Er zwerft ergens een filmpje van een Vostok Amfibia die ze achtereenvolgens hadden ingevroren, in kokend water gelegd en met een Lada hadden overreden. Bleef op tijd lopen.
Waarschijnlijk vindt je dit dan helemaal niks

Zo weet je waar het 12 uur overdag of 12 uur 's nachts is.
Totaal nutteloze informatie⊠maar ik vind het prachtig
Dat is dus gevoel. Weten wanneer je de broccoli aanzet. En prima dat je een timer gebruikt voor je kip.
Dat superduper sterrenchefs alles perfect gaten en voorbereiden wil nog niet zeggen dat de huis tuin keukechef dat ook ook zou moeten kunnen met timer.
Dat is een professie.
Je buurman is gewoon een prutser.
Die extra wijzer geeft juist aan een horloge die extra touch. Mooi als deze nog wat in contrast is met de rest.
Wat jij beschrijft Gerard, is een zgn. office GMT, waarop je kunt zien hoe laat het is bij een collega in een andere tijdzone. Heb je meerdere collegaâs in verschillende tijdzones, dan is zoân office GMT inderdaad niet erg handig.
Er is nog een andere variant: de traveller GMT of âtrueâ GMT. Die is handig als je zelf naar een bestemming gaat in een andere dan je eigen tijdzone en je je horloge op de lokale tijd wil zetten, maar ook wil weten hoe laat het âthuisâ is.
De datum staat niet gelijk.
Ik moest lachen, want je spreekt jezelf toch echt een beetje tegen.
Voor mijn deel: Ik weet hoe lang broccoli nodig heeft, en ik weet hoe lang coq au vin nodig heeft. Daar komt geen gevoel bij kijken.
Dat gevoel zit 'm de in hoeveelheid salie en thijm die ik er in flikker, en wanneer ik de kip en ui bruin genoeg vind om een bepaalde zoetheid te krijgen. Daar doelde @APMV op. Dit doet me er aan denken: Is er een kooktopic?
Mijn overkoepelende gevoel is dat deze discussie leuker zou zijn met een bel wijn in de hand, een chronograafje om te pols, en een vrolijk pruttelende braadpan met boeuf bouguignon op de achtergrond.
Eensch. Een chronograaf, GMT, digitale timer of duikbezel zou zân spullen niet lekkerder maken.
Misschien minder droog.
Wat je wilt.
Koken met gevoel, of op gevoel (voor de puristen) heeft een klok in de hand niet nodig. Je kan zien en voelen wanneer vlees perfect gaar is.
Dus hou jij je maar bij je ovenwekker en klokje dan doe ik het zonder.
Draaien jullie je pasta niet zelf?
On topic: meer wijzers = wijzer.
3 handers zijn wijs
GMTâs zijn wijzer
Chronoâs zijn nog meer wijzer!
Natuurlijk niet, man.
Ah. Reductionisme. Wie is er niet groot mee geworden?
Een HR dame vroeg mij tijdens een sollicitatiegesprek ooit waar mân passie en gevoel waren, waarop ik haar aankeek en zei âMevrouw, ik ben de zoon van een Groninger. Wij hebben geen passieâ, waarna ik opstond en weg liep.
Die baan kreeg ik raar genoeg niet.
Om het nog een keer terug on topic te brengen:
- Ik gebruik alle complicaties op de horloges die ik heb.
- Als ik een complicatie zie die ik niet kan gebruiken koop ik het horloge niet
- Daarom komen tourbillons er ook niet in, of mechanische jaar-maand-eeuwig-dag kalenders (teveel gezeik met instellen), of hemellichamen.
Nog even een plaatje van een caller GMT die ik gebruik om britse tijd te tracken. Voor de sfeer.
Eén uur verschil is idd een enorme uitdaging
Ik âassumeâ niks. âJeâ is in algemene zin gebruikt (als vervanging van het wat ouderwetsere âmenâ), niet zozeer voor jou als forumlid.
Voor de prijs hoeft men een moderne kookplaat overigens niet te laten liggen, voor de prijs van een goedkoop Japans horloge (of een duurdere Chinees) kan men er al een bemachtigen, inclusief installatie.
Dat is één van de meest gebruikte functies op mijn kookplaat. Het alarm met automatisch uitschakelen. Geweldig.
Ăberhaupt de betere inductie platen: ik wil nooit meer anders. Ik heb nog nooit betere controle over temperatuur gehad, en de spreiding van hitte is ook fenomenaal.
Tja, als we de rationale moeten gaan zoeken over waarom op enig moment bepaalde functies populair zijn dan kunnen we het verzamelen van horloges en andere mannenhobbyâs wel aan de wilgen hangen. Ik heb weliswaar verschillende horloges met GMT-functie, maar die had ik ook zĂłnder die extra wijzer wel gekocht. Duikringen verlenen een bepaalde uitstraling, kleur en extra dimensie aan een horloge, maar in de praktijk gebruik ik de ring maar zelden waar hij voor bedoeld is. Zo ook met de stopwatchfunctie op chronografen.
Het komt botweg gewoon neer op: ik vind dit een leuk horloge en wil het aan mijn verzameling toevoegen. Punt.
Jeetje, ik sta graag en vaak in de keuken, maar dagelijksâŠ.
Ik probeer toch één of twee keer per week buiten te deur te dineren.
Ik zou graag willen dat mijn schoonfamilie in de Filipijnen een gmt hadden. Na tig keer melden dat het niet ok is om om 10 uur in de ochtend Manila tijd te bellen is zoân horloge misschien wel handig.
Je vergeet de lunch en het ontbijt. De betere omelet of gepocheerde eieren komen ook niet zomaar aanwaaien voor het ontbijt. De laatste tijd wil ik voor de lunch nog wel eens dim sum stomen, waar ik dan een mooie dip bij maak, en een salade/zuurtje om het af te maken.
Ook een Shakshuka voor de brunch, of de luxere bouwwerken van tostiâs, quiches en Burek met spinazie en geitenkaas heeft wat tijd en liefde nodig. Een zweterige plak kaas op een sneetje wit flikkeren, daar heb ik namelijk een broertje dood aan.
Dus ja, ook als ik buiten de deur eet blijven er nog twee maaltijden over, op zoân dag.
Gepocheerde eieren als ontbijt
Jij hebt duidelijk geen kinderen!