voor elkaar krijgen, maar ik ga even wat experimenteren. We zullen zien.

3 likes

Die Cyma is mooi.

1 like

Gezien wat ik lees is dit een wijzerplaat reparatie topic geworden. Volgens mij beginnen van zo’n plaat jouw handjes te kriebelen @Macx :grin:

3 likes