Wel of geen Tudor? Ik ben eruit.

Grappig. Voor mij zijn ontwerp en de reputatie van een merk belangrijker. En dan met name of hun spullen het op termijn allemaal overleven.

Ik zie het als twee aparte merken die heel andere dingen doen. In de achtergrond zweeft een gedeeld DNA rond, maar ik Tudor bij vlagen interessantere dingen doen dan Rolex, zoals de P01, North Flag en BB58.

Je spendeert er bijna een meter tekst aan. Dat voelt alsof je jezelf ook aan het overtuigen bent.

Lange tijd waren hun GMT’s wellicht niet mooier, maar wel platter. De OP36, 37mm geelgouden Yachtmaster en Polar zijn prima te verteren, waarbij de OP36 op dit moment grotere bang for buck vertegenwoordigt dan een Omega AquaTerra.

Sinds Tudor de BB58, BB54, en nu ook de plattere GMT heeft vind ik veel van hun ontwerpen on par. En METAS is geen slechte standaard, als accuratesse iets voor je betekent bij mechanische horloges. Voor mij niet, als HAQ liefhebber.

Man, wat een succesvol stukje marketing is me dat toch. Onzin, of nou ja, voor alle merken even geldig, dan toch. :slight_smile:

Waarom heb je het hierboven dan vrijwel uitsluitend over de merken en niet over een specifiek horloge of ontwerp?

Dat is correct. Het zijn toolwatches of op z’n elegantst eens een keer sporthorloges.

Voor sieraden moet je bij meer design-forward merken gaan kijken. Low budget opties als de Rivanera van echo/neutra daargelaten kom ik dan al snel bij Breguet, Cartier, in mindere mate JLC en Lange, maar zeker ook wel Hermes, Louis Vuitton, Piaget en grappig genoeg ook bij goedkopere dingen als Junghans, Nomos en Rado uit.

Je hebt in dit hele verhaal nog niet één horloge genoemd, of één foto van een horloge geplaatst wat je mooi vindt.

Ik kijk op het moment hier met name naar:

image
image

Dit allemaal puur omdat ontwerp, vorm, grootte, en “vibe” me aanspreken.

Mijn vraag aan jou:

Wat vind je nou eigenlijk mooi, joh?

Ik krijg plots veel meer zin in een Zenith.

3 likes

Mooi verwoord, in essentie precies hoe ik erover denk. Fijn om te lezen👍

2x zenith
2x Rolex
1x Breitling
1x jaeger LeCoultre

1 like

:point_up_2:ik zeg, doen :smiley:

1 like

Gisteren al gemaakt hè. :see_no_evil:

1 like

Had ik even gemist

1 like

Gewoon naast elkaar leggen en een keuze maken. Bij s&c had ik een Longines, Tudor en Breitling voor me. De Tudor was echt de saaiste en longines kreeg ik een beetje Seiko gevoel. De Breitling was ik op slag verliefd op.

Het merk Tudor spreekt me opzich wel aan behalve dat ze zelden een datum erop hebben.

1 like

Grappig hoe ieder dergelijk Tudor topic op dit forum uitmondt in een Rolex/Tudor discussie.

Als iedereen nou toch eens ging kopen en dragen wat ie mooi vindt en verder niet zoveel lawaai zou maken.

Dat mijn buurman dom genoeg is om een splinternieuwe Peugeot te kopen van zijn zuurverdiende centen i.p.v. iets degelijks maakt ook niet dat ik op zijn raam bons om hem te vertellen wat voor domme eikel hij is, toch?

Ik bezit ook een Rolex. Naast vele andere merken. Is mijn Rolex superieur? Integendeel. Ik heb mijn Rolex gekocht omdat hem mooi vind en zeker niet zoals hier boven genoemd omdat ik denk dat ik dan de grootste van de straat heb.

Morgen is t weer vrijdag dan kunnen we allemaal onze frustraties weer wegzuipen. Fijne dag! :v:

9 likes

:joy:

Ik ben niet zo merkenvast, koop wat ik mooi vind en betalen kan. Veel Tudor’s rocken mijn boot niet, gewoon omdat ik het niet voel. Mss komt er ooit een Pelagos LHD, een BB nooit. Toch heb ik wel een Tudor. De North Flag rockt mijn boot dus zeker wel!

7 likes

Daar heb je een punt. Maar deze “buurman” vraagt zich af of hij een Peugeot moet kopen. Hij twijfelt en de Peugeot roept bij hem te weinig emotie op. Als hij dan bij jou komt vragen wat hij moet dan snap ik heel goed dat jij hem een ander merk adviseert :wink:

1 like

Waarschijnlijk wel.

3 likes

Zit je nou te haten op mijn nieuwe wagen?

Typisch weer iets wat zo’n rolexdrager zou doen…

6 likes

Die lui in die legergroene pugjes zijn er anders maar wat de man mee hoor.

Exact dit. Ik vind ook slechts enkele modellen van Tudor mooi. Dat geldt voor meerdere merken. Ik heb een beetje het idee dat als mensen een bepaald merk helemaal geweldig vinden, de drang voelen om andere merken als minderwaardig te bestempelen. Of juist als een kamperklok bestempelen… Laten we stoppen met het hokjesdenken :wink:

1 like

De stammenstrijd is deels de charme van hf.

Uiteraard maakt rolex ook afzichtelijke horloges, naast de klassiekers.

2 likes

Het was slechts een metafoor…. Er wordt kennelijk altijd wel iemand gekwetst. :wink:

3 likes

Wellicht… Maar af en toe slaat men ook wel gruwelijk door.

Gekwetst zijn is ook wel een beetje volkshobby nummer 1 tegenwoordig

Dank dat je mijn grap uitlegt :yum: :wink:

5 likes

Ik snap je punt en je gedachtegang. Als mijn buurman bij mij zou komen voor advies voor een nieuwe auto en zou zeggen dat Peugeot niks bij hem losmaakt, dan zou ik hem zeggen dat hij dan naar wat anders moet kijken.
Ik zou in elk geval niet door zijn strot proberen te drukken dat hij niet naar een bepaald merk moet kijken omdat daar alleen kampers en mannen die wat te compenseren hebben in rijden. Zoals sommigen dat wel over Rolex doen hier in dit topic.
Volgens mij sluit dat aan bij het eerdere punt dat jij maakte in dit topic @RonnieB

2 likes