Nou, de prijs is toch wel het grootste struikelblok ![]()
Citizen barnacle want unsure over titanium duikers… wel in de tussentijd een pelagos fxd gehad dus he
Voor mij stond er al vrij lang een Grand Seiko in een Elegance kast met Spring Drive handopwinder aan boord op de wensenlijst.
Dit soort werk. Twijfels?
- De witte zit me teveel in het vaarwater van zowel m’n Credor Signo, m’n Santos de Cartier, en nu mijn Grand Seiko quartz Snowflake
- De blauwe… Ik ben geen fan van deze kleur in een dressy horloge, en de gunmetal wijzers doen het niet voor me, nu iemand me er op geattendeerd heeft.
Gelukkig is daar Watches & Wonders met de perfecte release:
De SBGY043. Staat nog maar kort op m’n wensenlijst. Geen twijfels, verder.
De simpele monoface is de juiste versie. Ten eerste doet hij het altijd goed, zowel bij casual als nette kleding. Ten tweede is dat ding ooit als sporthorloge ontworpen als monoface, en is het historisch gezien “de” Reverso. Ten derde draagt deze veel comfortabeler, want plat.
Dat gaat niet vervelen.
Inmiddels 3X voor een hagelnieuwe santos medium gegaan.
En elke keer om mijn pols toch weer voor Richemont stock gekozen.
Het product is prima.
Maar in de grote mensen wereld te chique voor mij.
Heb je even? Dit gebeurt zo vaak. Deze zijn allen op mijn lijstje gekomen en toen ik de gelegenheid had uiteindelijk niet toegehapt.
Deze kwam voorbij, maar is het uiteindelijk niet geworden vanwege de mannentietjes in het logo en hij zou het afleggen tegen mijn FC Moneta.
Ook deze kwam op mijn pad, maar uiteindelijk laten schieten vanwege niet inspirerend genoeg profiel en overlap met mijn blauwe Orient Star Contemporary. Dat het een meergebruikte kast van San Martin is hielp ook niet.
Uiteindelijk ook niet deze; ik heb al een goudwitte variant en ik denk dat ik uiteindelijk toch uitgekeken zou raken op de wereldkaart die op de wijzerplaat staat. Een handwinderversie met kleine seconde staat nog wel op de verlanglijst.
Deze spookt nog. Ik heb de staalgrijze variant al en dat is een prachtig horloge met een fijne Miyota onder de motorkap. Ik vrees echter dat een goudzwarte het af zou leggen tegen mijn goudkleurige Zodiac Olympos.
Maar ik heb hele flexibele principes dus ik sluit niet uit dat één of meerdere toch nog eens in de collectie komen. ![]()
Ken dat merk nu al 5 minuten.
Alles op hun website ziet er gewoon speels en gelikt uit.
Lees maar onderstaand stukje… de meningen zijn van “kinderspeelgoed” tot “fantastisch”
Echt een aanrader voor wat betreft de looks, de kast, het gewicht en de prijs. Enkel het bandje wordt niet door iedereen als top ervaren, maar die is vervangbaar ![]()
Deze staat nog steeds in het blauw voor weinig ![]()
Het lijkt wel alsof er een camera in die timex zit😂
Sinn 656 op staal. Vind ik al jaaaaren mooi. Maar net te duur.
Reeds veel besproken maar blijf het jammer vinden. De Tudor BB Pro, ubercool maar echt te dik voor op mn platte pols ![]()
O.k., ik heb heeeel lang gedacht dat ik wel 'ns een vintage Heuer zou kopen. Maar, zeker met m’n huidige topdrietal van (semi-)moderne Autavia, Monaco en Carrera, weet ik toch niet of dit ooit gaat gebeuren. Ik vind vintage toch wat minder praktisch (draagbaar, want) fragieler en grotere kans op kosten i.v.m. onderhoud en reparatie. Misschien is vintage toch niet helemaal mijn ding (ja, ik heb ook een vintage Omega, dus ben niet helemaal onervaren). Maar ik zal er waarschijnlijk wel altijd naar blijven kijken (en van de plaatjes genieten).
Aan de andere kant, er zijn gekkere dingen gebeurd. Dus, wie weet… ![]()
vind ik eigenlijk mooier dan de snowflake als ik ze zo naast elkaar zie.
![]()
Ik heb verder niet echt iets waar ik over blijf twijfelen eigenlijk. Ik hoef ook niet alles te hebben wat ik mooi vind dus dat helpt wel met dat soort dingen. Maar er zitten langzaam aan een paar mijlpalen aan te komen die ik met een NA wil markeren. Dat moeten een gada en een pure dresser worden, zoveel is duidelijk. Maar welke… de dresser kom ik nog wel uit met een shortlist, maar de gada wordt nog lastig. Ik heb een pelagos in gedachten omdat ik dat gewoon de ideale luxe beater vind. Maar tegelijk wil ik ook wel iets minder sportief. Dus dan kom ik uit op een stalen sporthorloge op staal, zonder duikring, GMT ring, etc. Moet ook niet al te duur en/of opzichtig zijn want hij moet zonder er bij na te denken overal om kunnen, maar tegelijk wil ik wel een horloge waar ik vele jaren plezier van ga hebben zonder er op uitgekeken te raken. Kortom, ik twijfel of ik zo eentje
moet doen, of iets anders in dit genre
Ik zit als echte GADA soms ook naar Traska te kijken. Qua prijs ook interessant om overal mee naartoe te slepen, en blijkbaar onverwoestbaar.
Ik heb zelf de blauwe BB58, die nu discontinued is. Ik denk toch dat ik die kleur blauw mooier vind, maar de ‘klassieke’ BB58 blijft altijd mooi. Ook op rubber.
2 die al zeer lange tijd op men wish lijst staan maar er blijkbaar toch niet komen door andere aankopen. Na men Zenith en Rolex afgelopen tijd zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.
De Omega constellation globemaster. Laatst nog serieus getwijfeld maar de knoop niet doorgehakt. Ik vind dit oprecht gewoon de betete versie van een Rolex datejust. Moest ik geen lopende bestelling gehad hebben had ik deze hier overgenomen zonder twijfel. Mss komt het er ooit van.
De GS sbga415. Altijd zeer gecharmeerd geweest door de dial al vind ik de datum in het wit wel een afknapper.
Reden dat deze er nooit is gekomen is ook omdat ik twijfel aan de kwaliteit van GS de laatste jaren. Ik had ze op een hoog schavotje maar ze zijn toch wat getuimeld door verschillende redenen.
Sbgh299 is gewoon knapper, de snowflake is natuurlijk wel een icoon en ik denk dat dat ook veel meespeelt.