Wow! leuke collectie heb je al Deylano! Je kunt een mooie foto van je collectie hier ook plaatsen, op het topic, 'Jouw collectie op één foto ’
Goed bezig joh! Welkom bij de ’ club’
Okey top zal hem daar ook even posten voor de leuk!
Leuke start collectie, kijk wel uit want je komt niet meer van het virus af. Het wordt alleen maar erger!!
Welkom!!
Ben al een tijdje besmet met de ziekte en dat vindt ik helemaal niet erg op nog vele mooi klokjes!
Jij ook succes Deylano, en ik hoop je weer terug te zien, en je mag ook foto’s posten van je werkzaamheden, is altijd leuk om foto’s te bekijken.
Een Raketa nog wel! Ik heb ook enkele Russische horloges maar geen Russisch zakhorloge.
Dat gaat zeker goedkomen. Zal de aankomende projecten zo goed mogelijk vastleggen voor een leuke post! Thanks voor alle hulp nogmaals!
Had hem eigelijk aangeschaft als donor maar toen wist ik niet dat die zo mooi was dus deze maar even een beurt geven hopelijk blijft die dan wel weer lopen.
Raketa is een best merk hoor! Als ie klaar is kan je deze ook op dit topic posten, ’ Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge '.
Daar had ik hem inderdaad al gepost!
Ja, ik heb het gezien en gelijk even je zakhorloge geliket
Vandaag binnengekomen, ga je advies opvolgen is te mooi om mee te kl***
Geef hem mooi plekje
Goedemiddag, een paar weken geleden een paar quartz horloges gekocht voor een paar euro, daarbij zat ook deze Citizen.
Zojuist heb ik wat foto’s gemaakt, ik doe er een nieuwe batterij in en tot mijn verbazing werkt het digitale gedeelte en reageert ook op de drukknoppen, de seconde wijzer blijft stilstaan, ik kan de wijzers verzetten.
Is er nog hoop voor deze Citizen, en is het de moeite waard om het te repareren?
Weet u van welk bouwjaar dit horloge is?
Zou dat nummer onder “Base Metal” eens op google gooien. Vind je ongetwijfeld resultaat (denk ik).
https://serial-number-decoder.co.uk/citizen/citizen.htm
En voor het analoge gedeelte. Haal er zo een in huis en laat de wijzers eens een hele tijd ronddraaien:
Komt mij heel erg 80’s over. Uurwerk kan schoonmaken/olie nodig hebben, als de spoel nog maar goed is.
Er is beweging in de secondewijzer gekomen, ik had het al opgeborgen, maar om het serienummer te noteren heb ik het weer tevoorschijn gehaald ik ben er met warme lucht op geweest en telkens de stift in en uit getrokken en opeens kwam er leven in de brouwerij, na een paar tellen stond het weer stil, maar herhaaldelijk met de stift in en uit blijft het nu al langer lopen. Fantastisch! had ik wel op gehoopt, maar lange niet verwacht. Ik kijk weer en het loopt nog steeds.