Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Ik zou ook even kunnen kijken of ik het nog redt met de huidige wisselplaten… de plaat van tool 2 is nog wel bruikbaar… moet ik de snedediepte gewoon wat lager instellen…

'k wil em toch op kortere termijn hebben… kwestie van de gang erin houden

2 likes

Goed idee. Hoe sneller hoe beter.

1 like

Ik zou ‘m dus nu kunnen gebruiken. Sta ik op een feestje, wil iemand even een bandje wisselen… kan niet!
Wacht wat zeg ik; kan NOG niet :joy::grin:

1 like

+10.000 HFers

Opzij opzij opzij! :joy:

Hoe bevalt deze?

Laat die ‘10.000’ (echt :thinking:?!) forumgenoten hier even op inhaken dan:

:rotating_light: Actie voor het goede doel 2021: HF Island puzzel en strip

Goed voor het KW(H)F!

4 likes

Niet goed. Daarom hoop ik op Arie. :stuck_out_tongue:

'k ben na een bakkie pleur bij mijn ouders nog even naar de werkplaats gehuppeld… en “Wat heeft de spelende vrouw nu geleerd?”

Nou… dat :

G00 T0000 X60. Z60.
T0707
G00 X0 Z1. S600 M03 M08
G88 Z-6.5 D3=1000 F30

Prima werkt…
in “normaal Nederlands” G88 is een Boorcyclus, naar 6.5 mm diepte, en 30 mm per minuut voeding, in stapjes van 1000µm (1 mm dus).
Boren in Titanium, is “at best” werk met een knipogende kringspier volgens menigeen, hoe de boortjes zich op de lange duur gaan houden, moet nog blijken, maar 't ging prima, geen temperatuurstijging, koeling werkt blijkbaar prima…

Dus in elk geval één kant van de body gedaan

6 likes

Ziet er keurig uit. Past t bergeon tooltje ook goed?

1 like

weet ik nog niet… 'k heb er nog geen draad in getapt…

2 likes

Jij wil te snel Ruud. Jan werkt niet zo lekker met mensen die hijgen in zijn nek. Geduld is een schone zaak :innocent:

9 likes

Ben benieuwd. Tis wel belangrijk dat die goed vast zit.

Geduld is doorgaans geen eigenschap van mij :stuck_out_tongue:

3 likes

Dit wel even gedaan… gewoon het hele tooltje in de Etsvloeistof, spoelen in Demi-water, in de Anodiseerbak, 30 Volt erop… , daarna de buitenkant even blank schuren in de draaibank… klaarrrrrrr… :slight_smile:

12 likes

Toch denk ik dat Ruud liever schroefdraad heeft.

7 likes

:rofl:

Voortgang is voortgang. Maar versieren vind ik inderdaad minder belangrijk dan een compleet prototype.

Dan kan je bestellingen gaan doen. Nu blijft t een beetje hangen terwijl je iets later dit soort verfraaiingen alsnog kan toevoegen… en ze zinloos zijn als het uiteindelijke product niet goed genoeg is.

2 likes

Draad kan ik nog niet tappen, Daarvoor moet ik eerst de andere kant bewerken, en ik ga nu echt niet meer naar de werkplaats…

Morgen verder…

Nou… ja… vooruit dan…

.

Even een stukje draad getapt. tot zover als het ging… morgen de andere kant bewerken, en als ik goed gerekend heb, ben ik met met boortje 2.5 ver genoeg gegaan om uit te komen in het deel dat opgeboord wordt naar 3 mm in de andere kant.
En dan kan ik gewoon vanaf 1 kant doortappen…

12 likes

Ik ben eerder bang voor te kort dan te dik. Het tooltje is dunner dan de 6767-F of zn opvolger als ik me de maten goed herinner.

Arie weet t zeker. Maar ik denk dat perspectief vertekend.

neuh… ik had gewoon de behoefte om nog even in de werkplaats rond te darren… :crazy_face:

Hij’s even dik als de Bergeon 7767 : 8 mm

in gebruiksklare toestand is ie ongeveer 7 cm lang… (that’s what she said :stuck_out_tongue_winking_eye: )

12 likes