Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Een spuitbus impregneermiddel die ik nog had staan. Misschien wel voor tentdoek of zo… Kennelijk zat er iets van alcohol in of zo. Ik dacht… lekker dun verneveld, moet kunnen… NIET dus…

2 likes

Deze ietwat bekraste omega.

32 likes

31 likes

Variatie op een klokje :grin:
Bandje gelijk

23 likes

Ik moet eerlijk zeggen, zo uit mijn hoofd wist ik het even ook niet meer.
Maar het is er inderdaad een van mij.
Gelukkig documenteer ik mijn horloges (meestal) met wat foto’s dus hij kwam al snel boven water.

image

Boven: Jouw foto. Onder: Mijn foto.

image

image

Oef! Auw! Wat jammer. Maar het kan zomaar gebeuren. Ik heb op die manier een keer een (helaas nogal kostbaar) Le Phare horloge verkloot. Tekst weggebleekt. Het ding was ineens merkloos. Gelukkig wilde een liefhebber 'm nog wel hebben voor het uurwerk… :sob: :sob:
Tip: je hebt vast wel een rommelbakje met junk wijzerplaatjes. Eerst even daarop oefenen, als het daar misgaat is er niks gebeurd.
Nog een tip: wijzerplaten: afblijven als 't effe kan.

Fijne Kerst, Bas! (en alle andere HF-fers ook!)

17 likes

Mooie klassieke dresser, vriend!

Dank je voor het mooie compliment, Don!

image

(nieuw glaasje) bijveilen? Ha! Op een veiling dan? Dat gaat niet lukken denk ik…
Bijvijlen misschien wel… :face_with_raised_eyebrow:. So: FTFY.
Ter zake, als het een vlak glaasje is lukt dat meestal wel met een stukje niet te dik (1 à 1,5 mm) helder acrylglas. Stukje ruim op maat zagen en dan: meten, vijlen, passen, meten, vijlen, passen, etc. Als het past, napolijsten en bingo. Als het past moet het er exact in klikken, dus met hele kleine stapjes werken.
Geduld klusje en leuk werk, vooral als het lukt.

Succes!

(kijk ook even hier: Bijna dood wrakje blijkt een Engel, vierkant op herhaling en omaatje krijgt een nieuwe bril - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
en hier: Toon je “weer levend gemaakte” horloges - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
en hier: Rechthoekig horloge met gebroken mineraalglas. Een leuke knutsel reparatie )

13 likes

Over op de Sportsman…


Stuk ouder dan de Arctos van vanochtend en eigenlijk meer voor het oudjes topic

29 likes

Goedemiddag,


Fijne avond!!:watch:

31 likes

“Draag je vandaag?” Dat meen je niet he?

Verkeerde topic :speak_no_evil: (Helaas!)

1 like

Vandaag een Seiko quartz, voorzien van een nieuwe batterij.
Deze kocht ik ooit op een kleine rommelmarkt.

22 likes

Een 7548 SQ? Leuk horloge. Ken hem niet zo in deze uitvoering. Alleen die cyclops… :face_with_raised_eyebrow:

Nog niet eerder vertoond, uit het boek Finland Findings:

32 likes

Oeps, ik snap de logica. Ik heb begrepen dat haarlak ook geen optie is. :sweat_smile:

Dan iets van lak op waterbasis?

Cyclops is inderdaad niet mooi en ook nog beschadigd. Dit horloge is altijd gebruikt waarvoor hij gemaakt is nl als duikhorloge volgens de verkoper.
Hij had nu andere instrumenten ter beschikking.

2 likes

Er mag een oudje mee vandaag. Blijft een van mijn favoriete wijzerplaten.

31 likes

Ik durf niks meer…

2 likes

Die 6 vind ik persoonlijk wel ongenadig verminkt, maar dat wordt gelukkig ruim gecompenseerd door de fraaie randversiering van de dial :hugs:

1 like

23 likes

Bijvijlen zal idd beter lukken. Wat een fauten schreef ik toch-)
Ik zal me er eens aan wagen na het aanpakken van een heleboel andere die nog liggen te wachten!

2 likes