Onlangs een Landeron 148 kunnen servicen en restaureren. Dat had nogal wat voeten in de aarde omdat 1. iemand had geprobeerd met onderdelen van een 149 of een 189 er een compleet caliber van te maken en daarnaast was de jewel in de platine voor het 4e rad gebarsten en 2. het busje van de chronoseconde was gebroken en er moest dus een vervanger komen. Deze zijn er in verschillende afmetingen en die ik tegenkwam waren allemaal te lang.
Het is uiteindelijk goed gekomen met morele en technische ondersteuning van anderen, waarvoor mijn hartelijke dank.
Voor het aankomend jaar wil ik verder gaan met een Valjoux en een Venus. Me nog meer focussen op het technische aspect en niet zozeer op het kopen van horloges, tenzij opknappers.
Dat klopt zo’n vermoeden had ik ook al. Heb besloten om dit keer maar niet mijn energie in te stoppen en een inruil actie te doen bij de juwelier. Scheelt een hoop tijd en onderhandeling…
Een mooie vintage dresser erbij. Mogelijk een Omega. Verder kijken naar bijzondere horloges. Zo ben ik dit jaar erg blij met mijn EHF. In 2016 hoop ik ook zoiets bijzonders tegen te komen. En misschien ga ik echt gek doen… een Itay Noy :-). Of een Tudor!!
Volgend jaar stabiel proberen te blijven misvhiem wat goedkoopste vintage erbij
Over 2 weken komt mijn nieuwe breitling 01 navitimer binnen dus dat is nog een doel maar valt onder 2015
Druk aan het sparen voor de verdere verbouwing van het huis, dus nieuwe horloges zitten er niet in. Maar ach, anders blijft er niets over voor 2017 om te wensen.
Vorige maand had ik bijna een Point of View gekocht. Bijzondere horloges. Maar of het verstandig is om hier met een Israelisch horloge rond te lopen (ZO-Azie) valt te bezien. Maar, misschien ga ik er ooit eens voor.
Leuk topic, meteen maar opgezocht wat ik eind 2014 schreef
poeh he, wat is er dan weer veel gebeurd:
De P1lotOne gedragen en verkocht
Hellberg Bronze gekocht en verkocht
Planet Ocean 8500 verkocht
En zelfs de Longines Master Collection, waarvan ik zei dat ik hem wilde houden, toch verkocht.
En voor al dit moois is er maar 1 horloge teruggekomen: De speedy cal 3303. Incl tig banden van @Ko_. Die draag ik eigenlijk nu dagelijks, en anders draag ik de G-shock.
Voor komend jaar hangt het er vanaf wat er verder gebeurt. Gaan we een huis kopen (optie op kavel is binnen) dan zal daar al het geld naar toe gaan. En anders: De black bay black vind ik wel heeeeel erg mooi… Dat is een potentieeltje…
Op horlogegebied geen (wilde) plannen.
M’n vrouw is steeds meer bezig met naar andere huizen kijken en wilt graag verhuizen.
Denk dat 2016 staat in het teken van zo veel mogelijk sparen om dit te kunnen verwezenlijken
Even teruggelezen in het topic van vorig jaar. Daar schreef ik:
Explorer is inderdaad vertrokken.
Rose gouden en een bronzen horloge idd. gekocht. Maar ook weer verkocht.
Paradiva is het niet geworden. Wel een Sinn T2b gekocht
Voor 2016 nog geen plan, ik ben zeer tevreden met wat ik nu heb.
Misschien een Oris SixtyFive of een Grand Seiko SBGX061 erbij