Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

In mijn ogen moeten mensen Tudor zeker niet zien als het mindere broertje van Rolex. Op het moment vind ik Tudor inventiever dan Rolex. Daarbij is het draagplezier van een Tudor geheid hoger dan dat van Rolex. My2cents

4 likes

Heb zelf de Tudor Pelagos waar ik erg tevreden over ben, deze is vind ik vrij licht, zeker in vergelijking met mijn Seamaster.
Ik heb de Speedy omgehad maar vind hem op foto’s mooier dan in het echt eigenlijk dus daarom toen niet gekocht.
Ik raad je ook aan om de horloges te gaan passen bij een AD of grijs, dan weet je ook wat het lekkerste voelt en eruit ziet.

1 like

De pelagos zit wel in dezelfde hoek als de sub. Dan zou ik voor die gaan.

2 likes

Dat leeft nu bij mij. Maar misschien is de Pelagos helemaal niet te groot en past die me prima (en wordt de keuze dus weer lastiger… :thinking:)

Daar is vast een modelnummer voor. Heb je dat? Ik kan het ook zelf opzoeken maar wil - in het enorme aanbod van Speedmaster - zeker weten dat ik de juiste koop… :grinning:

1 like

Zonder daar verder over uit te weiden vind ik de huidige prijs voor een sub gewoon absurd. Of ik m kan betalen of niet.

4 likes

Alles wat je weten wil staat hier:

Oh enne, de Pelagos heb ik ook gehad … al drie keer. :see_no_evil:

Ik heb een polsomtrek van 17,5cm en kon 'm prima hebben. Vond ik. Gewoon even gaan passen, sowieso … dat geldt ook voor de Speedmaster of de GMT. Een keuze kun je pas echt maken als je ze in handen hebt gehad.

Wat wij er van vinden doet er eigenlijk helemaal niet toe. :sunglasses:

2 likes

Absoluut een mooi horloge! Niet het gevoel dat ie te groot/te zwaar is?

Waarom heb je niet gekozen voor de 2-liner?

Absoluut. Maar jullie hebben de betreffende horloges aangeschaft (en wellicht alweer verkocht) vanwege bepaalde redenen die ik wellicht over het hoofd zie. En daar ben ik wel benieuwd naar!

Omdat ik de 2-liner qua wijzerplaat minder in balans vind, beetje saai zelfs (smaak hè!) en omdat ik het nieuwe MT5612 uurwerk wilde hebben ipv de ETA versie. Praatjes over goedkoper onderhoud van de ouwetjes zijn niet aan mij besteed omdat ik toch te alleen tijde naar een service centre van Rolex/Tudor zou gaan. Bovendien is onderhoud van een nieuwe pas over héél veel jaar en mijzelf kennende heb ik dan alweer wat anders. De nieuwe draagt wat mij betreft net zo lekker als de oude, dus tja. Smaak.

2 likes

O M E G A !!

Zeker weten.

2 likes

De Tudor GMT vind ik wat te bulkerig, maar goed, als je boomstronk polsen hebt valt dat niet zo op.

1 like

Snowflake wijzers. Speedmaster dus.

2 likes

Two-liner is in mijn ogen meer in balans, het font op de bezel vind ik mooier, de lume op de indices is mooier gevuld (in-house is de lume wat afgerond in de hoeken, ik vind dat gek staan bij zo’n technisch en strak horloge).

Daarnaast heeft de two-liner een indice naast de datum, dit geeft ‘m meer balans en natuurlijk de minder dikke deksel wat ervoor zorgt dat het geheel gewoon veel draagbaarder is! En nog een paar andere kleine dingetjes :raised_hands:t4::raised_hands:t4:

Two-liner all the way

2 likes

Ik kan gewoon niet wennen aan de Snowflake wijzer. Het blijft voor mij (heel nadrukkelijk voor mij) een net niet Rolex. Dat zie ik terugkomen bij mensen die het nodig vinden om uit te leggen dat het “onder Rolex valt.”
Voor mij een Speedmaster dus. Ik wist niet hoe mooi die was totdat ik hem vast had.

1 like

Dan ben je er al. Het zal al-tijd blijven knagen (en sowieso de mooiste, maar dat is persoonlijk).
Je hebt het geld, deze wil je het liefst, dus get him :facepunch:t4:

2 likes

Gewoon prachtig :heart_eyes: (de hesalite :ok_hand:)

Is toch titanium? 42mm verder net als de Speedmaster

2 likes

Hahaha, lekker hè @Guapo … wat mot je nou? :rofl::joy:

2 likes

Ik heb verleden week deze aangeschaft en ben erg content!

6 likes

De Speedmaster is stukken mooier in mijn ogen dan beide Tudors. Met de Tudors is niets mis, maar het design van de Speedmaster klopt aan alle kanten. Op de Tudors kun je best wat aanmerken vind ik.

3 likes

Ach joh, allemaal luxe-problemen :grinning: Leuk toch om hier met gelijkgestemden over te praten. Ik lees wel eens iets over ‘Let’s talk watches’. Nou daar zijn we lekker mee bezig… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes