Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Vandaag weer Connie Buzzer…

.

18 likes

19 likes

13 likes

'55 Goldcap Polerouter met bumperautomaatje

28 likes

Wat een parel blijft het.
Hoort de kroon zo uit te steken?

1 like

Nee hoor, die is gewoon nog niet gemonteerd, even voor de foto lichtjes tegenaan geduwd :stuck_out_tongue:
Moet ze dringend binnenbrengen voor de kroon, want voor de rest loopt ze super en kan ze in dagdagelijkse rotatie. Kroontje is wel een origineel exemplaar met logo (U in schild). Niet goedkoop, maar goed ik vind deze wel de investering waard.

2 likes

Absoluut, het is een pronkstuk. Zonde om die in de doos te laten liggen!

1 like

Een Marvin met secondeschijf met pijl ipv een secondewijzer.
Kaliber Marvin 508

23 likes


Fijn weekend allemaal :sunglasses:

21 likes

Is dat niet het (een) kenmerk van vintage? :wink: :ok_hand:

3 likes

Tijd voor een nieuw hemmetje :wink:
Goudlaagje charmant

1 like

Nee nog niet mee bezig geweest :+1::crazy_face:

1 like

Hahaha, het ‘hemmetje’ is ook vintage… :wink: :joy:

Dank voor jouw en @pmannaert s reactie op het goudlaagje. Ik overweeg de kast te laten polijsten en hervergulden, het is namelijk mijn ‘klatser’ (tussen aanhalingstekens, want 36mm en zonder zichtbare kroon, desalniettemin mijn grootste horloge) voor als ik me het mannetje wil voelen, ook voor netjes. :slight_smile: Eerste prioriteit is een beter bandje en dan ook 19mm in plaats van 18. Dan later een keer onderhoud aan het uurwerk, want de onderhoudsgeschiedenis is onbekend. Als het uurwerk er toch uit ligt, en er is een nieuwe kroon gevonden, dan misschien de kast knijterdikkkkk laten vergulden zodat ie weer lang meegaat, hopelijk langer dan ik. :stuck_out_tongue: Ik ga er dan wel een ‘voor-en-NA’-draadje aan wijden. :wink:

Maar nu ik lid geworden ben op dit forum bekruipt mij ook steeds meer het gevoel dat er gewoon een ander horloge voor in de plaats zal komen, en deze ‘dans son jus d’origine’ blijft. Of weggaat. :wink: Eigenlijk zou ik voor netjes een massief gouden horloge willen. En misschien zonder secondenwijzer, maar daar ben ik nog niet uit.

Excuses voor het lange persoonlijke verhaal in een topic dat eigenlijk meer ‘show’ dan ‘tell’ hoort te zijn. :confounded:

3 likes

Die Seiko 5 van mij was toch 37-38mm? :thinking::wink:

Dat lijkt me financieel gezien ook de slimste optie. Volgens mij is zo’n kast laten vergulden ook aardig kostbaar. Helaas zijn massief gouden Seiko’s erg duur en zeldzaam. Omega/Tissot etc is wat dat betreft een veel betere optie

2 likes

Vandaag een Zentra om. Een rikketik aanwinst van vorig jaar. Hij liep niet, maar voor 18 hele euro’s wilde ik de gok wel wagen. Dus het uurwerkje gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd en gesmeerd. Hij loopt nu fantastisch goed.

11 likes

Het Chinese deel van Rotterdam - oude Pierre Laro mee naar Ugur restaurant Urumqi

11 likes

Een wel heel oude foto, maar vandaag weer eens genoten van deze beauty!

15 likes

Dank voor je reactie @koekoek. Ik zie je vaak langskomen in verband met oude Seiko’s dus ik vind het leuk dat je hem gezien hebt. :slight_smile: Net even de rolmaat erbij gepakt en het neigt wel naar 37 denk ik. Ik ben er wel scheel van geworden. Toch maar een keertje een schuifliniaal in huis halen, want ik vertrouw mijn oordeel nog steeds niet. :slight_smile: Hij voelt voor mij in ieder geval heel groot. :wink:

Ik was voor ik forumlid werd al aangeslagen op de ervaring van de gebruiker in dit draadje en vind dat eigenlijk wel een reële investering. Is natuurlijk al wel een heel tijdje geleden. Ik zie nu dat in de tussentijd ook dit draadje is langsgekomen. Er zitten geen geborstelde oppervlakken of scherpe randen op deze Seikomatic behalve de onderkant van de lugs dus volgens mij kan er gewoon een dremel op. :joy: Dan is het in ieder geval niet zo complex.

Tragische eigenschap van mij is dat ik vaak langer hecht aan mijn spullen dan economisch te verantwoorden is en vaak over spullen denk “daar is nog wel wat moois van te maken!” Ik investeer vaak in rommel en vaak blijft dat dan rommel. Zo ben ik nooit écht tevreden maar wel altijd geld kwijt. Ik hoop door dit forum wat volwassener te worden wat dat betreft (in ieder geval met betrekking tot horloges maar misschien ook wel in het algemeen). Voorlopig doe ik in ieder geval geen gekke dingen met dit horloge. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vind Seiko een gaaf merk waar ik inmiddels ook een klein beetje vanaf weet, maar ik verwacht absoluut dat er ook wel andere merken komen. :slight_smile:

@domega Nederlandse dagaanduiding :heart_eyes:

2 likes

Volwassen worden is imho niet per definitie je hobby ´beter´ beleven - zo vind ik bijvoorbeeld kopen met de smartphone in de aanslag om de waarde te checken nog eerder een kenmerk voor het uitsterven van de passie van een verzamelaar.:money_mouth_face:
Heel herkenbaar overigens je zelfanalyse, en ik hoop dat je die avonturen met rommel ook durft te blijven opzoeken :face_with_monocle: :wink:

3 likes

Kom eens gezellig langs in mijn rommelpaleis! “Je kan hier je kont niet keren” zou mijn vader zeggen. En een bedrag investeren als je voor een kwart van dat geld hetzelfde in goede staat kan aankopen is botweg irrationeel. Maar hobby’s zijn vaak irrationeel en mogen dat ook zijn. Toch moet er voor mij een middenweg komen, op allerlei vlakken. :slight_smile: Gelukkig nemen horloges niet zoveel ruimte in! Hoewel, als ik jouw foto’s in het Enicar-draadje zie… :wink:

1 like