Vrouwenhorloges om mannenpolsen

Als ik het goed heb, werd er vroeger weinig onderscheidt gemaakt. Een 36mm was gangbaar en gold als een klassiek horloge. Later zijn pas al die maten eebij gekomen. Gewoon dragen wat je lekker vindt en wat bin je past.

Even omdraaien, het mannenhorloge om de vrouwenpols.

Ik verzamel en draag alleen mannenhorloges of soms wat ze ‘unisex’ noemen, bah, wat een vies woord.
Een mannenhorloge is niet alleen groter, door de bank genomen, maar ook vaak stoerder, monumentaler, beter afleesbaar en het horloge heeft minder afleidende frutsels als diamantjes of oerlelijke (fraai bedoelde) versieringen waar ik niet van gediend ben.

Buiten beschouwing gelaten dan natuurlijk het mannenhorloge waar het op de wijzerplaat miegelt van de subdials met allerlei soorten info die ik niet eens wil weten en waarop je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik bedoel het horloge waarvoor je bijna een voortgezette studie moet volgen om uit te vinden hoe laat het is.

Goed vormgegeven eenvoud is het kenmerk van het ware.
Dat dus. Wat mij betreft.

5 likes

Mij is het wel gelukt, met de Shinola Contrast Chrono:

Hoegenaamd de ‘vrouwenversie’ met (geloof ik) 42mm… de mannenversie was 46 of 48 zelfs :scream:
(verder overigens identiek)

2 likes

Hear! hear!

2 likes

1 like

De dames versie met 35mm, de heren is 40mm. Tritium buisjes, saffier glas. Onder de €80 thuis. Een merk wat in China zelf kennelijk lokaal bekend is. Mijn nieuwe nachthorloge, door de tritium buisjes, maar waar ik me ook overdag niet voor hoef te schamen :wink:

6 likes

Wat vinden jullie van deze kleur voor een man? Het formaat is 39mm. Ik persoonlijk denk dat het lichtblauw net niet past bij een man.

1 like

Toffe klok!!

1 like

Lichtblauwe wijzerplaat is erg mooi, alleen die blauwe bezel vindt ik niet zo!! ik heb zelf de Seiko SLA 015 met blauwe wijzer plaat

2 likes

Twee horloges die ik best zou willen dragen:

De Tissot 1936 in 36mm:

Breitling Transocean in 38mm:

En allebei bedoeld voor vrouwen :slight_smile:

4 likes

Ik heb deze tissot Ballade gekocht ergens in 2000 vermoed ik. Gewoon een herenhorloge van 36mm wat toen een hele normale maat was.

Heel erg mooi, check!

1 like

Mijn Tissot Seastar 1000 met 48mm excl kroon zou ik niet genderneutraal durven noemen. Die is voor een flinke vent zelfs nog sjouwen geblazen.

40.5mm voor een meid, moet ook gewoon kunnen.

6 likes

Top als je het mij vraagt👍

1 like

Normaal val ik niet zo voor Breitling, maar deze vind ik zowaar wel mooi!

Deze kreeg ik onlangs cadeau, leuk ontwerp en ik zie er m/v er mee lopen. Wat vinden jullie?

4 likes

Eenvoudige unisex modellen in 33-34mm staan veel vrouwen goed. Zag laatst een dame met een 33m Nomos Tangente om de pols:

Junghans Max Bill in 34mm is mijns inziens ook buitengewoon bevallig:

5 likes

Deze Junghans staat haar geweldig

Dank je! Het is een controversieel merk in horlogekringen maar ik draag 'm graag!

2 likes