🚨 Actie voor het goede doel 2021: HF Island puzzel en strip

Vrinden van het forum,

HF Island, wie kent het niet? De actuele status op 6% van het origineel:

En terwijl jullie het laatste stukje zomer meepakken en de pepernoten nog niet eens in de schappen liggen, is @Jurk al weer druk bezig met de jaarafsluiting. Voor wie nieuw is, of onder een steen heeft gelegen: vorig jaar hebben we met de strip ruim 7k opgehaald voor het goede doel:

HF Cafe Stripalbum: 6300 euro opgehaald / SOLD OUT! - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Dat gaan we dit jaar dus dunnetjes overdoen. Het liep aan het eind best een beetje uit de hand, waarbij zelfs betaald werd voor gebruikt ondergoed. Dus of we datzelfde bedrag weer halen, lijkt mij geen zekerheidje. Maar een mens moet doelen hebben, dus laten we ons best doen.

Wat is het idee?
Een strip, logisch. Van de hand van @Jurk, ook logisch. Daarnaast draait het creatieve brein van Jurk door en is het idee voor een puzzel. Nerd-alert, I know. Maar het HF Island leent zich hier natuurlijk wel uitstekend voor! De verwachting is dat de kosten hiervan €15-€20 zo’n zullen zijn. Ervaring leert dat de kosten voor de strip uitkomt op €15. Inclusief verzending. Dan willen we uiteraard nog een mooi bedrag voor het goede doel ophalen. Nu hebben we 3 opties bedacht:

  1. Alleen de strip: 35,-
  2. Alleen de puzzel: 35,-
  3. Puzzel en strip: 55,-

In alle gevallen gaat daarvan zo’n 20,- naar het goede doel. Dat is dit jaar KWF Kankerbestrijding. Een mooi doel dat helaas velen van ons aan het hart gaat. Als we wederom 300 inschrijvingen halen, komen we aan de €6.000,-. Dan gaan we natuurlijk nog ons best doen om nog meer gebruikt ondergoed te veilen en komen we er vast ergens boven de €7.000,- van vorig jaar. Geen appeltje-eitje, wel een mooi streven!

Ok, let op! Hieronder een poll. Zie dit ook als een concrete aanmelding. Want als je voor een van de opties gestemd hebt, ga ik je PB-en als het zover is.

  • Puzzel en strip: 55,-
  • Puzzel: 35,-
  • Strip: 35,-

0 stemmers

Ideeën, tips, concrete hulp en foto’s van zusjes zijn van harte welkom!

59 likes

Informatie over sponsoracties en dergelijke volgt. Voor nu even de opties en het goede doel.

3 likes

Ga ervoor :facepunch:

3 likes

Fraai weer @schoen, @jurk en andere betrokkenen, zet hem op!

250_194201595311-zusje-nr-1

5 likes

Nieuwe poll hangt erin. Kiezen maar!

2 likes

Dank!

Het team dit jaar is:
@Schoen - CAO … Chief Administratie Officer
@Blauwbeer - CTO - Chief Teksten Officer
@amaris - CDO - Chief DTP Officer
@HanDavinci - CPO - Chief Princess Officer

En ik zei de gek.

32 likes

Prima doel. :ok_hand:t2:

Uiteraard doe ik weer mee!

Ik las Princess.

8 likes

Veel beter! Gelijk aangepast

6 likes

:joy:

Deze CPO kan je nu al wel vertellen dat 55 teveel is om aan HF te vragen, dat is net over het randje heen van leuk. Graag gedaan.

Go team!

Jur is die kleine groene dopoog.

17 likes

@Jurk als je zo doorgaat heb ik geen geld meer over straks :joy:

Gaaf initiatief :ok_hand:t2:

2 likes

Ken net hier, succes allen fijn dat er keuzes zijn👍

5 likes

Ik snap je. Maar we verdienen er zelf geen cent aan.
En er zitten mega veel uren in. Een puzzel laten maken kost 20 euro. En je kunt ook alleen stemmen voor de puzzel. Bij te weinig inschrijvingen gaat een van de 2 of beide ook niet door btw. Dat had @Schoen er nog niet bij gezegd.

Onder de 200 inschrijvingen elk is het niet meer haalbaar.

Los van het feit dat er al honderden uren in de tekening zitten. :see_no_evil:

7 likes

200 puzzels én 200 strips? Pfoe, dat is ambitieus!
Aan de andere kant, dit is je beste jaar ooit. Als de strip er ligt, neem ik die waarschijnlijk ook wel.

3 likes

Daarom heb ik gisteren zelf maar wat opgehaald. :grin:

25 likes

De puzzel trekt me wat meer, maar het zou zonde zijn om geen strip te hebben van 2021. En de combinatie zou waarschijnlijk voor minder inschrijvingen zorgen. Laat de handelsingenieurs het maar eens voorspellen.

3 likes

:kissing_heart:

Klopt…

Onder de 200 puzzels heeft het geen zin.
Dan komt er alleen een strip.
Zijn er minder dan 200 leden voor de strip? Dan is het helaas…. Niets.

Ps. … Het wordt een moddervette strip van het HF Island met details, teksten. Uitvouw. The works.

8 likes

Zou het dragen van een Breitling negatief uitpakken op je opgehaalde bedrag?

Ik doe wel mee, maar ik ben meer voor strip dan puzzle. Ik ga niet zitten puzzlen, al koop ik die er wrs toch bij want goed doel.

4 likes

Of je nou alleen de strip, alleen de puzzel of beide doet, er gaat in alle gevallen hetzelfde bedrag (€20,-) naar het goede doel.

4 likes

Oh, dan alleen strip… want met een puzzle zou ik echt niets doen.

2 likes

Tuurlijk moet dit haalbaar zijn Han, ik heb er vertrouwen in!

Ik ben erbij en dank nu alvast jullie allen en in het bijzonder @Jurk die dit mogelijk maken!!

6 likes