Rikketik Oktober 2021 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Schitterend. Zag hem al op Instagram langskomen. Proficiat!

1 like

Erg fraai. Wat is de afmeting van het horloge en de kast waarin het zit opgeborgen?

Wat ik niet lees… waarom is er geen goeie barista? Kun je je horloge ergens aan een timegrapher hangen? Een extra schakel in een band laten zetten? Een waterdichtheidstest laten uitvoeren?

Ik ben er niet geweest, maar kreeg er ook geen zin in. Het lijkt niet enkel voor oude mensen, maar vooral door oude mensen georganiseerd. Wat zijn de highlights? Hoe verleiden ze mensen? Ik krijg het idee van een rommelmarkt sfeertje. Ik ben 1 keer over een rommelmarkt gelopen, dat heb ik dus al afgestreept.

Of is mijn perceptie vertekend?

10 likes

Veel oude mannen komen voor de klokken, volgens mij, niet voor de horloges.

2 likes

Dat het word georganiseerd door oude mensen… Die perceptie heb ik ook. Nooit geweest, maar ook nooit getriggerd geweest om er naar toe te gaan. De marketing is wel om te huilen.
Nu hoeft het niet gelijk R!cKeTik te heten of W@tChOUT ofzo om het wat ‘hipper’ te maken, maar idd een koffie karretje, of popup store van een merk of iets meer dan het nu is zou wel helpen denk ik.

2 likes

Voor degenen die niet zijn gegaan en daarmee een hoop geld hebben bespaard of simpelweg de hand op de knip hebben kunnen houden aldaar, hebben we een nog plezieriger alternatief :star_struck:.

De elitaire

zit helaas al vol, maar doe een vriendelijk verzoek in het draadje en wie weet word je nog toegelaten…

Of, kies voor een prikkie (jaja, voor list!) de prachtige, unieke en begerenswaardige

en/of

beiden voor een habbekrats (en toch nog een groot deel voor het goede doel :goal_net:)

En al doe je enkel mee voor de wasmachine, een uniek kunstwerk, prachtige trui of een van de andere geweldige

… het wordt gewaardeerd!

Geen spruitjeslucht, je hoeft er niet de deur voor uit, gewoon lekker vanuit je luie stoel! Wees welkom!

En zelfs een snelkoppeling, waar je je keuze voor strip en/of puzzel kunt aangeven :blush::point_down:

7 likes

Wat een pareltje

1 like

Waarschijnlijk omdat het niet bepaald een hipster beurs is :wink:

Komt wel een beetje over op mij als een rommelmarkt ja. Dat allerlei neppe spullen getolereerd worden is ook vrij triest: lijkt mij dat dat de naam van je evenement geen goed doet. Maar goed wellicht komen veel bezoekers daar juist voor :zipper_mouth_face:

1 like

Ik had weer een tafel met neef en vader. Leuk om iedereen weer te zien na lange tijd. Erg goed verkocht deze keer. Wel werd het erg druk en warm op gegeven moment. Btje ventilatie was prettiger geweest.

Bij een van de buren werd een Rolex gestolen dus dat is wel echt shit, ik had daarom ook alles vast gelegd want het blijft tricky daar.

Veel bekenden van hf gezien, altijd gezellig.

Zelf nog wel wat spullen gekocht. Wat gereedschap en paar leuke horloges.

31 likes

Is die Bullhead een 6139?

Naar mijn weten is een bullhead altijd 6138 toch? Maar heb niet op de achterzijde gekeken eerlijk gezegd.

Of heb jij hem ook gezien en heb ik iets over het hoofd gezien?

1 like

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, vandaar mijn vraag. Ik zoek nog een leuke 6139…

1 like

als het goed is is dit een 6138-0040 en is de 6139 een 1 register chronograaf.

die heb ik nog wel liggen, 2 x zwart en 1 x grijs volgens mij.

1 like

Dat rommelmarkt sfeertje klopt wel.

1 like

Zielige kneuzen die stelen.:rage::face_with_symbols_over_mouth: Is er geen beveiliging op de Rikketik beurs?
Of werd het horloge ongezien gestolen?

2 likes

Ach weetje laat ook maar, is te OT

1 like

Mijn aankopen van gisteren, was weer gezellig.

3 likes

46 mm x 34 mm is de kast, is gemaakt van zilver.

1 like

De klokkenstands zijn op de Rikketik juist die, waar iedereen aan voorbijloopt. Alleen bij de horlogestands staat iedereen elkaar te verdringen.

Wat al die standhouders met die muffe, roestige klokkenrommel er te zoeken hebben - heb me er altijd over verbaasd.

Maar wellicht was het deze keer heel anders hoor, was er niet bij. :innocent:

4 likes

Ik bemerkte dat het veel drukker was bij tafels met horloges, dan tafels met klokken. Desalniettemin, heb ik buiten flink wat mensen hele dozen vol klokken zien verslepen. De handel was er dus niet minder om, lijkt het.

2 likes