Welk horloge heb je helemaal niets mee?

Ik vind de patina op de kast er meestal gaaf uitzien. Om de pols vind ik het idee toch minder fris ogen…

Ik heb dus helemaal niks met Zakhorloges!

Heb je ff… de meeste Rolexen heb ik niets mee… te veel bling en kijk mij eens gehalte. Niets voor mij…
Merken als Hublot en AP… ik zie het bijzondere er niet aan, dus ik ben blij dat ik ze niet kan betalen :wink:

Verder heb ik helemaal niets met Fliegers… heb t een keer geprobeerd maar ik vind het OERsaaie klokken om naar te kijken. Skeleton horloges? Veel te druk… bah bah… kan een mooi uurwerk wel waarderen, maar dan gewoon door een mooie caseback van saffier ofzo.

2 likes

Sorry @Hieronimus, ik moet altijd aan dit stukje denken bij het woord "plausibel":smile:
https://youtu.be/Ip4vdiktoeU

En daarom draag je een wannabee Rolex (lees: Tudor) en een niet zo’n bling(!) Seiko Marine Master…?

:grin:

Hmmm als je er de ballen verstand van hebt dan kun je beter niet reageren Sammie… misschien iets vaker omhoog kijken?
Een Pelagos heeft qua looks zijn gelijke niet binnen de Rolex modellen … Strak, Clean, Titanium :slight_smile:

1 like

Haha, je bent grappig :wink:

Ik schat zo in dat je met je Pelagos hogere ogen gooit (lees: ‘kijk mij nou’) bij niet horloge kenners dan met een Rolex Sub.

En je schrijft het zelf al…

Geeft niet want een Pelagos, Seiko MM zijn ook prachtklokken, maar waarschijnlijk heb je nog nooit een Rolex, AP oid in handen gehad dus het is je vergeven :wink:

Tja… sorry dat ik je tere rollie zieltje met mijn mening gekrenkt heb…

Ehhmm nee toch niet… tis immers mijn mening dus doe ermee wat je wil :slight_smile:

Noop want een Pelagos is een alles behalve opvallend horloge, zeker voor een leek. Dat het een heleboel “is hij echt” vragen minder oplevert is een bijkomend voordeel :slight_smile:

Een leek ziet echt het verschil niet in waarde tussen een Tudor, Rolex, AP of bv Hublot. Zal ze allen op 1k schatten wat de leek al extreem duur vindt.

Grappig is dat je doet voorkomen alsof je het één en ander hebt meegemaakt met bv een Rolex terwijl je van toeten nog blazen weet!

Wat mij betreft gaan we weer OT!

Ik vind dit smurfen blauw toch best opvallend eigenlijk.

1 like

Helemaal waar… daarom heb ik ook geen blauwe genomen…:wink:
Er zijn ook best wel opvallende Tudor’s te vinden overigens, dat bestrijd ik toch ook nergens?
Ik geef alleen aan dat ik de meeste Rolexen te opvallend vind… plus dat ik vind dat er een bepaald imago bij hangt wat me niet past. Rolex kennen de meeste mensen ook wel, terwijl ervaring heeft geleerd dat Tudor de meeste niets zegt.

Moet zeggen dat ik de blauwe juist erg mooi vind. Hem niet kopen omdat die op een ander horloge zou lijken gaat mij te ver.

2 likes

Lijkt me wijs… Rolex is toch maar zwaar overpriced en de hele wereld loopt ermee, dus waar hebben we het over…

En mensen zonder Rolex kunnen ook horlogeliefhebbers zijn in hart en nieren. Dat schijnen sommige mensen nog wel eens te vergeten.

7 likes

Sterker nog… ik denk dat er heel veel niet horlogeliefhebbers rondlopen met een Rolex…

5 likes

Welcome back, Sammie!

2 likes

image

2 likes

Ohh wat is dit een heerlijk topic. Ook de fotos van alle horloges zijn leuk btw :smile:

1 like

Jaloers? Serieus? Omdat ik Rolex overpriced noem en omdat de hele wereld ermee loopt?

Het spijt me kerel… maar zo origineel ben ik niet, dat was een quote van je eigen post namelijk…
Met GS zit je overigens helemaal goed. Prachtklokken !!

6 likes