Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

Lol,net naar een medeforummer wat vintage Sony Cybershot foto’s gestuurd,klinkt me bekend in de oren… …:joy: Cheers, goed weekend allen ik ga aan een Trooper biertje lurken :wink:

Sorry voor de Tudor fans maar persoonlijk vind ik die snowflake wijzers afschuwelijk. Jammer dat daadoor een perfect horloge moet links laten liggen.

En welke beviel nou het meest?

Oops ging fout met uploaden van foto’s :sweat_smile:

4 likes

Meeste spijt van verkoop…de SD4000 :see_no_evil:

3 likes

Die foto van de BB vind ik op deze pols totaal uit verhouding, kan natuurlijk vertekening zijn.

Vanwege de prijsstijging of om de klik met het horloge zelf ?

1 like

Dit :point_up_2:t2:

1 like

Zo bedriegelijk kunnen foto’s zijn. En weet je…, ik vloek nu in de kerk… de black bay zit net iets lekkerder op mijn pols, dan de gmt master😅

1 like

Ook dat nog! Eerlijk gezegd wordt ik wat minnetjes van al die vergelijkingstopics tussen Rolex en Tudor. De twee merken hebben een mooie gezamenlijke historie en bedienen hun eigen klanten. Of je nu valt voor de één of de ander, er valt altijd wel wat voor te zeggen. Uiteindelijk snijden dit soort discussies geen hout want het is allemaal persoonlijke smaak. Koop je Rolex voor het merk en de pats? Prima, je sluit aan bij een heel leger die er zo over denken. Tudor dat is een wannabee Rolex? Prima als jij dat vind. Maar koop vooral iets voor jezelf en niet om ‘erbij te horen’.

14 likes

Uit de verkoop gehaald en weer naar tevredenheid om mijn pols !
De jacht naar Rolex staat weer op een heel laag pitje .

9 likes

Wijzers kunnen toch vervangen worden, een mod laten uitvoeren?

Mooi gezegd; ik snap het ook niet. Blijkbaar leeft het bij mensen die er zo over denken. Of denken dat mensen er zo over denken…:wink:

Ik heb met beide merken puur qua merk en range van modellen niet veel. Maar heb wel een OP, die vond ik namelijk puur qua horloge looks schitterend. Als er Tudor op had gestaan, had ik hem ook gekocht…maar niet voor dat geld wellicht. Dat gezegd hebbende, zou ik best nog eens een BB of Heritage Chrono willen proberen.
Of een GMT Rolex maar dan moet ik te veel verkopen😢

1 like

Ik wissel niet, ik heb van beide merken de modellen die ik mooi vind. Beide merken hebben karakter en doen het voor me om het maar zo te zeggen…

Tudor is wat jovialer, gewaagder dan Rolex en beide hebben hun eigen kwaliteiten en looks.

( 4 Tudors en 6 Rolexen in bezit )

5 likes

Heerlijk topic dit! Met veel plezier gelezen. Zelf heb zie ik de moderne tudor’s niet meer als een poor men Rolex omdat ik vind dat ze een eigen “smoel” hebben. En zeker nu ze ook inhouse movements maken. Als ik naar vintage horloge’s kijk heb ik wel her gevoel van mmmmm is wel erg copy paste! Als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Zelf ben ik een trotse bezitter van een tudor BB en opzoek naar een vintage Rolex!

1 like

Dit. Iedereen valt zowat over elkaar heen om zijn eigen visie er doorheen te krijgen. Ze zijn niet (meer) te vergelijken. Live and let live :sunglasses:

2 likes

Of je gaat juist voor die Snowflakes!! Gelukkig verschillen niet alleen de smaken maar ook de Tudors van de Rolexen!!
Ik ben de Snowflakes gewoon mooi gaan vinden, langzaam net zoals ik nu witlof lekker vind :wink: !!

2 likes

Hou van de oude Rolexen en niet te “druk” qua bezels of armbanden. Dat is een persoonlijke keuze, welke niets afdoet aan alle andere Rolexen of Tudors. En oudere Rolexen zijn nu 1x klein. Deze die ik nu pas heb gekocht is 34 mm. Heb ook smalle polsen😉

1 like

Zou zeggen lees de vraagstelling eens goed van dit topic. Het is geen vergelijk maar een waarom vraag! Dat er hier dan een discussie die op gang komt van diverse pluimage moge duidelijk zijn. En dat is leuk. Gelukkig beleven er een hoop forumleden wel plezier aan. En als je je er aan ergert gewoon overslaan.

Ik ben in het gelukkige bezit van beide merken en draag ze met plezier. Rolex en Tudor komen uit dezelfde fabriek, worden door dezelfde mensen ontworpen en gemaakt. Deze merken zullen historisch gezien (en in de toekomst) voor eeuwig aan elkaar verbonden zijn.

Wat is beter of slechter? Het is maar net waar je voorkeur ligt. Ik heb een jaar lang een 114060 gedragen en weer verkocht. Eén van de redenen: de ceramische bezel, doe mij maar een aluminium bezel. Door het dragen van de 114060 ben ik juist mijn oude 14060M weer meer gaan waarderen.

Doe mij dus maar een oude Tudor Submariner in plaats van een nieuwe Rolex Submariner.

1 like